راهکارهای افزایش فروش

هر گونه راه شغلی که انتخاب کنین، توانایی تاثیرگذاری بر مردم به مجبور بخشی از آن هستش. این روزا مشتریان آگاه تر و پیچید ه تر شدن، رقابت بسیار شدید شده و فروشندگانی که به دنبال راهکارهای افزایش فروش هستن باید با راهکارهای فروش در این شرایط بازار آشنا باشن. تا بتونن فروش موفقی داشته باشن.

در ادامه بعضی از مؤثرترین راهکارهای فروش ارائه می شه که با استفاده از اونا به میشه به فروش سریعتری رسید:

۱. تصمیم گیرنده رو شناسایی کنین

مهم نیس که صنعت شما چیه، شناخت تصمیم گیرنده واسه رابطه سریع تر لازمه. خیلی از تصمیم گیرندگان شخص دیگری رو به سراغ شما می فرستند تا همه اطلاعاتی رو که می تونن درباره شرکت شما به دست بیارن. در این صورت، تلاش کنین از نیازای اون باخبر شید تا بتونین فروش خود رو طبق نظر اون شخص سفارشی کنین.

البته، بهترین سناریو شما اینه که شما با تصمیم گیرنده نشستی داشته باشین. واسه داشتن جلسه با اون شخص، هر کاری که می تونین انجام بدین.

۲. واقعی باشین

یک مشتری می تونه حس کنه که در بین مراحل فروش بی غل و غش هستید یا نه. یعنی، لازمه به مشتری آگاهی بدین که بیشتر به کار و کاسبی تون اهمیت می دید و نه فقط به معامله. بیشتر از حد اهل حساب و کتاب بودن موجب می شه مشتری فرار کنه.

۳. احساس فوریت بسازین

مهلت پایانی واسه معامله مشخص کنین تا به مشتری انگیزه واسه انجام معامله رو بده. دادن تخفیف و یا چیزی رایگان، موجب می شه اونا احساس کنن که از این معامله سود میبرن. این کار به معنی هل کردن مشتری نیس؛ بلکه به این معنیه که به اونا دلایل بیشتری بدین تا فهمیده باشن که به چه دلیل محصول یا سرویس شما انتخاب مناسب و درست در حال حاضره.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی

واسه مطالعه بیشتر:

راهکارهایی واسه فروش هوشمندانه !

اشتباهات عادی در فروش

۴. شکست دادن ایرادات

آماده سازی سخنرانی فروش واسه رسیدگی و شکست دادن ایرادات بالقوه می تونه هرگونه معامله ای رو سرعت دادن کنه. اگه چیزی شما رو غافلگیر کنه، ممکنه نیاز به زمان زیادی واسه فکر کردن درباره راه حل داشته باشین. اما با داشتن یک طرح کلی از مشکلات پیش بینی شده و بررسی دقیق  خطرات، می تونین مقاومت در برابر خرید رو کم کنین.

من خیلی پیشنهاد میکنم که با کل تیم فروش خود جلسه داشته باشین و هر فرد، ایراداتی رو که ممکنه پیش بیاد مطرح کنه. سخنرانی فروش خود رو به اونا بدین تا بررسی کنن که ایرادی هست که  ممکنه تیم شما از قلم انداخته باشه.

۵. رقابت خود رو بشناسین

رقابت یکی از چالشای کسب و کاره. شناخت بخشای رقابتی تر، می تونه باعث نزدیک شدن سریع به اهداف شه. تحقیق خود رو انجام بدین و مطمئن شید کارایی رو انجام می دید که مربوط به رقابت شماس و رقبای شما انجام نمی دن. این بیشتر بزرگترین نقطه فروشه، پس نباید اونو ندیده بگیرین.

۶. دقت کنین که چی می گین

حرفی نزنین که موجب ناراحتی شه. بر تخصصای خود تمرکز کنین. شما باید واقعی و باشخصیت باشین، و هم اینکه باید حرفه ای باقی بمونین.

نحوه تصمیم گیری مصرف کنندگان درباره خرید همیشه در حال تغییره، پس مهمه که دائم راهکارهای افزایش فروش خود رو با کارکنان خود آزمایش کنین. فروش هر گونه محصول یا خدماتی می تونه راهی خوب واسه پیشرفت کار و کاسبی باشه، پس باید راهکارهای افزایش فروش به روز، درست، و موثری داشته باشین.

 

[تعداد: ۴    میانگین: ۴.۸/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید