تغییرات کلمات کلیدی

زمانی که از ” SEO ” صحبت می کنیم، “کلمات کلیدی” اولین چیزیه که ذهنمون می رسه. این یکی از سنگ بناهای بهینه سازی موتورای جستجوه. با استفاده از کلمات کلیدی محبوب در وبلاگ و یا سایت خود، این امکان رو جفت و جور می سازید که در صفحات اول جستجو گوگل قرار بگیرین. در این مقاله می خوایم به تغییرات کلمات کلیدی بدیم.

البته ممکنه ساده بنظر برسه، ولی ، روشایی که شما واسه تحقیق و شناسایی این کلمات کلیدی می شناختین، از اول تا کنون تغییرات بسیاری کرده. کاری که شما خیلی راحت در سال ۲۰۱۰ انجام میدادید، بسیار تغییر کرده و خیلی راحت گذشته نیس.

با در نظر گرفتن این ۵ راه حل طلایی، ارزش کلمات کلیدی خود رو با استانداردهای جدید بالا ببرین.

۱- Adwords داده ها رو مخفی می کنه – شما نیاز به نشر اطلاعات خود در جاهای جور واجور دارین.

وسیله کلید واژه Adwords داده ها رو مخفی می کنه، و داده های کمی رو نمایش میده (البته واسه اهداف تجاری موضوع متفاوته ولی بصورت رایگان داده های کمی نشون داده می شه). به همین منظور ما باید کمی در انتخاب کلمات کلیدی خلاقانه تر عمل کنیم.

پیشنهادات گوگل جای مناسبی واسه شروع هستن (جستجوای پرتکراری که در زیر جستجوی شما گوگل با هم نمایش میده)، جستجوای در رابطه (درست بالای جستجوی شما نمایش میده)، و یا تلاش کنین با مشتریان و کارکنان در این مورد همفکری کنین.

۲- نگران همخوانی دقیق نباشین

در سالای گذشته باید کلمات دقیقا با کلمات کلیدی همخوانی می داشتن تا از شانس رتبه بندی برخوردار شن. مثلا، عبارت کلیدی ” فروش قطعات خودرو تو تهران” باید دقیقا همینطوری در عنوان کپی درج می شد: “فروش قطعات خودرو تو تهران”. به سرعت به سال ۲۰۱۵ بیام، بافت کلمات و معنا شناسی اون اهمیت ویژه ای در رتبه بندی برخورداره.

گوگل متن شما رو هم در کنار کلمات کلیدی شما در نظر میگیره، پس شما می تونین موضوع مورد بحث خود رو انتخاب کنین، و چیزی که مورد بحث قرار می دید به شاخص تبدیل می شه پس احتیاجی ندارین که کلمات کلیدی دقیقا همخوانی داشته باشن. این یک ویژگی خوب واسه شما و تجربه مشتریه – تا وقتی که شما موضوع مناسبی واسه بحث و پخش دارین، مهم نیس که تمرکز کمتری روی کلمات کلیدی دقیق داشته باشین. بطور طبیعی در رتبه بندیا قرار می گیرین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   تلقین و جملات تاکیدی چه نقشی در رسیدن به اهداف دارن؟

با اینکار گوگل به موضوعات جدید اجازه پرورش میده، پس خلاق باشین و موضوع جذابی واسه مخاطبان پیدا کنین.

۳- تحقیق کلید واژه طبق راه حل محتوا

اگه ملاک شما واسه تحقیق در مورد کلید واژه ها طبق حجم و محبوبیت اوناس، شما باید روشای خود رو به روز رسانی کنین. مشاهده و بررسی راه حل تولید محتوا جای مناسبی واسه شروعه (چه محتوایی تولید می کنین، به چه دلیل، واسه کی)، و کلمات کلیدی خود رو از داخل اون درآورده کنین.

جهت حرکت کاربران، تاریخچه مکالمات، و نوع مخاطبان اطلاعات با ارزشی رو بهتون میده تا بتونین کلمات کلیدی خود رو واسه هر نقطه از سفر مخاطب در سایت مشخص کنین.

۴- دقق شدن روی عبارات کلیدی بلند (طبیعی)

در ادامه مورد دوم، کلمات کلیدی خیلی راحت و بطور طبیعی می تونن در کپی قرار داده شن. پس، وقتی که تشخیص دادین کدوم عبارات از اهمیت بیشتری برخوردار هستن، اونا رو هدف بذارین و به شناسایی عبارات طولانی بدین. روشای جستجوی مردم از روش گوگل تغییر کرده، پس ما هم باید روشای خود رو تغییر دهیم. البته احتمال کمی هست که ما هم عبارات بی معنا مثل (گل فروش عروس غرب) رو وارد کنیم، و به احتمال زیاد ممکنه اونو بصورت منطقی و سوالی وارد کنیم مثل (فروش گل عروس در غرب تهران). جواب به سوالات و گفتگو با کاربران نه تنها یک راه به درد بخور واسه بهبود SEOه، بلکه یک راه پایدار واسه سرمایه گذاری در راه حل محتواست.

۵- خاص فکر کنین

خیلی در مورد کلمه کلیدی خاص فکر نکنین، بلکه “متفاوت” فکر کنین. در گذشته، ممکن بود خیلی راحت به دلیل جستجو کم در رتبه پائین قرار می گرفت، ولی الان نکته ایی که ما در مورد اون صحبت می کنیم، اینه که جستجو عبارات خاص ممکنه بهتر از شاخصای جستجو عمل کنن.

زمانی که شما در یک صنعت تازه شروع به فعالیت کردین و یا در حال رشد هستید، خیلی مهمه که همیشه نگاهی به رقبای بزرگتر خود داشته باشین و تحقیقات و جستجوی اونا رو مورد بررسی بذارین. چیزی که اونا انجام میدن رو فهمیده باشین و بهتر از اونو انجام بدین.


شما در مورد تغییرات روند کلمات کلیدی چه تجربیاتی دارین؟ نظرات خود رو در این مورد با ما درمیون بذارین.

 

[تعداد: ۰    میانگین: ۰/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید