اصول ساده شبکه های اجتماعی

این باید یک پست خیلی قدیمی می بود.

این باید یک مطلب قدیمی باشه که چند سال قبل اینکه نام شبکه های اجتماعی ورد زبون مون می شد به وسیله همه ما بارها مطالعه می شد. امروز خیلی کم پیش میاد که کسی در محفلی، گوشی هوشمند در دستاش نداشته باشه و در شبکه ها و کانالای اجتماعی نچرخه. در عین حال، چیزی هم که خیلی کم پیدا میشه فرهنگ استفاده از اونا و ظرفیت داشتنِ فرد کاربره. با پیشرفت تکنولوژی، دستگاه های حرفه ای مرغوب/ نامرغوب در همه جا در دستان هر فردی با هر سطح اجتماعی و فرهنگ یافت می شن. کاری به چشم و همچشمیا، حسادتا و دلایل اصلی که خودشون رو به این دستگاه ها مجهز می کنن نداریم؛ اما هرچه هست تنها درخواست همه ما به عنوان هموطن از همدیگه اینه : حالا که میتونیم تنها با کلیک کردن روی چند دکمه وارد شبکه های جهانی شیم، تلاش کنیم فرهنگ استفاده از اونا رو رعایت کنیم. امروز واسه مطالعه این پست، خیلی دیره. اما با اشتراک گذاشتن این پست با عزیزان مون، میتونیم تا حدامکان اونا رو در قبال فعالیتایی که انجام میدن مسئول بدونیم و از اونا بخوایم که آگاهانه تر قدم بردارن. حریمای شخصی خود رو بشناسن و با باخبر شدن از بعضی قوانین، از رخ دادن اتفاقات بد جلوگیری کنن.

هر چیزی که به هر نحوی وارد دنیای اینترنت شه در همانجا باقی می مونه. نظرات و دیدگاهاتون، سخنان شما به هنگام عصبانیت یا شادی بیشتر از اندازه همه و همه ثبت می شن. حتی وقتی که نیمه شبها خسته و دلتنگ پشتِ اسکرینا به دنبال یک همزبون می گردین هم باید مراقب حرفای خود باشین. اینترنت، امروز هر لحظه و در همه جا جاری ست و شاید بشه گفت که به همون اندازه هم حریم خصوصی رو از افراد سلب کرده. هر لحظه از روز می تونین با هر فردی در اون طرف کره ی زمین مکالمه ای رو شروع کنین. پس به همون اندازه ای که در همه جا در دسترسه، لازمه آگاهیامون هم همه جا در دسترس مون باشن و مراقب باشیم. اینترنت، حریم خصوصی افراد و شبکه های اجتماعی قوانین ویژه خودشون رو دارن.

بیرون از موارد شخصی، شبکه های اجتماعی واسه کار و کاسبی شما لازمن و ما مقالات زیادی رو در مورد اهمیت و کاربرد اونا در سایت حاضر در اختیار شما عزیزان قرار دادیم که می تونین موردمطالعه بذارین. این پست رو با ما همراه باشین تا با اصول شبکه های اجتماعی واسه کسب و کارا آشنا شیم.

 

شبکه های اجتماعی، تبلیغات نیس!

رفت و امد داشتن در شبکه های اجتماعی یعنی شما از اهمیت چند عامل کلیدی آگاه هستید:

  • خودتون باشین. مهم نیس که درگیر استفاده از کدوم وسیله تکنولوژی اجتماعی هستید؛ چیزی که لازم ست اینه که همیشه خودِ واقعی تون باشین. شناسایی این حقیقت، به شما کمک می کنه که روابط بهتری رو ایجاد کرده و یافته های به درد بخور تری رو به دست بیارین.
  • ماراتنه، نه دوی سرعت! درگیر شدن با دنیای رسانه های اجتماعی، مثل اینه که به جلسات هفتگی شبکه های خود برید. افراد باید قبل اینکه کسب و کاری رو واسه شما ارسال کنن، شما رو شناخته باشن.
  • به اشتراک گذاشته و رو راست باشین. مردم در شبکه های اجتماعی به رفت و امد می پرازن چون به حمایت لازم دارن. اونا با آدمایی که همفکر بوده و محترم هستن پیوندهایی رو برقرار می کنن. در مقابل مشاوره دادن و نصیحت گرفتن ً آزادانه رفتار کرده و درباره دیدگاه شمام صادق هستن. قرار نیس با هر کسی که رابطه برقرار می کنین موافق باشین. مردم میخوان تحت تاثیر واقع شن. واسه همینه که به دنبال نصایح و اندرزها می گردن.
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   آموزش هنر گفتگو از قوی ترین مردان جهان

واسه شروع، از یک وسیله اجتماعی استفاده کنین

وبلاگ؟ شبکه های اجتماعی؟ پادکست یا ویدیو؟ از کدوم وسیله استفاده می کنین؟ نمی تونین همه این کارا رو باهم انجام بدین. به همه وسایل جور واجور در دسترس نگاه کنین تا ببینین که کدوم یکی از اونا مناسب شخصیت شماس.

وبلاگ نویسی، وبلاگا

شما نباید واسه رفت و امد با جامعه ی وبلاگ نویسان، وبلاگی رو راه اندازی کنین. چند بلاگی رو پیدا کنین که در اونا به مشتری خود برسین. بعد شروع به ایجاد رابطه با اونا کنین. نظرات خود رو ارائه بدین و تا حد امکان تلاش کنین به عنوان شرکت کننده ی مهمون در اونجا قرار بگیرین. به یاد داشته باشین: قرار نیس چیزی بفروشین! فقط رابطه برقرار کنین. در دو یا سه بلاگی که که مربوط به بخش ی شما و مشتری ست و باعث ایجاد رابطه می شه حضور فعالانه داشته باشین. این تعاملات شما، همینطور به تصمیم شما کمک می کنه تا بدونین که راه اندازی بلاگ شخصی خودتون راه حل صحیحی واسه شماس یا نه!

شبکه های اجتماعی

فیسبوک، لینکداین، توییتر یا تلگرام! واسه هر کدوم از مخاطبان، یک شبکه اجتماعی جدید هست. مخاطبان شما کجا هستن؟ کمی زمان صرف کنین تا در این باره تحقیقاتی بدست آورده و بدونین که جامعه ی درست واسه شما کدوم یکی از اوناس. شبکه اجتماعی رو انتخاب کنین که به شما راهی واسه دیدار مجازی – در صورت امکان دیدار فیزیکی- بده.

بازاریابی اجتماعی یکی از بهترین وسیله واسه کسب و کارای کوچکه چون امتیاز رقابتی ما سرویس شخصی ست. کوچیک بودن یعنی، رقابت بر سر کیفیت و تعهده و رسانه های اجتماعی ابزاری ست که همه اش درباره شخصی شدنه. وقتی شما نظر خودتون رو ثبت می کنین، خیلیا توانایی دیدنِ اونو دارن اما این یه نظرِ شخصی ست. در صفحه فیسبوک یک نفر، می تونین همه کارایی که اون انجام داده و یا حرفایی که گفته رو ببینین، اما ً شخصی ست! به چیزی وانمود نکنین! فقط، خودتون باشین.

 

[تعداد: ۷    میانگین: ۴.۳/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید