ایده های بازاریابی به درد بخور

ایده های بازاریابی به درد بخور از گامای موثر واسه طراحی و اجرا برنامه بازاریابیه. به خاطر این باید بهترین ایده ها رو جمع آوری کرد و به کار بست. تا بازاریابی موثر شده و کار و کاسبی به موفقیت نزدیک تر شه. هدف یک کار و کاسبی کوچیک، فروش اجناس و خدمات کسب و کاره. معمولا با قرار دادن کار و کاسبی در مقابل مخاطبان هدف، و ارائه چیزی که یکی از مشکلات شون رو حل می کنه  و یا چیزی که نمی تونن رد کرده و در جاهای دیگه پیدا کنن، به بهترین شکل این هدف رو برآورده می کنه.

واسه این منظور، یکی از هوشمندانه ترین کارایی که مالک یک کار و کاسبی کوچیک می تونه واسه کار و کاسبی خود بکنه اینه که وقت خود رو واسه پیشرفت طرح بازاریابی کار و کاسبی کوچیک صرف کنه که اونا رو در رقابت جدا می کنن.

یک طرح بازاریابی به روشنی نحوه ی رسیدن شما به مشتریان ایده آل رو با اجرای موثر راه حل بازاریابی تون نشون میده.

هزاران روش واسه بهبود کار و کاسبی کوچیک شما هست. با ترکیب مناسب فعالیتا، می تونین روی تاکتیکای موثر بازاریابی واسه کار و کاسبی کوچیک خود تمرکز کنین. در ادامه فهرستی از ۱۰۰ ایده های بازاریابی به درد بخور واسه کسب و کارای کوچیک در مورد همه روشای مختلفی که می تونین با اون کار و کاسبی خود رو پیشرفت بدین ، اومده.

برنامه بازاریابی

  1. یه برنامه بازاریابی واسه کار و کاسبی خود ایجاد کرده یا برنامه موجود رو به روز رسانی کنین.
  2. تحقیق بازار خود رو بازخوانی یا شروع کنین.
  3. یه گروه متمرکز تشکیل بدین.
  4. یه برنامه فروش منحصر به فرد (USP) بنویسین.
  5. مخاطبان مورد نظر و بخش بازار خود رو مشخص کنین.
  6. پشنهادات اجناس و خدمات خود رو گسترش بدین.

مطلب در رابطه:برنامه بازاریابی رو چیجوری طراحی کنیم؟

مواد بازاریابی

  1. کارتای کار و کاسبی خود رو به روز کنین.
  2. کارت کار و کاسبی تون رو از بقیه جدا کنین.
  3. بروشور خود رو ساخته یا به روز کنین.
  4. نسخه دیجیتال بروشور خود رو روی سایت تون بذارین.
  5. طراحی سایت رو بررسی کنین.
  6. در مورد اجناس تبلیغاتی خلاق باشین و اونا رو در اولین فرصت در رویدادهای شبکه بذارین.

شبکه شخصی

  1. یک معرفی خلاصه و قانع کننده (معرفی ۳۰ انیه ای یا elevator pitch) بنویسین.
  2. واسه یک کنفرانس ثبت نام کنین.
  3. خود رو به بقیه صاحبان کار و کاسبی محلی معرفی کنین.
  4. یک کارگاه آموزشی محلی رو طراحی کنین.
  5. به اتاق بازرگانی محلی خود ملحق شید.
  6. یک غرفه در نمایشگاه اجاره کنین.

نامه نگاری مستقیم(Direct mail)

  1. یک کمپین نامه نگاری مستقیم چند منظوره راه اندازی کنین.
  2. رویکردهای چندگانه ایجاد کرده، و واسه امتحان میزان اثر نامهای خود ، split test (یه جور تست A/B) انجام بدین.
  3. ۲ یک Call to action روشن و دلگرم کننده در هر قطعه نامه نگاری بذارین.
  4. از کارتای جدا شونده، الحاقیها، تبلیغات و پاکتای باحال توجه استفاده کنین تا نامه نگاری هاتون موثر باشن.
  5. واسه مشتریان قبلی نمونه های رایگان و مشوقای جدید ارسال کنین تا دوباره جذب شما شن.

تبلیغات

  1. در رادیو تبلیغ کنین.
  2. در صفحات زرد تبلیغ داشته باشین.
  3. واسه تبلیغات از بیلبوردها استفاده کنین.
  4. از برچسبا یا مغناطیسا واسه تبلیغ در ماشین خود استفاده کنین.
  5. در روزنامه محلی خود آگهی منتشر کنین.
  6. در سازمان تلویزیون محلی خود تبلیغات داشته باشین.
  7. در فیسبوک تبلیغ کنی
  8. در لینکدین تبلغ کنین.
  9. یک فضای تبلیغاتی در سایت در رابطه بخرین.
  10. از استندا پیاده رو واسه تبلیغ ویژگیای خاص خود استفاده کنین.

 

بازاریابی از روش رسانه های اجتماعی

  1. کار با رسانه های اجتماعی کار و کاسبی رو شروع کنین.
  2. یک صفحه فیس بوک بسازین.
  3. از یک URL یا نام کاربری کوتاه واسه صفحه فیس بوک خود بسازین(URL معمولی دارای اعداد و حروفه، بجای اعداد و حروف نام کار و کاسبی خودتون رو قرار می دید).
  4. یک حساب توییتر بسازین.
  5. به افراد در توییتر جواب بدین و یا پست اونا رو به اشتراک بذارین.
  6. یک حساب Foursquare واسه کار و کاسبی تون بسازین.
  7. محل کار و کاسبی خود رو در Google Places  مشخص کنین.
  8. یک وبلاگ کار و کاسبی راه اندازی کنین.
  9. طبق یک قانون ی منظم پستای وبلاگ رو بنویسین.
  10. شروع به نشونه گذاری اجتماعی محتوای آنلاین خود کنین.
  11. یک Groupon بسازین.
این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   قائم مقام وزیر صنعت، در مورد اثر برجام بر جنسا و قیمتا سخن گفت

بازاریابی اینترنتی

  1. یک کمپین Google Adwords راه اندازی کنین.
  2. یک کمپین ​​Microsoft adCenter راه بندازین.
  3. در پستای وبلاگ نظر بدین.
  4. یک پست وبلاگ ویدئویی ضبط کنین.
  5. یک ویدئو در YouTube آپلود کنین.
  6. فهرست دایرکتوریای آنلاین خود رو بررسی کنین و اونو در دایرکتوریای مطلوب فهرست کنین.
  7. Google Analytics رو در سایت و وبلاگ خود فعال کنین.
  8. آمار Google Analytics خود رو بررسی و آزمایش کنین.
  9. یک نام دامنه جدید رو واسه یک کمپین بازاریابی یا محصول و خدمات جدید ثبت کنین.
  10. درباره بازاریابی جستجوی محلی بیشتر بدونین.
  11. اعتبار آنلاین خود رو پیگری کنین.
  12. در فهرست ایمیلHARO ثبت نام کنین.

مطلب در رابطه:

بازاریابی ایمیلی

  1. یک در سایت یا وبلاگ خود email opt-in بسازین.
  2. یک دانلود رایگان یا هدیه رایگان ارائه بدین تا افراد تمایل هم اینکه کردن نشانی ایمیل خود در لیست شما داشته باشن.
  3. ایمیلای منظم رو به لیست خود ارسال کنین.
  4. یک خبرنامه ایمیلی ماهانه رایگان ارسال کنین.
  5. ، از تست A / B واسه امتحان کارآیی کمپینای ایمیلی استفاده کنین.
  6. امضای ایمیل خود رو کامل کنین.
  7. قابلیتای صوتی، تصویری و اجتماعی رو به ایمیل خود اضافه کنین.

مسابقات، کوپنا و انگیزها

  1. یک مسابقه راه بندازین.
  2. کوپن (بن تخفیف) درست کنین.
  3. یه برنامه پاداش “خریدار همیشگی” بسازین.
  4. برنامه تشکر از مشتری رو شروع کنین.
  5. یه برنامه مشتری ماه دست کنین.
  6. یک نمونه رایگان در اختیار مشتری بذارین.
  7. یه برنامه فرعی در رابطه رو شروع کنین.

ایجاد رابطه

  1. یک نظرسنجی رضایت مشتری انجام بدین.
  2. درخواست مراجعه داشته باشین.
  3. برگشت بدین.
  4. به تبلیغ امور خیریه کمک کنین و یا داوطلبانه وقت خود رو واسه اون صرف کنین.
  5. از یک تیم ورزشی محلی حمایت کنین.
  6. واسه اجناس و خدمات خود با بقیه شرکتای محلی تبلیغ دوطرفه داشته باید.
  7. به یک سازمان حرفه ای ملحق شید
  8. واسه تعطیلات بعدی خود برنامه ریزی کنین.
  9. هدایای تعطیلات رو واسه بهترین مشتریان خود طراحی کنین.
  10. واسه مشتریان خود کارت تبریک تولد ارسال کنین.
  11. به یک همکار واسه مشارکت ، نزدیک شید.
  12. جوایز مارکدار رو واسه جمع آوری سرمایه های محلی اهدا کنین.
  13. به یک مربی تبدیل شید.

بازاریابی محتوا

  1. یک تله کنفرانس یا وبینار رایگان رو برنامه ریزی کنین
  2. یک پادکست ضبط کنین.
  3. یک نشریه بنویسین.
  4. نشریهای خود رو به کانالای پخش جور واجور ارسال کنین.
  5. گزارش فروش خود رو به شکل داستان سرایی بازنویسی کنین.
  6. نوشتن یک کتاب رو شروع کنین.

مطلب در رابطه: ایدهایی واسه بازاریابی محتوا

راهنمای بازاریابی

  1. یک مشاور بازاریابی استخدام کنین.
  2. یک کارشناس روابط عمومی استخدام کنین.
  3. یک کارشناس کپی رایت نویس استخدام کنین.
  4. یک شرکت بازاریابی موتور جستجو استخدام کنین.
  5. یک مربی رو واسه کمک به کارای روزانه بازاریابی استخدام کنین.
  6. یک مربی فروش یا فروشنده استخدام کنین.

مطلب در رابطه:نکات بازاریابی موفق واسه کسب و کارای کوچیک

ایده های بازاریابی به درد بخور منحصر به فرد

  1. واسه تبلیغ برند خود، یک نشون شانس بسازین.
  2. در مورد موضوعات داغ موضع بحث برانگیز داشته باشین.
  3. واسه تبلیغات پوشیدنی هزینه کنین.
  4. روی وسیله های نقلی شرکت خود برندتون رو به شکل رنگی طراحی کنین.
  5. در آموزشای کار و کاسبی آنلاین ثبت نام کنین تا تموم مهارتای قابل فروش خود رو اصلاح کرده، گسترش داده و کاهش کنین.

وقتی که ایده های بازاریابی به درد بخور جدیدی رو پیدا کردین اونو در کار و کاسبی کوچیک خود امتحان کنین، و شروع به ایجاد یا تنظیم برنامه بازاریابی خود کنین.

[تعداد: ۷    میانگین: ۳.۷/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید