رفت و امد با همکاران تنبل

شاید در رفت و امد با همکاران خود به مشکل برمی خورید. با شخصی کار می کنین که ناهار خوردنش بیشتر از ۲ ساعت طول میکشه، و ده ها مکالمه شخصی رو در محل کار انجام میده، و هر چند دقیقه در دفتر خود خوابش میگیره؟ یا در حال وب گردی ست، در حالی که شما حجم کارتون بالاست؟ حتما در محل کار شما با اینجور آدمایی برخورد داشتین، اما رفت و امد با اون کار آسونی نیس!

اگه می خواین تنبلی همکارتون روی کار شما تاثیر نگذارد، به پیشنهادای پابلو کاسکو گوش بدین.

۹ راهنمایی رو واسه شما در نظر گرفتیم تا با این نکتها بتونین به شکل بهتر با این افراد رفت و امد داشته باشین.

 


۱- اجازه ندین که حواس شما رو پرت کنه

وقت خود رو با فکر کردن به اینکه همکار تنبل شما در سر کار چه می کنه تلف نکنین؛ اون ممکنه در حال وب گردی باشه یا بررسی حساب خود! شاید هم در حال نوشتن پیام، یا در حال خر و پف کردن باشه، پس نباید واسه شما فرقی کنه! تلاش کنین اونو از ذهن خود دور کنین تا تمرکز شما رو به هم نزند. آدم در بعضی وقتا خنده دار می شه، چون بیش تر وقت خود رو به فکر کردن درباره اینکه همکارش در حال انجام چه کاریه، تلف می کنه. به جای این کار، به خود و کار خود فکر کنین.

۲- اجازه ندین روی رفتار شما تاثیر بزاره

اگه وقت و انرژی خود رو با عصبانیت سر اقدامات همکار تنبل خود صرف کردین، پس کارکرد شما در محل کار به طرف پس رفت کشیده می شه.

۳- با بدی درباره اون صحبت نکنین!

ممکنه اینطور یک پاچه خوار به نظر بیایید، پس با بدی درباره اون صحبت نکنین، این به مدیران هم مربوط می شه ممکنه مدیر واسه اینکه خصوصیات بد همکارتون رو به اون آگاهی داده باشین از شما تشکر کنه، و بگه من درباره موضوع تحقیق می کنم، اما بعضی مدیران می گن: به شما مربوط نیس که درباره خصوصیات اخلاقی کارمندان دخالت می کنین! این رفتار، شما رو در موقعیت بدی قرار می ذاره.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   درس بازاریابی از استیو جابز واسه بازاریابان (۱)

۴- تلاش کنین سبک اون روی شما تاثیر نگذارد!۱

تلاش کنین مثل اون به استراحت طولانی یا طول دادن غذا در ۲ ساعت عادت نکنین، یا رفتن سراغ یخچال دفتر خود در مدت طولانی، اگه با شما شروع به صحبت کردن کرد، به اون بگید که مشغول کار هستید، اگه سبک اونو دنبال کنین با اون به دردسر خواهید افتاد.

۵- مسئولیت انجام وظایف و کارای اونو رو دوش نگیرید

اگه با اون در یک تیم کار می کنین، یا هر دو یک مسئولیت رو انجام می دید، کارایی رو که اون انجام نمی ده انتخاب نکنین، به اون یادآوری کنین که باید کار خود رو با شما پیش ببره و تحویل بده، اما نذارین نصیحت کردن اون زمان با ارزش شما رو بگیره.

۶- اجازه ندین روی موفقیت شما تاثیر بزاره

ممکنه همکار تنبل شما مانع پیشرفت شما شه، اگه مدیرتون فهمید که کارا به طور کامل انجام نشده، اجازه ندین که شما رو مقصر بدونه. این وقتیه که از خود دفاع کنین.

۷- فرصت رو واسه تبدیل شدن به یک رهبر رو غنیمت بشمارید

شاید این فرصت خوبی باشه که در کارای بزرگ خود رو نشون بدین، وقتی که با مدیرتون صحبت می کنین، به اون بگید که همکارتون کارای روزانه خود رو به شکل صحیحی انجام نمی ده، و شما دوست دارین یک رهبر باشین، بعد با همکارتون صحبت کنین و به اون بگید می خواین به اون کمک کنین، تا به اهداف خود برسه و موفق باشه.

۸- درباره همکاران تون شکایت نکنین!

این کار، خلاف اصول اخلاقی کسب و کاره، و باعث حریحه دار شدن احساسات همکاران تون می شه.

۹- هنگام کار با همکار خود رابطه داشته باشین

شاید همکارتون تنبل نباشه و تموم امور کاری واسه اون نامفهوم باشه، شاید بعضی وقتا مشکل اون تنبلی نبوده و این باشه که سبک مناسب رو نیافتهه، تا به وسیله اون زمان و کار خود رو مدیریت کنه. شاید هم مشکلات شخصی داشته باشه که ما از اونا بی خبر هستیم.


[تعداد: ۳    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید