راه اندازی کار و کاسبی

اگه می خواین کاری تجاری رو شروع کنین و نمی دونین از کجا شروع کنین، نگران نباشین. شما تنها نیستین. به وضعیت اقتصادی این عصر نگاه کنین، بیش تر مردم خوابِ کاری رو می دیدند و فکر میکردن این کار منتظر اوناس. اما الان کار دوست داشتنی شما دیگه وجود نداره! بعضی هم خود، کسب و کاری واسه خودشون خلق می کنن که با اهداف اونا و زندگی شون هماهنگ باشه.

 

موقعیتی واسه خودتون در نظر بگیرین

اگه از شغل فعلی خود ناراضی هستید، هیچکی جز خودتون نمیتونه اینو اصلاح کنه. مشکلات خود رو گردن اقتصاد نیندازید یا از رئیس و همسر خودتون گله مند نباشین. کسی که می تونه تغییراتی در زندگی تون به وجود آورد تنها خود شما هستید.

 

با کاری که براتون مناسبه آشنا شید

به خود فرصت بدین چیزای جدیدی رو کشف کنین. از ناحیه های مختلفی به خود نگاه کنین (شخصیت خودتون، موقعیت اجتماعی خود، سن و سال، و اطلاعاتی که در اختیار دارین) وقتی که خسته هستید چی به شما انرژی میده؟

مقاله پیشنهادی: چیجوری میتونیم “به چه دلیل”ی خود رو پیدا کنیم؟

 

چیجوری می تونین تشخیص بدین کارِ مناسب واسه شما چیه؟
برنامه های مشترک کارآفرینان سه دسته هستن:

هر کاری که بلد هستید انجام بدین: در کار، عذر شما رو خواستن؟ دوست دارین تغییری در کار خود به وجود بیارین؟ به کارایی که در گذشته واسه بقیه انجام دادین دقت کنین. چیجوری می تونین از مهارت ها و تجربه های خودتون استفاده کنین.

کاری که بقیه انجام میدن رو شمام انجام بدین: از کسب و کارای مهمی که بقیه انجام میدن درس بگیرین. کارای مورد نظر رو مشخص کنین و سیستم پیشرفت هر کدوم رو کشف کنین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   جدا سازی بررسی بازار کار و کاسبی اینترنتی چیجوری صورت میگیره؟

مشکلات شایع رو حل کنین: می تونین مشکلات موجود در بازار رو حل کنین؟ می خواین محصول و خدمات خاصی رو روونه بازار کنین؟ (این بخش خطرناک ترین قسمت از این سه بخشه) اگه تصمیم گرفتید این بخش رو در بازار عملی کنین قبل از آن آموزشای لازم رو ببینین تا سرمایه خود رو از دست ندین.

 

برنامه ریزی واسه کار و کاسبی فرصتای موفقیت رو زیاد می شه.

 

بیش تر مردم برنامه ریزی نمی کنن. اما برنامه ریزی به شما کمک می کنه با سرعت بیش تری وارد بازار شید. برنامه ریزی باعث دقیق شدن واعتماد به نفس می شه وقتی که هدفا، روشای هدف دار و راه های کار و کاسبی تون رو با برنامه ریزی پیش می برین کارتون مثل حقیقتی مقابل روی تون ظاهر می شه.

از خود سوالاتی رو بپرسید:

واسه خدمات و محصول خود چه کاری انجام میدم؟

چه وعدهایی به مشتریان خود میدم؟

اهدف، روشای هدف دار و برنامه ریزی من واسه کار و کاسبی چیه؟

 

مخاطبان مورد هدف خود رو قبل از سرمایه گذاری بشناسین

قبل از هزینه کردن همه چیز رو درباره اجناس، و خدمات دلخواه بشناسین. این مهم ترین کاری ست که می تونین انجام بدین این کار رو از روش تحقیق در بازار عملی کنین. کی به غیر از خونواده و دوستان تون اجناس شما رو خریداری می کنه؟ ( نگید “همه اجناس من رو می خرن”) حجم بازار مورد هدف خود رو تعیین کردین؟ مردم از اجناس شما روزانه در زندگی خود استفاده می کنن؟

جواب به این سوالات می تونه نتیجه صادقی واسه گذاشتن اجناس شما در بازار کار باشه.

[تعداد: ۷    میانگین: ۴.۷/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید