امتیاز رقابتی

خیلی از مردم، دوست دارن از هر دید متفاوت باشن یا مثلاً تلاش می کنن در جلسات، همه افراد رو بشناسن.

کارشناسا فروش از این تفصیل واسه امتیاز رقابتی شون استفاده نشون میده.

مقاومت ما در مقابل صحبت کردن بخشی به این دلیله ما دلمون نمی خواد سطح تجربیات ناچیز ما رو شه. بخش دیگه، به این دلیله که درباره راهی که قراره مکالمه ی ما به خود بگیره اطمینان نداریم. پس، هیچ حرفی واسه گفتن نیس! فقط، گوش میدیم.

ساکت بودن، لحن رو واسه یک مکالمه ی جدی آماده می کنه و همینطور موجب موارد زیر می شه:

  • درک افراد دیگری که در اتاق حضور دارن
  • یاد گرفتن راه جدید
  • پروژه های مشترک در پیش

اگه شما کسی هستید که در اتاق افراد باتجربه و والامقام حضور دارین این دیدگاه رو به عنوان دارایی خود ببینین. ً گوش دادن و دقت در هر چیزی که به اشتراک گذاشته می شه باعث می شه تا به طرف درک بهتر یک تصویر بزرگ پیش برید.

لحظه حقیقی

واسه خیلی از ما لحظه سخت زمانی ست که اقرار کنیم چیزی که رو انجام میدیم نمی دونیم و درخواست شفاف سازی اونو داشته باشیم. انجام این کار، باعث ایجاد روابط بین کسائی که در اتاق حضور دارن می شه و اونا درمی پیدا کنن که شما قابل اعتماد هستید.

  • دیدن نقاط ضعف تون رو به عنوان یک نقطه قوت خود درنظر بگیرین.
  • تا حد امکان، خودتون رو از رقبای خود تمییز بدین.
  • امتیازات کار کردن با خودتون رو توضیح بدین.

باهوش باشین

اگه روزی در اینجور وضعیتی قرار گرفتید (اقرار کردن و درخواست شفاف سازی) تسلیم شدن راه حل درستی نیس! حتی اگه خودتون رو در آسیب پذیرترین وضعیت هم دیدید این کار رو انجام ندین! درک کردن اینکه “به چه دلیل شما در اونجا حضور دارین” می تونه تکنیک هوشمندانه ای باشه. اینجا هم سکوت، فوق العاده باارزشه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   بازاریابی طبق حساب کاربری چیه و چه فایدهایی داره؟

وقتی که حقایق رو شد و هر کسی سخنانش رو علنی کرد ً روشن ست که شما چیجوری می تونین معامله رو به طرف برابری جهت بدین. وقتی همه فهمیدن بسیار راحت تره که علم خودتون رو وارد مکالمه کنین.

و این نکته ای ست که در احساسِ عضوی از تیم بودن هست.

خیلی از مردم، بازخوردهای خود رو در شرایط مشابه هم به اشتراک می ذارن. چندتن از افراد، به صحبتای عصبی و نامفهوم خودشون که باعث می شه حاضرین در اتاق خاموش شن اعتراف کردن. بسیاری هم گفتن که به سرعت ترک می کنن یا فرصتایی که اونا رو می ترسوند رو رد می کنن. اونا همیشه دوست دارن در فضای امن قرار بگیرن. و اینجوری هیچوقت باعث پیشرفت قابلیتای خود نمی شن.

اینجا، شما در جاده ای هستید که باید بطور کامل توضیح بدین چیجوری و به چه دلیل کار و کاسبی خود رو پیشرفت دادین. به تفاوتای موجود بین خودتون و رقبای تون با دقت اشاره کنین و با صدایی رسا و قانع کننده بگید که به چه دلیل استایل شما مهم تره. بعد نظرات مثبت و تاییدهای مشتریان آینده نگر خود رو جلب کنین.

راهنماییایی واسه فروش :

  • به هر کدوم از فرصتا، فرصت دست پیدا کردن بدین.
  • به اون چیزی که گفته شده گوش بدین نه به اون چیزی که می گن.
  • سوالاتی بپرسید راجبه اینکه: ندیده گرفته شدن چیجوری به نظر می رسه!
  • بین جلسات، درباره بعضی موضوعات تحقیق کنین.
  • داتش تازه کشف شده رو به جلسات خود اضافه کنین.
  • مشخص کنین که اطلاعات شما چیجوری دریافت شدن.
  • با کسی که به نظر میاد اشتراکات بیش تری دارین به یک دیدار دوباره به صرف نوشیدنی درخواست کنین.
  • وقتی همه افراد بصورت تیمی کار کنن، بازخورد به سرعت بهبود پیدا می کنه.

 

[تعداد: ۵    میانگین: ۴.۴/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید