درسایی از المپیک واسه شبکه های اجتماعی

خطاهایی که در شبکه های اجتماعی اتفاق می افتاد ممکنه واسه بهترینا هم رخ بده. حتی واسه ورزشکاران المپیک!

در حالیکه تیمای المپیک، دقیقاً مثل یک کار و کاسبی مدیریت نمی شن اما بعضی درسایی هست که صاحبان کار و کاسبی باید از این اشتباهات شبکه های اجتماعی بیاموزند و در تلاشا و فعالیتای خودشون اونا رو اصلاح کنه. در این پست به ذکر سه اشتباهی می پردازیم که به وسیله کارشناس رسانه های اجتماعی Scott Stratten بیان شده. با پدیده فکر مهتر همگام باشین.

  • واسه کارکنان خود روشن کنین که فعالیتای رسانه اجتماعی رو ساده نپندارند

این تیتر، معنیش این نیس که نباید در شبکه های اجتماعی به تفریح و ساعات خوش پرداخت. اما صاحبان کار و کاسبی باید از چیزی که به اشتراک گذاشته می شه آشنایی داشته باشن. هر چیزی که مستقیماً به وسیله خود شرکت و یا حسابای کاربری شخصی اعضای کارکنان تون به اشتراک گذاشته شه روی برند شما تاثیر میذاره و شناخت مردم از برند شما رو شکل میده.

Stratten پیشنهاد میده که یک لیست از بایدها و نبایدهای رسانه های اجتماعی رو واسه کارکنان بسازین. اون میگه “بذارین بفهمن که تنها با نوشتن ۱۴۰ کاراکتر میشه نماد و معنی برند رو تغییر داد! این کار باعث می شه تا قبل از توئیت کردنِ چیزی، به اون خوب فکر کنن.”

 

  • واسه اشتباهات رسانه های اجتماعی، یک پلن منابع انسانی داشته باشین

شاید صاحبان کار و کاسبی، بخاطر مرتکب شدن به یک اشتباه رسانه ای کارمندش رو اخراج نکنه اما لازمه بدونه که این فرد چه صلاحیتایی رو لازم داره و یا یافته های این کار واسه اشتباهی که ممکنه شرکت در آینده با اون روبرو شه چیه!

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   چیجوری بفهمیم بدنی سالم و بدون مریضی داریم

مثل خیلی از مشکلات مدیریتی دیگه، مسائل باید به شکل موردی رسیدگی شن. Stratten میگه: به اشتراک گذاشتنِ یک چیزِ بی احساس و پشیمون با اشتراک گذاشتن یک چیز تهاجمی که غیرقابل انکاره به طور کامل فرق داره! همه راهنماییایی که واسه رفت و امد بین کارکنان، همکاران با مشتریان هست باید به دنیای مجازی منتقل شه.

  • هرچه سریع تر تلاش کنین موقعیتای آنلاین رو اصلاح کنین

اگه لینک خراب و یا محتوای اشتباهی به اشتراک گذاشته شد، زمان زیادی رو منتظر نمونید تا به اصلاح اون بدین. Stratten میگه: “بازخورد یافته های اینجور اشتباهاتی حتی به روز و هفته هم نمی رسه! بلکه در عرض چند ساعت نمایان می شه”

“یه قدم اشتباهی که مرتکب شدید نباید واسه شما یه زمان واسه مخفی شدن پشت یک مصاحبه باشه، بلکه یک فرصت واسه به سطح آب آمدنه. شما نمی تونین این واقعیت رو تغییر بدین که الان در خطر دید هستید، اما چیزی که می تونین تغییر بدین اینه: چیجوری عکس العمل خود رو کنترل کنیم!”

با مشکلات روبرو شید، ندامت خود رو به نمایش بذارین، و به همه بگید که چه برنامه ای واسه اون دارین و یا چیجوری اونو به پایان رسانیده اید! به همون سرعت و اصولی که شما این روند رو انجام می دید، مردم هم قسمت بزرگی از اونو فراموش می کنن.

دوستان عزیز، می تونین واسه برنامه ها و فعالیتای شبکه های رسانه ای و شبکه های اجتماعی خود از روش این لینک با مشاوران و کارشناسا پدیده فکر مهتر در رابطه باشین.

 

 

[تعداد: ۱    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید