راهکارهای بازاریابی B2B واسه شرکتای کار و کاسبی چه اهمیتی داره؟ اگه شرکتی بخواد دستگاه های کامپیوتر رو واسه کارکنان جدید خود از شرکت دیگری تهیه کنه، یک درخواست به شرکت تولید کننده کامپیوتر ارسال می کنه. تا شرکت اجناس درخواستی رو محیا کنه. نام این عملیات بازاریابی “اجناس/خدمات” از شرکتی واسه شرکت دیگره.

راهکارهای بازاریابی B2B

بازاریابی B2B تکنیکایی مشابه بازاریابی (Business to Consumer) داره، اما روشای اجرای اون متفاوته. شما به عنوان مصرف کننده اجناس رو طبق قیمت، کیفیت، زیبایی و احساسات خود انتخاب می کنین. اما در بازاریابی B2B تصمیمات خرید بر قیمت و سود پیش بینی شده متکی هستش. الان ارتباطات از روش Social Media به عنوان نقطه ای مهم در بازاریابی B2B استفاده می شه. با وجود شبکه های اجتماعی متفاوت واسه گفتگو شرکتا و برندها در تموم جهان Social Media به عنوان نقطه ای موثر واسه خدید و فروش مخاطبان به حساب میاد و مخاطبان زیادی داره.

همه شرکتا از Social Media استفاده می کنن؟

همونجوریکه از واژه بازاریابی واسه همه قابل تفسیر و درکه. ما همیشه واسه جذب مشتریان و داشتن مشتریانی دائمی شکلای جور واجور تکنیکا رو امتحان می کنیم. بازاریابی در دنیای B2B از هر نوع بازاریابی گسترده تر بوده و از B2C هم بالاتر رفته. شرکتایی چون جنرال الکتریک، IBM روزانه ۶۰ میلیون دلار هزینه می کنن. تا اجناس و جزئیات کار و کاسبی خود رو جفت و جور بیارن. و کالاهایی رو استفاده می کنن که مصرف کننده به شکل عملی قادر به تهیه و استفاده از اونا نیس. به طور مثال شرکت تولید تلفن شروع به فروش کابلای متفاوت می کنه و خدمات صوتی رو از افراد متفاوت جذب می کنه.

وجود مشتریان در بازاریابان B2B روی چی متمرکزه؟

– شرکتایی که از اجناس شما استفاده می کنه

– فروش اجناس به شرکتای دولتی که یکی از اهداف مهم در بازاریابی B2Bه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   پیشرفت فردی : بجای رفتن به دانشگاه ، چه کاری انجام بدیم؟

– موسسهایی که خدمات مهم ارائه میدن مثل مدارس و بیمارستانا

 

بازار چه نقشی در تصمیم گیری مشتریان داره

درخواست خرید وسیله واسه دفاتر شرکتا کار راحتی نیس. چون موافقتای مختلفی رو لازم داره. اما اگه به یک انبار پر از اجناس و ابزارالات دفاتر شرکتی نگاه کنین. می بینین که کاری اشتیاق آوره. اما زمان طولانی رو واسه انتخاب از شما میگیره. این تصمیمات روی بازاریابی B2B تاثیر میذاره. چون در این بازاریابی مصرف کنندگان شما دائم متغییراند. اگه در یک انبار اجناس تولیداتی مشغول فروش باشین. می بینین که بعد از مدیر شرکت مسئول تدارکات، و آدمایی دیگه سراغ شما بین. و در انتخاب وسیله ایده های جدیدی رو میگن. پس شما نمی تونین مشتری رو پیش بینی کنین.

مشتریان با منطق

مصرف کننده ای که ۳۰۰ دلار واسه خرید لباس زمستونی پرداخت می کنه. و این لباس نسبت به برند مشابه دیگه که در مغازه دیگری با قیمت ۲۰۰ دلار به فروش می رسه. و کیفیت بهتری در مقابل سرما داره. می تونه تصمیم درستی در محل کار خود داشته باشه؟ بازاریابی B2B تصمیماتی رو که بدون اطلاعات انجام قبول می کنه تصمیماتی پوچ می دونه. پس یکی از راهکارهای بازاریابی B2B شناخت مشتریان به عنوان آدمایی با منطقه. مشتریان در این نوع بازاریابی کمتر از بعد احساسی خود تحریک می گردن.

خرید اجناس پیچیدگی بیشتری داره

مغازها آدمایی رو واسه کار استخدام می کنن که واسه خرید اجناس تجربه ای کم دارن یا بدون تجربه ان. اما شما واسه تهیه اجناس به یک متخصص خرید واسه بازاریابی اجناس لازم دارین. مصرف کننده به روشی سطحی و غیر حرفه ای اجناس رو مصرف می کنه. در صورتی که کمپینای بازاریابی B2B تلاش می کنن اطلاعات مهمی رو به مصرف کنندگان ارائه دهند. استخدام افراد متخصص یکی از راهکارهای بازاریابی B2B بشمار میره.

[تعداد: ۵    میانگین: ۴.۸/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید