شاید کمی عجیب بنظر برسه که رنگا در رفتار خرید مشتری موثر هستن. ولی تاثیر رنگا در رفتار خرید مشتری غیر قابل انکاره. باید با شناخت این تاثیرات فعالیتای تبلیغات و بازاریابی خود رو مدیریت کنین.

تاثیر رنگا در خرید مشتری

تاثیر رنگا در رفتار خرید مشتری از اونجا سر محل بیرون اومدن آب زیر زمینی میگیره که ما آدما بیشترً موجودات چشمی هستیم. پس تعجبی نداره که ۹۳٪ از زمان خود رو به خرید اجناس اختصاص میدیم. باید بیشتر در مورد یک محصول اطلاعات داشته باشیم. تا بتونیم اونو بخریم. مثل احساس مون نسبت به محصول، سلیقه و یا رنگ. مهم ترین نقش کلی در خرید اجناس رنگ اوناس. که با فراخوانی احساسات در داخل ما بازی می کنه.
کارشناسا بازاریابی فکر می کنن که تاثیر رنگا در فتار خرید مشتری به عنوان یک وسیله هدف دار به جذب مشتریان می پرازن. تحقیقات نشون میده که رنگ به تقویت و رسمیت شناختن نام تجاری به وسیله ۸۰ درصد از مردم کمک کرده. هر کدوم از رنگا یک سیگنال جور واجور به مغز می فرستند.

Jill Klores مؤسس و صاحب استودیوی طراحی LLC در دالاس، گفت: رنگا می تونن چشم انداز هر  فردی رو در یک فضای خاص، غرق احساسات کرده و تغییر.”

تاثیر رنگا در رفتار خرید مشتری

تاثیر رنگا در رفتار خرید مشتری می تونه فرق داشته باشه. مثلا، زرد، رنگ گرمی و خوش بینی ست. که معمولاً هم در مغازها استفاده می شه. و واسه جلب توجه خریداران خوبه. قرمز بیان کننده عشق و شور و شدته که به عنوان رنگ قدرت شناخته شده. قرمز در فروش و ترخیص کالا از موثرترین روشای شناخته شده. آبی به عنوان یک رنگ آروم و بی سر و صدا در نظر گرفته شده که نشون دهنده ی صلح، اعتماد و امنیته. از رنگ آبی بیشترً در دفتر شرکتا استفاده می شه. که غیر تهاجمی بوده و پس افزایش بهره وری رو به دنبال داره.

تاثیر رنگا در رفتار خرید مشتری رو با رنگ سبز ادامه میدیم. سبز رنگ ثانویهه که نشون دهنده ثروت و رشده. به طور گسترده، سبز به عنوان رنگ طبیعت و باروری شناخته شده. بنفش به عنوان رنگ خونواده سلطنتی شناخته می شه. و ظرافت و قدر و اهمیت رو به ارمغان میاره. پس استفاده از آن واسه پروژه های خلاق مناسبه. نارنجی، این رنگ از یک نام تجاری صمیمی و خوشحال که هیجان و عجله به ارمغان میاره ایجاد شده. که بیشترً به وسیله شرکتایی که ارزش زیادی واسه ارائه اجناس هستن استفاده می شه.
سیاه و سفید: سیاه، کلا واسه اجناس لوکس استفاده می شه. و نشون دهنده ی قدرت و زیبایی ست. سفید نشون دهنده ی خلوص و جوونی ست. به همین دلیله که حدود ۷۵٪ از مارکای مراقبت از پوست واسه بسته بندی از این رنگ استفاده می کنن. صورتی، بیشترً به عنوان یک رنگ زنونه حساب می شه. کلا، اونو به عنوان یه اثر آروم بخش می دونن. طوری که خریداران بعد از خرید این رنگ کمتر پشیمون می شن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ایجاد سرگرمی در محل کار یه جور سرمایه گذاریه!

تاثیر رنگا در آرمای تجاری

رنگ نه تنها از نظر فروش اجناس، بلکه در آرمای تجاری هم با نفوذه. رنگا نقش مهمی در مغازها و روشنایی و درجه تنظیم گرما اجرا می کنن. با در نظر گرفتن تحقیقات، آبی روشن در طول شب تولید ملاتونین بدن رو کم می کنه. ملاتونین هورمونی ست که باعث می شه ما احساس خستگی و خواب آلودگی کنیم. به همین دلیله که نور آبی با درجه گرما رنگای سرد در کافها و مغازه های دیگه شبونه استفاده می شه.

از طرف دیگه در مورد تاثیر رنگا در رفتار خرید مشتری ، درجه گرما رنگای گرم معمولا در مغازها که خواستار یک فضای آروم تر و راحت هستن استفاده می شه. این چیزی ست که Levia Lew، در گروه طراحی واقع در نیویورک درباره درجه گرما رنگا میگه: “رستورانا معمولاً [بهتر می دونن] از رنگایی مثل کهربایی که از دید روانی مردم رو به یاد آتیش سوزی یا گرم و دنج بودن جای میندازه، استفاده کنن.

الان، [تصور کنین] یک نور آبی رنگ که معمولاً با احساس گرما همراه نیس. [زمانی که مشتریان] از یک فضای روشن یا نوری مثل لامپای فلورسنت، میگذرن و در محلای جور واجور این نور رو ببینن [اونا ممکنه] جذب این تکنولوژی مدرن شن. این یکی دیگه از راه های زیرکانه واسه تحت تاثیر قرار دادن محیطه تا باعث جذب بقیه شه.
بله، همه اینو تأیید می کنن که رنگ دارای یک سحر و جادو ست. که باعث می شه واسه خرید اون، به سراغ کیف پول خود بریم. به خاطر این تاثیر رنگا در فتار خرید مشتری باید مورد مطالعه قرار گیرد.

[تعداد: ۹    میانگین: ۴.۱/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید