بازاریابی مستقیم

اولین ویژگی باحال در این بازاریابی اینه که پیامایی که واسه مصرف کنندگان ارسال می شه از روش ایمیل، پست مستقیم و یا تلفنه
دومین ویژگی، دعوت شدن به کار از شرکتا از طرف رهبر گروهه و بعد از دعوت منتظر جواب از طرف مصرف کننده می مونن.

 

 

  • اهداف بازاریابی مستقیم

هر فعالیتی باید اهداف معینی رو داشته باشه که کلا یا جزئی با بقیه اهداف و فعالیتا فرق داره.

۱- تولید و خرید تکراری

تموم اطلاعات مشتریان رو ثبت کنین (مثل نام و نام خانوادگی و نشانی) تا همیشه با اون در رابطه بوده و از احتیاجات شون باخبر شید. همیشه با مشتری در رابطه باشین؛ بعد از آن، خرید کردن شون از شما تکرار می شه. سازمان و مجموعه ثبت اطلاعات شرکت شما باید واسه کنترل و ثبت اطلاعات مشتریان (واسه بازاریابی) تمرکز کنه.

۲- وارد کردن اجناس جدید

سازمان اطلاعات فرصت خوبی واسه رابطه با مشتری واسه آزمایش اجناس جفت و جور کرده. این کار می تونه در پیدا کردن مشتریان جدید و باخبر شدن از نظرات اونا به شما کمک زیادی کنه با این روش شما اعتماد مشتری رو جلب می کنین.
دو هدف هست که اعتماد مشتری به شما رو بالا می بره:
هدف اول: اسرار پنهونی ی آزمایش محصول جلوی مشتری و نظرسنجی و گرفتن نظرات اوناس.
و هدف دوم: کاهش هزینه های مربوط به آزمایش محصول.
با این دو هدف می تونین محصول خود رو راهیِ بازار کنین.

۳- ارائه محصول به کانال پخش

از روش ارائه محصول به این کانالا می تونین با هزینه کمتری به تبلیغات اجناس خود بدین و محصول خود رو وارد بازار کنین.

۴- افزایش وفاداری مصرف کنندگان

با ایجاد یک رابطه قوی با مصرف کنندگان و امتیازات و خدماتی که شرکت به مصرف کنندگان ارائه میده می تونین از آن یک فرد وفادار بسازین.
اسباب رشد بازاریابی مستقیم به این موارد بستگی داره:
۱- ظهور کارتای اعتباری و پیشرفت این کارتای هوشمند. حدود ۲ میلیارد نفر در جهان از این کارتا استفاده می کنن.
۲- ظهور شرکتای حمایت کننده و تشویق کننده واسه بازاریابی مستقیم

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   آموزش هنر گفتگو از قوی ترین مردان جهان

این شرکتا، بازاریابان رو در مقابل فروش اجناس ساپورت مالی می کنن و واسه این کار از تکنولوژی روز دنیا استفاده میکردن.
۳- تغییر روش زندگی مردم و پیشرفت کارای اونا با پیشرفت تکنولوژی و افزایش خواستهاشون
۴- پیشرفت تکنولوژی که از روش راه های ارتباطی دیجیتالی و شکلای جور واجور کامپیوتر و لپ تاپ هوشمند صورت میگیره
۵- اهمیت دادن به علامت تجاری شرکت (لوگو) و نقش اون در فروش و موفقیت شما
۶- پیشرفت در سایتا و شبکه های اجتماعی از روش اینترنت

  • وسایل بازاریابی مستقیم

بازاریابانی که با مشتریان در رابطه هستن با این وسیله ها می تونن کار خود رو گسترش دهند.
۱- پست مستقیم: از این وسیله واسه ارسال نامهایی که به گسترش اجناس کمک می کنه استفاده می شه. واسه این کار همیشه نشانی مشتریان خود رو داشته باشین تا واسه مشتری نمونه ارسال کنین. این کار واسه جذب و حفظ دائمی مشتری ست.
۲- بازاریابی از راه دور: نظام بازاریابی با اعتماد بر شبکه های اجتماعی، که به فعالیتای بازاریابی کمک زیادی کرده. فعالیت بازاریابی از روش تلفن رو به شما پیشنهاد میده تا با مشتری در رابطه باشین.
۳- بازاریابی الکتریکی: نام دیگه اون بازاریابی در خونه س و به اشکال متفاوت از روش اینترنت و رسانه ها و شبکه های اجتماعی انجام می .شه

[تعداد: ۱۰    میانگین: ۴.۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید