درسای کارآفرینی از الون ماسک

شرکتای معمولی خیلی زیادی هست که به وسیله رهبران متوسط اداره می شه. در کنار اون، بعضی گونه های نادری هم هست که مثل الون ماسک، فوق العاده از آب درمی آیند. اینطور افراد، ایده های انقلابی رو به حرکت در میاره و مردم رو قانع می کنه تا بزرگ فکر کنن. این شخص بزرگ و موفق، اصول مهمی رو پیشنهاد میده که کارآفرینان باید اونا رو بیاموزند. این موارد رو باهم مطالعه می کنیم:


  • در کار خود غرق شید

خیلی از رهبران، این تفکر رو به اشتراک می ذارن که “کار رو به هر قیمتی تموم کن!” یا، خوبیِ اونو قبول کن (حتی وقتی که اینطور نیس!) خودِ همین طرز فکر به تنهایی خیلی از شرکتا رو در حد متوسط نگاه می داره. الون ماسک دقیقاً خلاف این کار رو انجام میده. اون فقط درباره کارایی که انجام میده علاقه مند نیس! بلگه غرقِ کار خود می شه. کاراش نقش اکسیژن رو براش اجرا می کنن. اون واسه وقف کردن هر ساعت از بیداری اش واسه تبدیل کردن ایده به حالت اجرایی شون موردتشویق قرار گرفته.

اون با کوچیک ترین جزئیات مشغول بوده و بالاترین انتظارات رو از خود، اجناس و تیم هاش داره. الون ماسک متهم به تسلیم ناپذیری و غیرمنطقی بودنه. با داشتن اخلاق کاری سخت و تلاش یه ریز واسه عالی بودن، شما از آدمایی که دوست دارن به همراه امنیتی که دارن به موفقیت برسن جدا میشید.

  • برندتون رو مثل مذهب تون دوست داشته باشین

از گفتگوی شگفت انگیز اون در TED تا چشم اندازه های واقعی اون واسه آینده ای پایدار، عشق شخصی اون به Tesla و بقیه شرکت هاش به طور غیرقابل انکاری علنی ست. کارِ اون، براش بسیار شخصی ست. کاراش از دریچهای قلب اون پخش میشن و از وجودِ الون پرورش پیدا میکنن. از کارش خیلی محافظت کرده و عاشقانه اونو دوست داره. شما به عنوان یک رهبر، با رفتاری که با برندتون دارین به بقیه یاد می گیرین که با برندتون چیجوری رفتار کنن! اگه می خواین بقیه برند شما رو دوست داشته باشن، باید که خودتون هم اونو دوست داشته باشین. اگه می خواین برندتون در اعماق قلب مردم نفوذ کنه، اول باید در بین رگاتون جای گرفته باشه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   اتحادیه اروپا تحریما علیه ایران رو لغو کرد !

موثرتر از هر کمپینی که شما واسه کار و کاسبی خود ایجاد می کنین، محتوای تولیدشده از طرف کاربرانه که اصطلاحاً UGC (User Generated Content) می گیم. این محتوا که از طرف کاربران واسه کار و کاسبی شما تولید می شه نشون از عشق و راستی داره.

حضور بهم رسانیدن قلب شما تو کاراتون، و دعوت از مردم واسه شرکت کردن در ماموریت شما می تونین ازدحامی از طرفداران رو تشکیل بدین که که رو راست عشق و احترام خود رو به شما نشون میدن.

  • با انجام غیرممکنا، صنعت خود رو تبدیل کنین

از خواستهای بزرگ الون ماسک، انجام دادن کارایی ست که بقیه می گن نمیتونه! انجام دادن غیرممکنا، با داشتن چشم اندازی بزرگ و احمقانه شروع می شه. خیلی از سازمانا، چشم انداز و ماموریتای خود رو به شکل بیانیه اعلام می کنن اما بعضی از اونا ً رویایی هستن. رهبران بدون چشم انداز قادر نیستن به تیمای خود الهام بخشیده و انگیزه دهند. نداشتنِ چشم انداز یا حضورِ ضعیف اون باعث می شه تا رهبران و شرکتا به شکست روبرو شن. با داشتن یک چشم انداز شگفت انگیز و به اشتراک گذاری ارزش اون، شما راه و راهی که به طرف اون پیش می رید رو به تیم و مخاطبان تون نشون می دید.

  • در حرفه ی خود کم پیدا باشین

شرکت و برند این چنینی باشین: “با حضور رستوران من، دنیا، دیگه به هیچ رستورانی که جوجه ی یخ زده سرو می کنه لازم نداره!”

قرار نیس خودتون رو به یک شرکت دیگه بدل کنین – فقط تلاش کنین کم پیدا و نادر شید. الون ماسک به فروشنده های خود میگه: “هدف و رمز موفقیت مون، لذت بردن از تجربه دیدن خیلیا ست که دوبارهً به طرف ما برمی گردن.”

قرار نیس شمام به یک الون ماسکی تبدیل شید تا حتماً بتونین این کارای شگفت انگیز رو در شرکت خود انجام بدین. فقط کافی ست خواستها و ایده های کشف و پیشگامانه ای داشته باشین که به پیشرفت بدل می کنن. موفق باشین عزیزان.


 

[تعداد: ۵    میانگین: ۴.۶/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید