گفتگو استخدام و موفق شدن در اون، مهارتایی رو می خواد که باید فرد در این نوع مصاحبه از خود بروز بده. در این پست با بعضی از این نوع مهارت ها آشنا میشیم.

 

 

گفتگو استخدام

طبق تحقیقاتی که در مذاکرهای کسب وکاری انجام شده، بیش تر کارکنان قبل از گفتگو دچار استرس می شن. چون گفتگو موفق نقطه تغییر هر کسب وکاره. هر چقدر مهارت شما در این گفتگو بیش تر باشه شانس موفقیت شما زیاد می شه. همیشه بخاطر داشته باشین که تجربه و مدارک تحصیلی زیاد نشون دهنده ی موفقیت فردی نیس.

در مذاکرها سوالات خود رو می پرسین یا فقط به مخاطب خود اجازه می دید سوال از شما بپرسد؟ در این پست رازهای یک گفتگو موفق و سوالاتی که نباید در گفتگو بپرسید رو میگیم.

 

رعایت قوانین لازم قبل از گفتگو کسب وکار :

درباره تموم فعالیتای شرکت از روش گوگل اطلاعاتی جمع آوری کنین.

سایت شرکت رو کنترل کرده و تحت نظر بذارین.

جمع آوری اطلاعاتی درباره کارکنان موثر در شرکت چیزی لازم ست.

پوشیدن لباسای مناسب واسه گفتگو بدون زیاده روی در پوشیدن لباسای گرون.

قبل از ۱۰ دقیقه در جای گفتگو حاضر باشین، این کار یه جور احترام به طرف مقابله.

قبل از شروع به گفتگو نفس عمیق بکشین این کار باعث برطرف کردن استرس و سرحال شدن می شه.

 

کارایی که در گفتگو باید رعایت کنین عبارتند از:

سلام و احوال پرسی کردن گرم و با احترام

نشستن در جای مخصوص گفتگو، اگه امکان نشستن شما در روبروی مخاطب وجود داشت دقیقا روبروی مخاطب بشینین این کار تاثیر خوبی در گفتگوی شما داره.

از زبون بدن استفاده کرده و صدای خود واسه صحبت رو کنترل کنین.

دقق شدن روی نقاط قوت کار و کاسبی مخاطب

آروم و با آرامش مشغول گفتگو شید و با اعتماد به نفس بالا همه موارد لازم رو ذکر کنین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی

درباره نقاط قوت خود سخن نگید، اگه درباره نقاط قوت شما سوالی پرسیده شد خود رو انسانی معمولی جا بزنین.

با لبخند سخن بگید.

خود رو بهتر از طرف مقابل گفتگو کننده معرفی نکنین.

گوش بدین بعد سخن بگید.

جلسه ای واسه توافق بین دو شرکت درخواست کنین.

تموم راه های رابطه با خودتون رو روشن در اختیار مخاطب خود بذارین.

با لبخند از مخاطبین خود خداحافظی کنین.

بعد از گفتگو رابطه خود رو با شرکت مورد نظر حفظ کنین.

 

سوالاتی که نباید در گفتگو پرسیده شن عبارتند از:

درباره چیزی که امکان جستجوی اون در اینترنت هست سوال نپرسید. این یک قانون طلایی ست که نه تنها در کار بلکه در تموم مراحل زندگی واسه تون خوبه.

 

  • میتونم از روش منزل کارم رو انجام دهم؟ این سوال شما رو فردی تنبل جلوه می هد. اگه امکان انجام کار از روش منزل ممکن بود مخاطب واسه تون میگفت.
  • چند روز مرخصی در ماه نصیب من می شه؟ تا وقتی که استخدام نشدین و در گفتگو هستین از مرخصی گرفتن سخنی به میان نیارین، این کار شما رو فردی غیر حرفه ای نشون میده.

 

  • حقوق ماهیانه من چقدره؟ به طور طبیعی مخاطبتان واسه استخدام از شما می پرسد چه توقعاتی از کار و کاسبی خود دارین، اگه از انتظارات شما سوال کردن می تونین به طور روشن جواب بدین. اما در گفتگو از میزان حقوق سخنی به عمل نیارین.

 

  • میتونم کار مناسب تری در شرکت شما درخواست کنم؟ هنوز در این کار استخدام نشدین و توقع دارین کار و کاسبی جدیدی به شما محول کنن! اگه این سوال رو بپرسید مخاطب تون فکر میکنه که شما اصلا اهمیتی به کار نمی دین و فقط واسه درخواست کسب و کارای دیگه در گفتگو شرکت کردین.

[تعداد: ۲    میانگین: ۴.۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید