دکتر سیده فاطمه مقیمی پرزیدنت IAA ایران

دکتر سیده فاطمه مقیمی پرزیدنت IAA ایران شد. در اولین جلسه مشترک هیئت عالی اجرایی و هیئت امنای نمایندگی سازمان جهانی تبلیغات IAA در جمهوری اسلامی ایران، خانوم دکتر سیده فاطمه مقیمی با اجماع تموم آراء حاضر در جلسه به عنوان اولین دبیر هیئت عالی اجرایی(پرزیدنت) سازمان جهانی تبلیغات در ایران انتخاب شد.
جدا از اینکه عرض تبریک به مناسبت انتخاب شایسته شما به عنوان پرزیدنت IAA ایران، در مورد این مجموعه و اهداف اون واسه مخاطبان توضیح بفرمایید؟

من فکر می کنم چیزی که در تموم دنیا حرف واقعی رو میزنه این هست که شما به دنبال پیدا کردن مشتری هستید، به دنبال پیدا کردن بازار هستید در هر حرفه و شغلی شک نداشته باشینً این باید مورد توجه گرفته شه تا بتونین فضاهای جدیدی واسه محصول، خدمات یا تولیدتان بسازین. بعضی از فضاها، فضای داخلی هست یعنی شما بازار هدفی رو به عنوان بازار تولید داخلی می یابیدو می تونین در اون جهت زمینه سازی بسازین تا اجناس تون رو به شکل کالا یا خدمات به فروش برسونین.

اما زمانی که اتفاق بهتری در تولید شکل میگیره، یعنی هم از نظر حجمی و محتوا اضافه شده و هم تنوع پیدا می کنه، به دنبال این هستیم که یک بازار بزرگ تر از بازار محلی و بومی رو  به اون اختصاص دهیم.

حالا اون بازار در اول می تونه در سطح کشور ایجاد شه، بعد بخشای منطقه ای و بعد سطح فرامرزی رو به خود اختصاص بده. حالا خوبیش اینه ما الان در موارد زیادی این شرایط رو داریم که بتونیم خود رو در بازارهای فرامرزی ارائه دهیم (خصوصاً در بحثای تولیدی) به چه دلیل می گم در شرایط فعلی؟ به خاطر این که ما مدت زمانی رو در تحریم به سر می بردیم. در این بازه زمانی، حضور در بازارای فرامرزی واسه ما محدود و بسته بود، اما امروز دیگه این فرصت رو داریم.

یعنی اگه  بگیم نه! نمیتونیم. شایدً  از کم کاری ماست. کم کاری خودمون یا  بنگاه مون.

این کم کاری می تونه در شناخت مشتریان مون باشه. کم کاری در شناخت مشتریان فرامرزی یعنی اینکه نتونیم خدمات پس از فروش رو به اونا ارائه دهیم. یا نتونیم حقوق مشتری و مشتری مداری مون رو حفظ کنیم.

اگه به دنبال این باشیم که فرصتا رو به شکل یه مجموعه بسازیم شک نداشته باشینً میتونیم سهمی رو از بازار فرامرزی به خودمون اختصاص دهیم. و من فکر می کنم این فرصت الان واسه ما به وجود اومده تا در این میدونا رقابت خودمون رو داشته باشیم.

 

خانوم دکتر لطفا در مورد فعالیت این کمیته توضیح بدین؟ چه خدمات خاصی به کسب و کارا ارائه میده؟ میشه گفت که یک پل ارتباطی بین بازار جهانی و بازار داخلی ست؟

بله از نظر من یک پل ارتباطی هست. این پلِ ارتباطی شک نداشته باشینً می تونه همون فرصتا رو واسه مخاطبین ما بسازه. یعنی در بین اینکه  ما نقش “عامل ارتباطی” رو داریم آشنایی به شکل کلی رو هم جفت و جور می کنیم.

سازمان تبلیغات جهانی، سازمانی ست که این روزا در خیلی از کشورها وجود داشته و نمایندگانی هم داره، اما تا الان در جمهوری اسلامی ایران به شکل خاص و رسمی حضور نداشته.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   iPad pro در مقابل MacBook

ما می گیم که هر شخصیت حقیقی یا حقوقی که توانایی عضو سازمان جهانی تبلیغات شدن رو داره می تونه شرایط خود رو به عنوان پروپوزال کاری (حقیقی و حقوقی) به این مجموعه سازمان جهانی ارسال کنه. و در ادامه به عنوان یک “همکارِ عضو” به بار میاد.

این مجموعه، از هیئت علمی برخورداره. در این هیئت یک بخش غیر انتفاعی امکان آشنایی با افراد و فرصتا رو جفت و جور کرده و همینطور می تونه آینده سازی رو واسه تبلیغات کلی خود در برنامه سازمانی اش داشته باشه.

اگرقصد داریم سهم بیشتری از بازار رو تصرف کنیم اول باید خودمون رو به عنوان یک برند و شاخص در بازار معرفی کنیم، در اینجور حالتی ست که میتونیم به خواسته ی خود برسیم.

این مجموعه، فضاهای جدیدی واسه بحثای تبلیغاتی ایجاد می کنن و همینطور ما رو از شرایط حضور در عضویت داشتن مجموعه آگاه می کنه. این مجموعه، به دنبال فعال سازی اعضا هست. یعنی باید بتونه فعال سازی رو در اعضای خود بسازه. یعنی اعضای فعال جوون (جوون از نظر تفکری مدنظره. نه سن و سال!) رو قبول کنه. باید تغییر رو در تفکر بسازیم. حالا این تغییر در تفکر ممکنه در یک آدم میانسال یا سن بالا هم وجود داشته باشه.

باید فعال سازی عضو سازمان جهانی تبلیغات رو داشته باشیم یعنی صفحه هایی شخصی و وبلاگایی تخصصی رو بسازیم؛ بعد تبلیغات رو هم در این زمینه ها به بار بنشانیم.

همینطور باید بحث آموزش رو بنیان نهیم. ما باید در این مجموعه حتماً بحث آموزش رو به عنوان عضو سازمان جهانی تبلیغات در نظر بگیریم بعد مقالات علمی رو در این مورد ارائه دهیم. همینطور بحثای شناسادن اون مقالات یا اون فرصتا رو داشته باشیم.

باید مفاخر ملی خود رو واسه سازمانای تبلیغات جهانی بسازیم. یعنی در اون صفحات وبلاگی، شخصی و شبکه های اجتماعی که ایجاد شده تموم مقررات و قوانین نظام جمهوری اسلامی ایران رو درنظر گرفته و تبلیغاتی رو انجام بدیم که افراد رو بدون حتی ذکر سازمان شون به عنوان فرد با ایمیل شخصی شون وارد این قضیه کنیم.

امضای مقالات علمی رو بکار بگیریم. بعد یه سری از اعضای سازمان جهانی تبلیغات رو تشکیل دهیم و شرکتای ایرونی رو به عنوان یک عضو از مجموعه فرامرزی به جامعه جهانی معرفی کنیم.

شرکتا رو دسته بندی کنیم. شرکتای کوچیک، شرکتای متوسط و طبع اون شرکتای بزرگ رو شناسایی و معرفی کنیم.

PR (Public Relations)  شخصیتای حقوقی و حقیقی رو معرفی کرده و شرکتای فرامرزی رو وارد مجموعه کنیم .

من فکر می کنم ما فضای بسیاری واسه کار کردن در این بحث داریم . یه روش نامه رو به عنوان استفاده از هویت چشمی و کلامی واسه اعضا تعریف کنیم تا ببینیم چه راه کاری می تونه باعث ارتباطات و تعاملات باشه. امید داریم که جامعه اقتصاد ایران رو بتونیم در بخشای جور واجور در سطح بین الملل معرفی کنیم و حضور داشته باشیم.

[تعداد: ۴    میانگین: ۴.۸/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید