بازاریابی کار و کاسبی کوچیک

راه حل بازاریابی کار و کاسبی کوچیک نیازمند استفاده روشای هدف دار ساده اما مهمیه. که شاید بیشتر کسب و کارا از اونا غافل باشن. یقینا هر صاحب کسب و کاری میخواد مشتریایی بیشتری رو جذب کرده و درآمد خود رو زیاد کنه. راه حل بازاریابی کار و کاسبی کوچیک یک راز ساده داره که در  جذب مشتریِ بیشتر موفقه. با ما همراه باشین تا این راز ساده رو در دو بخش با هم بررسی کنیم.

راز موفقیت بازاریابی کسب و کارای کوچیک

بخش اول: راز موفقیت بازاریابی کسب و کارای کوچیک بسیار ساده س!؛ اطلاعاتی رو که مشتری بالقوه میخواد در اختیارشون بذارین.  

شاید قبلا این کار رو انجام داده و تعدادی از مشتریان راضی کردین و این مسئله واسه تون ثابت شده. اما با وجود این موفقیت، هنوز مشتریان جدید زیادی رو جذب نمی کنین.

شک نداشته باشین اجناس و خدمات شما همون چیزیه که مردم میخوان و شما مشتریان راضی زیادی واسه اثبات اون دارین. اما اگه نتیجه تموم تلاشای تون رو در کار و کاسبی نمی ببینن، پس بخش بازاریابی به اندازه کافی قوی و سر سختانه نیس.

بخش دوم: دلیل شکست بیشتر راه حل بازاریابی کار و کاسبی کوچیک اینه که به اشتباه اطلاعاتی رو در اختیار مشتریان بالقوه قرار میده که به اون علاقه ای ندارن و شک نداشته باشین پاسخی هم به اون نمی ده.

وقتی یک مشتری جدید رو ثبت می کنین، هدف شما راضی کردن اون با ارائه خدمات برتر یا اجناس بهتر هستش. اون چیزی که باید موقع ارائه خدمات با کیفیت انجام بدین اینه که علاقه خدمات مشتریان خود رو در اولویت بذارین. تا اون در فروشا و مراجعات تکراری واسه اون هزینه پرداخت کنه.

این اصل در بازاریابی هم کارآمده. علایق مشتری بالقوه خود رو در اولویت بازاریابی خود بذارین. تا در رقابتا پیشرو باشین. در این صورت شدیدا دنبال میشید. و بیشتر از آن چیزی که تصور می کنین مشتری بالفعل دارین.

به نظر می رسه این اصل  فوق العاده روشن و ساده س!. اما واقعیت اینه که هر کسب و کاری به سختی از پس اون بر میاد. وقتی این کار رو انجام بدین چندین سال از رقبای خود پیشی خواهید گرفت.

مطلب در رابطه:نکات بازاریابی واسه کسب و کارای کوچیک

راه حل بازاریابی کار و کاسبی کوچیک

۱- علایق و منافع مشتری بالقوه رو در همه جنبه های بازاریابی خود، در اولویت بذارین.

۲- توجه مشتریان بالقوه خود رو با دقق شدن روی نگرانیا و یا رقابت اصلی اونا جلب کنین. این موضوع باید واسه همه چیز در نظر گرفته شه. از تبلیغات گرفته تا ، اطلاعات فروش، سایت ، مخاطبین دریافت کننده ی خدمات، مکالمات و حتی کارت ویزیت کار و کاسبی.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   از محتوا چیجوری واسه ایجاد اعتماد با کاربران استفاده کنیم؟

۳- چیزایی رو که مشتریایی بالقوه تون از شما میخوان، تهیه کنین. یه گزارش خوب می تونه ده ها هزار نفر رو به سایت شما جذب کنه. یا یک دوره رایگان می تونه مشتریایی بالقوه علاقه مند وشایسته رو به طرف دفتر کارتون بکشونه.

۴- تخصص خود رو نشون بدین.

چه یک حسابدار باشین یا فروشنده تایر ، می تونین ایدهایی رو به اونا بدین که بدون این دست اون دست کردن از آن استفاده کنن. این کار رو بارها انجام بدین چون در آخر به دنبال شما بین تا پیشنهادا و پیشنهادات جدید دریافت کنن.

۵- اطمینان بدین که می تونین مشتریایی بالقوه خود رو به اهداف شون برسونین. مطالعه و بررسیای موردی مشتریایی قبلی و گزارشاتی که جزئیات کافی در مورد یافته های اجناس و خدمات شما جفت و جور می کنن، نشون بدین.

۶- با مشتری بالقوه خود رابطه داشته باشین طوری که شما رو بشناسن و به شما اعتماد کنن. در آخر، این مردم هستن که از روی غریزه تصمیم می گیرن که از کی خرید کنن. داشتن رابطه قوی با مشتری یک امتیاز رقابتی محضه.

۷- ارزش هر کدوم از اجناس و خدمات خود رو با مشخص کردن مزیتا از نقطه نظر منافع مشتری بالقوه، مشخص کنین.

۸- یک دلیل واسه مشتری بالقوه بیارین که از شما خرید کنه.

مثلا با یک خرید فوری از چه امتیازات یا مشوقای دارای محدودیت زمانی میشه برخوردار شد؟ بسته به اون چیزی که می فروشید، می تونین از چیزی ساده مثل پرداخت هزینه بلیط یک سفر تفریحی سه روزه به عنوان امتیاز اضافی استفاده کنین.

۹- اطلاعات قیمت گذاری رو طبق منافع و علایق مشتری بالقوه خود ارائه بدین. یعنی اول جزئیات چیزی که رو که مشتری بالقوه میخواد به دست بیارین و بعد هزینه ها رو به اون بگید.

۱۰- وقتی که یک مشتری بالقوه به یک مشتری بالفعل تبدیل شد، اون اطلاعات بازاریابی رو که میخوان در اختیارشون بذارین. به آموزش اونا در مورد روشایی که می تونن بوسیله ی اون به اهداف خود برسن، ادامه بدین. و فرصتای بیشتری رو واسه ساخت اجناس و خدماتی که میخوان، بسازین.

راه حل بازاریابی کار و کاسبی کوچیک در اینه: منافع و علایق مشتریان بالقوه و مشتریایی بالفعل خود رو در اولویت بذارین و اطلاعات درست ارائه کنین  تا اونا هم با خرید از شما پاداش تلاش تون رو بدن.

[تعداد: ۳    میانگین: ۴.۳/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید