اثر بخشی بازاریابی پارتیزانی

این روزا دور و بر ما پُر شده از آگهیا و تبلیغات پیامکی، نوشتاری و اجناس پرزرق و برق که در دنیایِ پرمشغله ما، تنها مجبور به عبور سریع از کنار اونا هستیم.
بازاریابی پارتیزانی Guerrilla Marketing روش متفاوتیه از بیرون کشیدن مشتریان از اقیانوس بیکران ترفندهای زیاد بازاریابی سنتی و ایجاد اثری موندگار تو ذهن مشتری.

واسه ایجاد اثر در کمپین بازاریابی پارتیزانی باید نکاتی رو بدونیم که در زیر به بعضی از اونا می پردازیم:
ذهن ناخودآگاه
اگه ما بخوایم در مورد چیزی بصورت آگاهانه تصمیم بگیریم، ذهن ما قبلاً به وسیله چیزایی که دیده و شنیده شدن تاثیر قبول می کنن، پس اولین قدم واسه بازاریابی چریکی توفیق داشتن هدف واسه تاثیر بر ناخودآگاه مخاطبه.

تکرار پیام
شما واسه گرفتن ناخودآگاه مشتری لازم دارین پیام خود رو واسه اون تکرار کنین. شعبده بازی نیس و تکرار به معنی اجرای تکراری یک کمپین نیس، بلکه پیام خود رو به گونه های جور واجور و زیرپوستی تکرار کنین.

بخش راست مغز و چپ مغز
مخاطبین شما در دو گروهند، اونایی که بیشتر از طرف راست مغز (احساسی) در تصمیمات استفاده می کنن و اونایی که از طرف چپ مغز (منطقی) جهت اخذ تصمیم استفاده می کنن.
کمپین شما باید طوری طراحی شه که واسه هردو گروه اثر داشته باشه.

ارتباطی از جنس دو آدم و نه یک مشتری و یک کار و کاسبی
واسه اینکه رابطه شما تنها به یک فروش ساده ختم نشه باید به دنبال ایجاد یک احساس عاطفی از جنس رابطه بین دو آدم باشین.

دو پیام داشته باشین
همیشه واسه کمپین تبلیغاتی دو پیام داشته باشین، پیامی که کمپین شما رو بالفعل می کنه و پیام دوم اون که بصورت تصویری به مخاطب القا می شه؛ ولی هردو پیام در یک جهت باشه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   وسیله بازاریابی رسانه اجتماعی جدید که حرفه ایا استفاده می کنن

افزایش سهم ذهنی واسه تصرف سهم بازار
با ایجاد یک تصور مثبت و موندگار تو ذهن مشتری می تونین سهم بازار خود رو زیاد کنین.

استفاده از دو مکتب بازاریابی
در بازاریابی پارتیزانی استفاده از هر دو مکتب بازاریابی یعنی تاثیر بر ذهن ناخودآگاه با رنگ، تصاویر و لمس محصول (Freudian Marketing)  و درگیرکردن مشتری (Skinnerian Marketing) می تونه در موفقیت اون اثر داشته باشه.

بازاریابی نرم از مقدمات بازاریابی چریکی
استفاده از ابزاری مثل هدیه، خبرنامه ، اینفوگراف و وایرال ویدئو از وسایل اثر بازاریابی پارتیزانی هستن.

افزایش تاثیرگذاری رنگا تا ۵۷درصد (روانشتاسی رنگ)
قرمز: ایجاد حس قدرت و قدرت و ایجاد توجه مشتری
آبی: قابل اعتماد و تاثیرگذاری آسون روی چشم
سبز: ایجاد یک حس سلامت و پول
زرد: خوش بینی، مثبت اندیشی و شادی
نارنجی: باعث تولید انرژی، جاه طلبی و نگاه های جدید
سیاه: ثبات، قدرت و هوش
سفید: تضمین خلوص، تمیزی و ایمنی

ارسال پیامای غیرکلامی
پیامای غیرکلامی که بیشترً از روش ویدئو یا نمایش القاء می شه چون راه انتقال اون احساساته اثر بازاریابی پارتیزانی رو افزایش میده.

استفاده از بازخوردها و نظرات مشتریان
اگه از اجناس و خدمات بازخوردی از مشتری دارین حتماً جهت افزایش اثر بازاریابی پارتیزانی اونو در برنامه خود بذارین.

دوستدار مشتری باشین
همیشه به شکلی برنامه ریزی کنین که در آخر پیامی انتقال بدین با این معنی که « دوست دارین به مشتری فایده برسونین »

راه حل منعطفی داشته باشین
مخاطب خود رو با محتوای زیاد گیج نکنین، هرچه راه حل شما و راه ارسال پیامتان ساده تر باشه اثر بازاریابی بیشتره.

[تعداد: ۲    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید