تکنیک فروش

سؤالات ساده ای رو از مشتری بپرسید که جواب اونا “بله” باشه. (دست کم سه سؤال)! به خاطر بسپارین که قرار نیس در این کار زیاده روی کنین. در فواصل زمانی مناسب سؤالات رو مطرح کنین یا از تعداد اونا هم کم کنین. (یکی از تحقیقات، نشون میده که دست کم ۸ جواب “بله” مشتری قبل از فروش پایانی لازمه).

به هنگام صحبت کردن با مشتری، سرتون رو به حالت تأیید تکون داده و  اونا رو به جواب مثبت دادن تشویق کنین. اگه یهو احساس کردین که باید سؤالی رو عوض کردن کنین می تونین به سرعت در بین بقیه سؤالات مخفی کنین.

مثال

  • از خرید کردن از این مجتمع خوشتون میاد؟
  • تونستین ما رو راحت پیدا کنین؟
  • الان آماده این که اینو (کالا) بخرین؟
  • می خواین هفته دیگه، محصول برسه دم خونتون؟

نحوه کار تکنیک

این تکنیک، که اصطلاحاً “زنجیره بله” هم نام داره از الگوی تکرار پیروی می کنه. تکرار کردن واژه “بله” به عنوان جواب سؤالای زنجیره ای شما، از طرف مشتری صورت میگیره. بدین روش اون همیشه واسه “بله” گفتن آماده می شه. وقتی که سؤالاتون به اتمام رسید و جوابای مثبت (بله) رو بصورت خودکار و خودکار گرفتین به این معنی ست که زمان پرسیدن سؤال اصلی شده.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   افراد باهوش و عکس العمل اونا به صداها
دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید