درس بازاریابی

ما بحث ای در سایت داریم با عنوان درسای بازاریابی از افراد معروف و یا محبوب، که باعث می شه نکات طلایی بازاریابی رو از اونا بیاموزیم. امروز هم به سه درس بازاریابی که از خواننده مشهور بیانسه پس از پخش آخرین آلبوم اون با نام “لیموناد” بدست اومد شروع می کنیم.

۴ اردیبهشت امسال، برابر با ۲۳ آوریل ۲۰۱۶ طرفداران بیانسه چیزی رو گرفتن که یه مدت طولانی براش انتظار کشیده بودن: دومین آلبوم تصویری هنرمند پرکار، با عنوان “لیموناد”. منتقدان در مورد محتوا، مهارت ویدیوای موسیقی و داستانی که اون در سراسر آلبوم میگه، گزافه گویی می کنن. اما بیانسه جدا از اینکه نوازندگان و فیلمسازان به افراد دیگه هم درسی یاد می گیره. ، بازاریابان هم باید صفحه ای از کتابِ خواننده رو دریافت کنن.

اینجا سه درس هست که بازاریابان می تونن از لیموناد بیاموزند:

تحریک بیشتر ، بهتره

بیانسه هنرمندیه که همیشه در خفی روی یک پروژه کار می کنه.یهو، تریلر و صحنهای انتخاب شده ی گلچینی رو از کار خود منتشر می کنه تا مردم رو به هیجان بیش تر درآورده و علاقه مندتر کنه. ، اون در افزایش انرژی و تحریک کردن مردم به شکل موثر، متخصصه.

بازاریابان، موقع راه اندازی برنامه های جدید، می تونن این نوع از تحریک رو با حذف نکات ظریف در رسانه های اجتماعی بالا ببرن. شما روی ایجاد یک ویدیوی جدید واسه سایت خود کار می کنین؟ بخشایی از “پشت صحنه” رو به حسابای اجتماعی خود انتقال بدین. به هر حال کمپینای بازاریابی خود رو تحریک کنین و گفتگوهایی در رسانه های اجتماعی به وجود بیارین، تا موفقیت بیشتری در ایجاد آگاهی درباره برند خود داشته باشین.

همیشه بیشتر از یک کانال رو ترکیب کنین

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ارتباطات موثر که مدیران فوق العاده انجام میدن

لیموناد تنها یه سری از آهنگا نیس. بلکه تجربه کاملیه که فیلم و موسیقی رو ترکیب می کنه. اینطوری، طرفداران بیانسه تجربه بسیار کاملی به دشت می کنن درحالیکه اگه فقط به موسیقی ضبط شده گوش بدن بدون اینکه همراه با فیلم باشه، تجربه کاملی به دستنمیارن. همینطور، بازاریابان باید با در پیش گرفتن چندین راه حل بازاریابی، به مخاطبان خود تجارب قوی تری از نام تجاری خود رو ارائه کنن. افق دید خود رو گسترش بدین و همیشه مرزهای خلاق خود رو جلو ببرین تا زمانیکه کانالای جدید رو تجربه کنین. شما فقط ممکنه روی مخاطبان جدیدی تاثیر بذارین که هیچوقت ندونین کجا به اجناس و یا خدمات شما علاقه مند شدن.

راه هایی پیدا کنین که مخاطبان تون احساس کنن افراد برجسته ای هستن

بیانسه پخش آلبوم خود رو واسه طرفدارانش به تجربه ای خاص بدل کرد. با پخش آلبومای تصویری به طور انحصاری در HBO شنبه شب، راهی واسه طرفداران خود ایجاد می کنه تا از یک مهمانیِ تصویریِ صمیمیِ ایجاد شده لذت ببرن. اون چیزی که مهمه، پخش آلبوم در HBOه که تجربه رو سینمایی تر و هیجان انگیز می کنه، چون این کار واسه آلبومایی که باید جدا از اینکه این نوع رسانه منتشر شن، معمولی نیس. بازاریابان هم می تونن این نوع تجارب رو واسه مخاطبان خود بسازن. با جمع آوری کانالای دیجیتال مورد علاقه اهداف مهم تون، می تونین به اونا محتوای منحصر به فرد روی سیستم عاملایی که بیشتر دوست دارن، ارائه بدین.

حال لیموناد رو تماشا کرده و گوش بدین (الان در HBO، آمازون، iTunes و Tidal هست) و واسه ایجاد اتفاق سحر آمیز بازریابی، از آن الهام بگیرین.

[تعداد: ۹    میانگین: ۴.۹/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید