مشتری بالقوه واسه خرید با چه اتفاقای روبرو می شه؟ هر چی قدر هم در فروش تخصص داشته باشین نمی تونین همیشه معاملات خود با مشتری رو پیروز گردونین. باید دلایل مشتری بالقوه واسه خرید رو شناسایی کنیم.

هدف به کمال رسیدن در فروش نیس بلکه محافظت از عددی ست که در فروش از کفتون میره.

 

دلایل مشتری بالقوه واسه خرید

اگه توانایی جبران خسارتایی که در فروش رخ میدن رو دارین میتونیم بگیم فروشنده موفقی هستید. شما می تونین کاری کنین که مشتری یا از شما خرید کنه، یا سراغ فروشنده جدیدی برود.

مشتری بالقوه لازم خود رو نمی بینه، و اگه باور داشته باشه به اون محصول لازم نداره اونو خریداری نمی کنه.

اما به چه دلیل بیشتر فروشندگان در تعیین لازم مشتری دچار کمبود زمان می شن؟
مشتری بالقوه لازم خود به محصول رو می دونه، اما احساس می کنه فعلا احتیاجی نیس اونو بخره. فقط کافی ست که مشتری بالقوه احساس کنه به ابزاری لازم داشته باشه، اما این کافی نیس. ممکنه مشتری به احتیاجی که واسه اون تعیین کردین قانع نشه.

مشتری ارزش محصول رو نمی بینه

مشتری به شما میگه؛ محصولی که عرضه می کنین گرون قیمته، اما در اصل قیمت مسئله اصلی مردم نیس، بلکه مشتری ارزش واقعی کالایی که با محصول برابره رو مشاهده نمی کنه. مشتری فکر میکنه قیمت محصول بالا نیس و خودتون قیمت رو بالا می برین. از دلایل مشتری بالقوه واسه خرید قابل لمس بودن ارزش کالا نسبت به قیمت گذاریه.

بیشتر فروشندگان جواب اعتراضات مشتریان رو با ناراحتی میدن، اما راه بهتر واسه جواب به اعتراضات توضیح موضوع قیمت بالای محصول هستش. مشتری بالقوه نمی دونه محصول شما بهتر از کالای رقیبه. جزئی از ارائه محصول به نمایش گذاشتن ارزش اینه. به راه حلای زیادی واسه اشاره به ارزش محصول بدین به مشتری بگویبد محصول دارای گارانتی و ضمانت مدت داره.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   اپلیکیشنای موبایل جدید و کاربردی

مشتری بالقوه به شما اعتماد نمی کنه

اعتماد یکی از دلایل مشتری بالقوه واسه خریده. می تونین تموم تلاش خود رو واسه توضیح ارزش محصول واسه مشتری به کار بگیرین، اما مشتری به شما اعتماد نمیکنه.

اگه مشتری به شما اعتماد نداره نمی تونین اونو قانع کنین از زبون بدن اون می فهمید که مشتری چه احساسی داره. واسه قانع کردن مشتری از مجله، مقالات، اطلاعات ثبت شده در کاتولوگا استفاده کنین و ارزش محصول رو به مشتری ثابت کنین. مشتری که با اون صحبت می کنین تصمیم گیرنده پایانی نیس، بلکه صحبت با کسی که بر خرید تحکم داره باعث نتیجه بهتر بوده و زمان رو هدر نمی ده.

مشتری بالقوه قصد خرید از شما رو نداره

بیشتر شرکتای بزرگ قبل از ارائه درخواست خرید به بررسی اجناس متفاوت فروشندگان می پرازن. تموم عملکردای جمع آوری اطلاعات در بازار قبل از خرید اجناس انجام قبول می کنه. به خاطر همین حتی اگه یک مشتری بالقوه پیشتون اومد فکر نکنین قصد خرید داره بلکه در حال تعیین نوع و قیمت محصولاته.

با شناسایی دلایل مشتری بالقوه واسه خرید ، اونا رو به مشتریان بالفعل خود تبدیل کنین.

[تعداد: ۸    میانگین: ۴.۳/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید