تولید محتوای جذاب

تولید محتوای جذاب و تازه واسه یک سایت و یا وبلاگ شرکت چیزیه که مدیران محتوا رو آزار میده و از پایهً هر کسی واسه تنظیم یک تقویم ویرایشی تلاش می کنه ولی به راستی تولید محتوای جذاب یکی از چالشای مدیران تولید محتواس.
محتوای قدیمی باعث خستگی خوانندگان شده و پس منجر می شه که از سایت بازدید نکنن و یا مطالب اونو نخونن!
محتوا نه تنها بر بازاریابی تاثیر میذاره بلکه می تونه بر خیالات از نام تجاری هم اثر داشته باشه. با استفاده از دستور العملای زیر اجازه ندین که محتوای سایت شرکت تون قدیمی و تکراری شه:

 

۱- استفاده از فرصتای تعطیلات

Buzzfeed کاری بزرگ رو در این مورد انجام میده؛ و درباره تنها بودن در تعطیلات یا درباره اینکه نوشیدنی مورد علاقه شما در تعطیلات چیه، صحبت می کنه.
این مفاهیم قدیمی هستن اما با اضافه کردن دیدگاه تعطیلات، می تونین موضوعی رو که قبلا مطرح شده باحال تر و هیجان انگیزتر کنین.
سال جدید چیزیه که خیلی از مردم از روزهای تعطیل پیش رو استفاده میکردن. محتوا چه در مورد نام گذاری شرکت تون در سال ۲۰۱۶ باشه و یا درباره تصمیماتی که بازاریابان باید در سال جاری بگیرن ، واسه تولید آسانتره و مطالب ارسالی سال جدید معمولا بسیار محبوب هستن. عنوان مقاله هم می تونه شامل ی فرصتای سال جدید باشه.

۲- مقالات هفتگی

یک ستون هفتگی که عضوی از شرکت اونو می نویسه، می تونه تبدیل به علاقه مندی خواننده شه به ویژه اگه خنده دار و باحال باشه.
داشتن کارمندی که این مقاله هفتگی رو می نویسه، می تونه تولید محتوا رو بسیار راحت تر کنه، چون اونا می تونن پستایی رو بنویسن که مدیران، خوانندگان و یا حتی شخص کارمندان اونو درخواست می کنن.
هر چند همه صنایع مطالبی رو که کمی طنزگویی در اونا به کار رفته دوست ندارن، اما این کار می تونه راه بسیار خوبی واسه رشد نویسندگان کارمند و هم اینکه تایید یک فرد به عنوان رهبر فکری در یک صنعت باشه.

۳- توجه به رقابت

بعضی از شرکتا دارای دیدگاه های بسیار متفاوتی درباره چگونگی برخورد با کار و نظراتشون در مورد چیزی در صنعت خود هستن.
انگار توجه کردن به یک حریف واسه بررسی محتوای اونا، می تونه به تولید ایده های جدید کمک کنه. با اینکه پوششی که واسه هر موضوع انجام میدن عاقلانه نیس، اما گرفتن چند ایده واسه مقالات، به خاطر پخش در آینده، به درد بخور هستش.
فضای SEO میتونه یک مثال عالی باشه که در اون شرکتا و افراد، به یک سوال برابر پاسخای بسیار متفاوت و زیادی رو ارائه میدن. اگه حریف مقاله ای درباره ” یک آژانس SEO چه کاری رو واسه شما انجام میده؟” می نویسه، میشه از موضوع تقلید کرد و محتوای متفاوتی رو ارائه داد چون که خیلی از شرکتا واسه رسیدن به خواسته هاشون رویکردهای متفاوتی دارن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   اتحادیه اروپا تحریما علیه ایران رو لغو کرد !

۴- مطرح کردن یک موضوع داغ و به روز

هر صنعتی موضوعاتی داره که به محض پخش پیدا کردن مقاله ای درباره اون، مردم در نظرات خود و در رسانه های اجتماعی خیلی درباره اون بحث می کنن.
حتی اگه موضوع خیلی مهم و جدی نباشه ولی مردم رو به طرف خود جلب کنه! پس بهتره مقاله ای رو منتشر کنیم که در اون علاقه ها موجب رفت و امد می شن.
مثلا، یک سایت سرگرمی از چاپ و پخش مقالات در این مورد برخوردار می شه. یک مقاله در مورد اون چیزی که در Netflix و Hulu در جریانه مثل نوشتن معرفی نامه ی یک کتاب قبل از فهرست، آسون باشه.
مرحله آخر کپی و پیست کردن و نوشتن نتیجه ای مختصره. این کار نه تنها فضای خالی محتوایی رو پر می کنه بلکه چیزیه که میشه اونو به شکل ماهیانه انجام داد. اما بهتره بدونین اون چیزی که در Netflix جریان داره واسه خیلی از مردم یک مسئله جدی و مهمه.

۵- سوال از خوانندگان واسه دانستن علایق اونا

داشتن خوانندگانی که ایدهایی رو واسه مقالات مطرح می کنن، موجب ایجاد وفاداری خواننده و شایدً وفاداری مشتری می شه. این کار نه تنها موجب صرفه جویی در زمان واسه ارائه مقالات می شه بلکه خوانندگان هم محتوایی رو دریافت می کنن که خواهان اون هستن.
در صورتی که این کار با اصولی منظم انجام شه، تعاملات افزایش پیدا می کنه و موضوع تحت پوشش، واسه خوانندگان، کارکنان و دیگه افراد صنعت مورد نظر، جذاب هستش. اگه صاحب شرکتی به یک پست وبلاگ علاقه مند باشه، موقعیتای کمک کننده ی موجود رو میشه واسه خوانندگان شکل داد.

این کار باید به آرامی انجام شه چون خیلی از مردم فکر می کنن که سبک نوشتن جالبی دارن، اما همه نویسندگان برابر نیستن! خوانندگان سایت می تونن ایده های محتوا رو با اصولی منظم مطرح کرده و پس باعث صرفه جویی چند ساعت از زمان تیم تحریریه ی یک شرکت شن!
ایجاد محتوا سخت نیس اما ارائه مطالب جذاب با اصولی منظم می تونه مشکل باشه. از منابع شرکت که خوانندگان و یا کارکنان، محتوای جدید رو در اون مطرح کردن، استفاده کنین.
وقتی که محتوای جذاب تولید شه می تونه هزاران کار رو بکنه مثل: افزایش وفاداری مشتری / خواننده، افزایش امتیازات SEO ، مطرح کردن شرکت به عنوان رهبر فکری و موارد دیگه. محتوای با کیفیت تولید کنین و از امتیازات اون برخوردار شید.

با کارشناسا پدیده فکر مهتر در رابطه باشین.

بیشتر بخونین:

[تعداد: ۳    میانگین: ۴.۳/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید