رازهای موفقیت کار و کاسبی

مردم اسکاندیناوی واقعاً شادند! اما این جمله به اینجا ختم نمی شه.

در بررسیای گذشته، چار کشور اسکاندیناوی در بالاترین رتبه از لیست شادترین کشورهای جهان قرار گرفتن.

این کشورها شامل نروژ، دانمارک، فنلاند و سوئد بوده و بعضی از معیارهایی که در این بررسی درنظر گرفته شدن اقتصاد، آموزش، کارآفرینی، سلامتی، آزادی و امنیته.

منبع دیگه، شامل بانک جهانی و مجمع جهانی اقتصاد بود که باعث شد اسکاندیناویا در بهترینای لیست شادترین کشورهای جهان قرار بگیرن.

آمریکا هم در این لیست جای داشت. اما در قسمت پایین تر لیست به همراه کانادا قرار گرفته بود. این یافته ها به دست اومده این سوالات رو ایجاد می کنه:
به راستی به چه دلیل اسکاندیناویا بسیار شادند؟

این خوشبختی اونا در موفقیت کسب و کارشون چه تاثیری داره؟

بعضی افراد، فکر می کنن که دلیل این خوشبختی تأکید کشور بر آموزش و سطح کیفی، بازارهای آزاد، مالیات بالا و اصلاحات اقتصادی ست. اما بقیه، دلیل اونو تنها اخلاقکاری خود مردم می دونن که باعث ایجاد همه این تفاوتا شده.

تنها چیزی که همه ما میدونیم اینه که جواب هرچه باشه، نتیجه خوبی به همراه داشته. اتباع اسکاتلند اعلام کرد که کشورهای اسکاندیناوی الگوی مناسبی واسه اون چیزی که یک جامعه ی آزاد باید باشه هستن.
پس، ما چیجوری میتونیم به سوئد، دانمارک و بقیه کشورهای اروپای شمالی شباهت پیدا کنیم ؟ چیجوری میتونیم در بازارهای محلی خودمون به اینجور موفقیتی برسیم؟

در این پست، سه نکته کسب و کاری از اسکاندیناویا رو میگیم تا جلو رفتن ما در راه درست کمک کنه.

 

خریداران و کارکنان باید تحت مراقبت قرار بگیرن

دو مورد از مهم ترین فاکتورهایی که اسکاندیناویا به خارجیا واسه کار و کاسبی در کشورشون پیشنهاد می کنن اینه که از خریداران و کارکنان شون مراقبت کنن.

دانمارک و سوئد واسه کارکنانی که ترک می کنن هم قوانینی رو طراحی کردن. یک تغییر بزرگ در سیاستای انگلیس و آمریکا این بود که فقط از کارکنان خود محافظت به عمل می آوردن.

خط آخر 

از مشتریان و کارکنان خود بالاتر از آن چیزی که موردنیاز قانونه مراقبت کنین. کسب و کارای هوشمند، از قبل می دونن که داشتن کارکنان خوشحال ستون فقرات موفقیت شرکت بوده و مشتریان می تونن بزرگ ترین دارایی شما شن.

نسبت به تغییر، گشاده رو باشین

بازار، همیشه در حال تغییره و شرکتایی که نمی تونن یا نمی خوان خودشون رو با تکنولوژیای روز وفق دهند همیشه در حال جنگ یا از دست دادن هستن.

اینکه فقط بتونین وارد میدون شده و در خطر رسانه های اجتماعی قرار بگیرین کافی نیس!
باید ببینین که آخرین روشای آنلاین رو دنبال می کنین؟ با وب سایتای محبوب و اخبار ویروسی همراه هستید؟

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   جذب مشتری واسه رستوران چیجوریه ؟

شوق و تمایل شما به موافقت با روندهای سودآور بهترین راه واسه “در رقابت موندن” است.

Alexander Kosten  کارآفرین سریالی اسکاندیناوی میگه: “همه چیز درباره اینه که بتونین بیش تر و بالاتر از محدودیتای فعلی خود فکر کنین.”
ما میتونیم بزرگ تر فکر کنیم، میتونیم افراد بیش تری رو دربر بگیریم و فرصتای جدید و بیش تری رو که هیچوقت به ممکن بودن شون فکر نکرده ایم پیدا کنیم.

خط آخر

– منعطف باشین. در بازار خود نسبت به تغییرات گشاده رو باشین.

قادر به موافقت نبودن می تونه حتی بزرگ ترین و موفق ترین کسب و کارا رو هم از پای دربیاره.

 

در سراسر دنیا، با “مخاطبان محلی” خود صحبت کنین

زمانی که کار و کاسبی و بازاریابی آنلاین در حال بحث و رقابت باهم هستن بومی سازی همیشه جزو نکته های اصلی ست. اهمیت زبون محلی رو هیچوقت از یاد نبرین!
خصوصا اگه یک برند جهانی یا مخاطبان جهانی دارین اهمیت اونم افزون می شه.

مصرف کنندگان تمایل بیش تری به خرید محتوایی دارن که طبق زبون ملی اونا طراحی شده و حتی نوع صحبت و نوشتن کلمات هم مثل اونا باشه.

طبق گزارش یکی از سایتا، مشتری اسکاندیناوی دید که سهام اون از سال اول، تنها با ترجمه ی وب سایتش به زبون سوئدی (وقتی که وارد بازار سوئد شد) ۶۲ درصد زیاد شد.

خط آخر

مخاطبان خود رو بشناسین و هر اون چیزی که میخوان رو ارائه بدین. این چیزها شاید ارائه محتوا به زبون خودشون باشه و یا چیزای دیگه ! مخاطبان بالقوه ی خود رو بشناسین و راهکارهایی که میخوان و لازم دارن رو ارائه بدین. همه اینا اصلی ترین کلیدهای همه بازارهاست.

درباره موفقیت، متفاوت فکر کنین

در آمریکا، معنی اساسی موفقیت کار و کاسبی به اینکه شما چقدر پول به دست میارین و چقدر سریع، به مشتریان دست پیدا میکنین هست.

تا الان فکر کردین که شاید این تعریف رو بشه گسترش داد؟ شاید کلید اصلی واسه موفقیت در همه چیز، اینه که درباره همه چیز به شکل متفاوتی فکر کنین.

همین جمله، اولین نگاه جامعه در کشورهای اسکاندیناوی عامل موثر در موفقیت و خوشبختی شونه.

 

نتیجه

به این فکر کنین که چیجوری میشه تجربه مشتری رو بهتر کرد. چیجوری می تونین. بازار رو بهتر کنین؟

زمان در حال تغییره. مشتریان اطلاعات زیادی دارن و همینطور گزینه های نسبت به قبل واسه انتخاب هست.

 

[تعداد: ۲    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید