درسای بازاریابی محتوا خصوصاً واسه کسائی که فکر می کنن محتوا و بازاریابی اون، تنها به تولید مقاله اشاره میکنه خیلی به درد بخور هستش.

 

درسای بازاریابی محتوا از شرکت Netflix

 

درسای بازاریابی محتوا

حتی اگه مشغول کار کردن در کسب و کارای رسانه ای هم نباشین، بازم درسای بازاریابی محتوا زیادی واسه شما هست تا از رویکردهای محتوایی شرکت Netflix بیاموزید. در این پست، به بیان چار مورد از درسای بازاریابی محتوا از این شرکت موفق می پردازیم:

 

 

تجربه رو با استفاده از اجناس جداگونه بوجود بیارین

انگار شرکت Netflix ارزش زیادی رو واسه بازاریابی قدیمی در خود جای نمی ده! راه و روش اون، بیش تر خلاقانه س حتی به اندازه ایجاد اجناس جداگونه جهت گسترش تجربه یک نمایشِ جدید!

در عصر ویدیوهای ۳۶۰ درجه ای و هوش مصنوعی، هیچ ایده ای وجود نداره که خیلی نشدنی به نظر برسه! Netflix از قدم زدن در این راه هول و هراسی نداره. بلکه بالاتر از آن، بازگشت فوق العاده ای رو در سرمایه گذاری جفت و جور می کنه.

یادتون باشه که محتوا، به تولید مقاله و یا ویدیو محدود نمی شه. در بسیاری مواقع بازاریابی محتوا، یا محصول و یا تجربه مستقلی ست که باعث می شه یک مکالمه استارت بخورد و فرصتایی واسه مخاطب ایجاد شه تا در دنیای اون نمایش، درگیر شه.

در محتوای اوریجینال سرمایه گذاری کنین

شرکت Netflix همیشه خیلی روی محتوای اوریجینال سرمایه گذاری می کنه و همون، اکثراً به تنهایی هم می تونه در خطر دادوستد قرار بگیره. کارآفرینان و بازاریابان باید بطور ویژه بیاموزند که تلاشا و امور مالی خود رو روی نوع محتوایی که ثابت شده با مخاطبان موفق می شه سرمایه گذاری کنن.

در سه ماهه پایانی سال ۲۰۱۶، شرکت Netflix اعلام کرد که ۱.۴۳ میلیون مشترکین پرداختی آمریکایی جدید اضافه کرده. در سال ۲۰۱۷ هم Netflix  واسه صرف نزدیک به ۶ میلیارد دلار روی محتوا، برنامه ریزی کرده.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   رابطه کارکنان با فرهنگ سازمانی شرکت چیجوریه ؟

اینجور سرمایه گذاری ممکنه واسه رشد رقابت در خدمات ویدیویی نیاز به نظر برسه اما صرف بودجه واسه ایجاد محتوای باکیفیت، راه حل نیس که فقط واسه شرکتای رسانه ای بی همتا باشه!

داده ها، شک نداشته باشینً فرق ایجادکننده هستن

درسته که همه ما از اهمیت داده ها آگاهیم اما میدونید نوع صحیحی از معیارها رو گسترش می دید؟

شرکت Netflix از داده ها واسه پیش بینی رفتارها و کمک به ایجاد تجربه بهتر استفاده می کنه. داخل محصول، Netflix رفتار مرور کردن و بررسی شما رو ردیابی می کنه: چه زمانایی محتوا رو نگاه می کنین، چه زمانایی اونا رو متوقف و در چه زمانی هنگام نگاه کردن دور سریع قرار می دید، کدوم نوع از محتوا، در کدوم روز بیش تر مشاهده می شه و …

استفاده از این داده ها واسه درک رفتار مصرف کننده هم می تونه محتوای درست رو در محصول پیشنهاد بده هم اینکه تونسته اید بازاریابی محتوا رو با علایق هم جهت سازید.

کمک کنین تا ویروس مثل رخ بده

حرفای زیادی راجبه “ویروسی شدن” میزنن اما واقعاً علمی که در پشت اون قرار داره رو درک کردیم؟

Netflix استعداد عجیبی واسه ویروسی بودن داره و باعث می شه محتوایی تولید کنه که خیلی راحت قابل اشتراک گذاری بوده و حضور برندی استوار، جداگونه و رو راست داشته باشه.

Netflix واسه جفت و جور کردن محتوایی که خوب با شبکه های اجتماعی هم جهت شده و توانایی جای گرفتن در مکالمات روزمره ی مردم رو داره معروفیت پیدا کرده.

 

 

[تعداد: ۳    میانگین: ۴.۳/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید