فروش هوشمندانه

در خرید و فروش، مشتریانتان سرسخت ترین منتقدانتان هستن. اما کارآفرینان و فروشندگان ماهر   واسه فروش هوشمندانه ، راه هایی رو پیدا کردن که با مشتریان بالقوه رابطه برقرار کنن و بعد ارزش کالا و خدماتشون رو به اونا نشون بدن.

امروز راهکارهایی واسه فروش هوشمندانه ارائه می شه:

 

اینکه سخت تر بفروشین دلیل بر فروش هوشمندانه ی شما نیس!

  • کشف نیازای مخفی

مشتریان همیشه نمی دونن که چیجوری نیازهاشون رو بگن. یاد بگیرین که چیجوری نیازای مخفی مشتریانتان رو تشخیص بدین. راهی پیدا کنین تا به مشتریانتان کمک کنه که در کارشون موفق شن! با درک عمیق تر از چیزی که مشتریان درباره اون نگران هستن شما می تونین آیتمایی پیدا کنین که باعث بستن معامله می شه و اونا رو در ارائه به مشتریان تون برطرف کنین.

 

  • کاهش نگرانیا با تحقیقات موردی و نظرات

بعضی وقتا، مشتری زمان سختی رو با تصور کردن اینکه چیجوری ممکنه یک فرایند/ محصول و یا تکنولوژی رو به کار و کاسبی خود وارد کنه می گذرونه. همونطور که ارزش پیشنهادات شما واسه خودتون ً روشن ست ممکنه واسه مشتری ً مبهم به نظر برسه! پس فروشنده ها، دیرباورتر هستن.

واسه اینکه نگرانی و استرس رو از فرد کم کرده باشین، داستان و اتفاقات خوشایندی که دیگه مشتریان تون با خرید محصول یا استفاده از کالای شما داشتن رو براشون بگو کنین.

بعضی وقتا، مشتری شما بین دو انتخاب می مونه. در این مواقع، شما تنها با نشون دادن لیستی از مشتریان تون (که قبلاً از شما خرید کرده و یا از خدمات تون بهره بردن) می تونین اونو به خرید محصول تون راهی کنین.

  • کمتر بفروشین

اگه قیمت کالا یا خدمات اولین اولویت فرد بود، به دنبال راه حلی باشین که با استفاده از آن بتونین قیمت رو با بودجه ی مشتری برابری بدین. بعضی فکر می کنن که در این شرایط، اولین مرحله می تونه فروش محصول یا خدماتِ کمتر باشه! شما با این کار، واسه فرصتای آینده آماده میشید.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   احتمال خروج سونی از بازار گوشی‌های هوشمند تا سال آینده !

  • یافته های استفاده نکردن رو توضیح بدین

به مشتری انگیزه ای بدین که تصمیم پایانی خود رو بگیره. واسه این منظور، باید اتفاقاتی که با خرید این محصول در زندگی مشتری اتفاق می افته رو توضیح بدین. به اونا بگوئید که این کالا، چه اتفاقات خوشایندی رو داره و باعث چه تغییراتی می شه. چون مردم همیشه دوست دارن در برابر نتیجه های منفی خود رو بیمه کنن.

در بعضی موارد (با در نظر گرفتن نوع کالا و خدمات) می تونین ً از روی احساسات تون، مواردی رو ذکر کنین که با رد کردن پیشنهاد شما از طرف خریدار همراه هستن.

به اونا بگوئید که مجبورند زمان و هزینه بیشتری رو صرف کنن و …

 

  • مشتری رو آموزش بدین

اگه بازم، اونو قاطع واسه انجام خرید نمی ببینن و هنوز واسه “بله” گفتن آماده نیس، زمان بیشتری رو واسه توضیح درباره ارزش کالای خود صرف کنین. البته نباید این گفتار شما به شکلی باشه که اون احساس کنه شما تحت هر شرایطی می خواید محصول رو به خوردش بدین!!! این نکته رو بخاطر داشته باشین چون اگه این احساس در اون ایجاد شه شما واسه اون مشتری رو از دست میدید! از روش ایمیل هم با اونا در رابطه باشین و جنسای خود رو در خطر دیدشون بذارین تا قادر باشن اونا رو مرور کنن.

 

بیشتر بخونین:

[تعداد: ۰    میانگین: ۰/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید