ارائه خدمات مشتری مطلوب

از وضعیت بخش خدمات مشتری کار و کاسبی تون رضایت دارین؟

خدمات مشتری، یکی از مواردی ست که اگه قصد رسیدن به موفقیت رو دارین و به طول عمر کار و کاسبی خود فکر می کنین هیچوقت نمی تونین چشمون خود رو روی اون ببندید. خدمات مشتری در حالت کلی، واسه شرکت خیلی با اهمیته چون تنها راه ارتباطی ست که مشتری با کار و کاسبی تون داره. چون اولین تماس مشتری خیلی با اهمیته طبیعتاً می خواید که تجربه بسیار خوبی رو هم واسه اون بسازین.

بیایید نگاهی به تاثیرات بد خدمات مشتری بندازیم. تحقیقات روی موضوعات، نشون میده که شما تنها از ۴ درصد از مشتریان ناراضی، رضایت نداشتن اونا رو خواهید شنید. اما بیشتر از ۹۰ درصد از مشتریان ناراضی نیازای خود رو از رقبای شما می خوان. اگه خدماتی که به مشتری ارائه می کنین بد باشه (در مقایسه با ارائه محصول بد و یا قیمت بسیار بالای اون) مشتریان ۴ برابر بیش تر تمایل دارن تا به حریف شما پناه ببرن.

پس می بینین که ارائه خدمات به مشتری تاثیر بسیار بزرگ در موفقیت کار و کاسبی داره. ما هم در این پست تلاش کردیم تا راه هایی رو که باعث می شه خدمات مشتری خوبی ارائه کنین به شما عزیزان منتقل کنیم. امیدوارم که موردتوجه شما قرار بگیره.

  • اهداف و انتظارات واضحی رو تنظیم کنین

با اولین تماسی که می گیرین؛ باید انتظارات ً مشخصی رو از آن چیزی که می تونین واسه اون انجام بدین؛ از آن چیزی که قادر به انجامش نیستین و نحوه ی انجام کارایی که قصد انجامش رو دارین به مشتری ارائه بدین. کسائی که در بخش خدمات مشتری کار می کنن باید در ایجاد رابطه بسیار عالی باشن. کارکنان بخش خدمات مشتری باید مهارت بالایی در صحبت کردن داشته باشن و انتظارات رو گفته و دلیل اینکه به چه دلیل اینجور انتظاراتی ایجاد شدن رو بگو کنه. زمانی که این انتظارات مطرح می شه هر دو طرف باید با اونا موافق باشن.

  • تا حد امکان فعال باشین

اگه به انتظار نشسته اید تا قبل اینکه با مشتری صحبت کنین، مسائل و مشکلات به طرف تون روونه شن مرتکب اشتباه شدین. واسه اینکه یک رابطه پر از اعتماد و احترام با مشتری بسازین، وقتی که شرایط خوبه باید بطور منظم با اون رابطه برقرار کنین. از روش ایمیل؛ تماس تلفنی و شبکه های اجتماعی با اونا رابطه برقرار کنین. همه این موارد یعنی شما واسه حل کردن مسائل و مشکلات اون مشتاق و فعال هستید.

  • ایجاد رابطه منظم

همه شرکتا (در هر بخش ای) تلاش می کنن تا جلساتی رو با مشتریان برگزار کنن و این وسط، اون دسته از شرکتایی که این کار رو تبدیل به یه برنامه کرده و روی نظم آورد جزو موفق ترینا هستش. اونا جلساتی رو در تاریخای مشخص ایجاد می کنن. این تاریخا می تونه ماهانه، هفتگی و حتی روزانه باشه. اما نکته ای که باید در این جلسات رعایت کنین اینه که بدونین طبق زمانبندی و برنامه صحیحی انجام شده و دارای صورت جلسه باشن. قبل از شروع جلسات، با صورت جلسه و بقیه کسائی که طوری در اون نقش دارن هم جهت شید.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   مهارت فردی : چیجوری سر صحبت رو با افراد ناشناس باز کنیم؟

  • استفاده از وسیله ردیابی موثر خدمات مشتری

به عنوان کسی که صاحب کسب و کاره میشه گفت که میلیونا وظایف کوچیک و ریزی هست که باید اونا رو سروسامون بخشیده و پیگیری کنین. نمی تونین از کوچیک ترین اونا صرف نظر کنین. چه بسا یافته های سختی به دنبال داشته باشن. پس باید مطمئن شید از اینکه از وسیله درستی استفاده می کنین تا به شما در پیگیری این وظایف کمک کنن و هم بتونن مراحلی که پیش می رید رو ثبت کنه. وسایل زیادی واسه خدمات مشتری استارتاپا هست که در اینجا می تونین با اونا آشنا شید. وقتی با فعالیتای زیادی در کار و کاسبی روبرو میشید یک سیستم خوب واسه پیگیری خدمات مشتری به شما کمک می کنه تا در وظایف خود متمرکز بمونین.

  • همه چیز رو سندسازی کنین

یک خدمات مشتری خوب، هر مکالمه و تعاملی که با مشتری و ارباب مراجعه داشتین رو ثبت می کنه. می تونین اتفاقای رو که در طول تعاملا اتفاق افتاده رو یادداشت کنین و به شکل نوتا به مشتریان ارسال کنین. این موارد یک راه بسیار موثر واسه داشتن منابع معتمدی ست که بعدا به اونا لازم پیدا می کنین. همینطور؛ وقتی که شرایط در راه اشتباهی قرار میگیره می تونین با مراجعه کردن به اون نوتا به واقعیات درست دست یافته و مورد بررسی قرار بدین.

  • استفاده درست از شبکه های اجتماعی

این روزها، می بینین که خیلی از مردم از قبل حسابای کاربری شبکه های اجتماعی رو دارا بودن. بخاطر این شما می تونین با استفاده از این شبکه های اجتماعی به رونق بخشیدن خدمات مشتری خود دست به کار شین. شما به انجام این کار می پردازید چون میدونید که مردم فقط واسه رابطه با دوستان شون از این شبکه ها استفاده نمی کنن! بلکه به همون نسبت هم می خوان کارای دیگری مثل پیدا کردن اجناس جدید بکنن. پس، شبکه های اجتماعی یک راه بسیار عالی واسه داشتن رابطه موثر با مشتریانه چون از امکانات قدرتمندی واسه ساخت این رابطه برخورداره.

 

  • ایجاد راه هایی درست واسه رابطه با خودتون

این خیلی عامل مهمی ست که بدونین همه مشتریان بالقوه ی شما می تونن خیلی راحت به شما برسن. شما می تونین این کار رو با دادن نشانی ایمیل و شماره تماس خود انجام بدین. به همین سادگی اونا هم می تونن درباره معاملات شون با شما رابطه برقرار کنن.

شما باید مردم رو درباره ساعات پاسخگویی خود خوب آگاه کنین و به اونا به روشنی و روشنی توضیح بدین که تا چه یه مدت واسه جواب دادن در دسترس شون هستید. تا اونا وقتی که بیرون از این ساعات تماس گرفتن باعث دلخوری اونا نشه.

 

[تعداد: ۵    میانگین: ۴.۶/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید