افزایش کارکرد کارکنان به وسیله مدیران باید کنترل شه. در این پست به معرفی راه هایی در این مورد می پردازیم.

۷ راه عملی که رهبران می تونن با رفت و امد و مشارکت به افزایش کارکرد کارکنان بدن رو در این مقاله یاد بگیرین.

 

 

افزایش کارکرد کارکنان

تقریبا رویای هر رهبری الهام بخشیدن به کارکنانه تا طوری با کار و کاسبی رابطه برقرار کنن که گویی خودشون صاحب اون هستن.

ما از کارمندان خود می خوایم در ارتباطات شون با مشتریان و کارمندانِ همکار، سنگ تموم بذارن. دلمون نمی خواد که اونا کارای خود رو با استانداردهای دست کم بکنن، بلکه می خوایم هر چی در توان دارن به کار گیرند. کارمندانی که به این سطح می رسن، و مداوما تلاشای بی دریغ شون رو به کار می گیرن، با عنوان “کارکنان تعاملی” شناخته می شن.

این نوع از کارکنان واسه اقتصاد آمریکا اهمیت دارن و موسسه Gallup ، شرکت نظر سنجی که در سال ۱۹۳۵ تاسیس شد، رفت و امد کارکنان رو به شکل روزانه، به همراهِ بیکاری واقعی و هزینه های مصرفی سبک و سنگین میکنه.

اما فکر می کنین تعداد کارکنان تعاملی کننده چقدره؟ حدودا ۳۰ درصد!

تنها ۳ نفر از هر ۱۰ نفر در این سطح، ایده آل هستن. ۷۰ درصد دیگه هرساله بیشتر از ۴۵۰ میلیارد دلار هزینه واسه اقتصاد آمریکا داره.

با این حال کارکنانی که مشارکت و رفت و امد دارن، حوادث و روزهای مریضی کم تری رو می گذرونن. بهره وری اون بیش تر و حفظ اونا آسون تره. حال، چه کاری میشه انجام داد تا کارکنان به این سطح طلایی رفت و امد برسن؟

پیشنهادای موثری رو در ادامه به شما پیشنهاد می کنیم که امیدوارم به درد بخور باشه.

 

۱- اونا رو آزاد بذارین

یکی از چیزایی که دائم با رفت و امد اتحاد داره، استقلال کارمنده. وقتی که کارمندان احساس کنن بر زندگی کاری خود کنترل دارن، احتمال رفت و امد شون بیش تر می شه. این به اون معنی نیس که شما باید مراتب سازمانی رو ندیده بگیرین و یک هالوکراسی (یک کل خود مختار) بسازین، اما اگه جاهایی هست که می تونین کنترل خود رو در اون کم کنین و واسه تصمیم گیری آزادی بیش تری در اختیار کارکنان بذارین، در این کار کمک کننده هستش.

میشه گفت که این کار  یعنی اجازه انعطاف پذیری بیش تر در برنامه ها به کارکنان، انتخابِ جایی که کار می کنن، و یا نحوه ی  مدیریت پروژه هاشون. به کار و کاسبی خود نگاه کنین. جایی هست که اعمال کنترل شما خیلی ضرورتی نداشته باشه؟

 

۲- به کار درست توجه کنین

یکی دیگه از تاثیرات بزرگ بر رفت و امد، درک و توجهه. وقتی که کارمند احساس می کنه بخاطر کارش به وسیله رهبران و همکارانش روش زوم شده، تمایل بیش تری به رفت و امد و مشارکت پیدا می کنه. مناسب و منطقیه، درسته؟

وقتی که پیشرفت می کنین، شناخته شدن و مورد توجه قرار گرفتن حس خوبی داره.

Zappos ، روشی باحال و آسون واسه انجام این کار اجرا کرده که احتیاجی به بازدید افراطی از ساختار سازمانی شرکت نداره. در هر ماه، کارمندان رای میدن که کی بیش تر پیشرفت کرده و موجب ارتقای شرکت شده. برنده ۵۰ دلار دریافت می کنه. بدیهیه که این مقدار پول خیلی زیاد نیس، اما نکته این نیس، بلکه نکته در شناخته شدن و مورد توجه قرار گرفتنه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   افزایش انعطاف پذیری چیجوری از شکست جلو گیری می کنه؟!

 

۳- زمانی رو واسه جلسات اختصاص بدین.

اثبات شده که این موضوع در بین نسل جدید جوون تاثیر ویژه ای داره. برگزاری جلسات منظم – حتی کوتاه مدت – به درد بخور هستش. ، نسل جوونی که با کارفرمایان خود دیدارای منظم دارن، دو برابر بیش تر رفت و امد و مشارکت دارن که درنتیجه افزایش کارکرد کارکنان رو منجر می شه.

به نظر می رسه عامل مهم در این مرحله، بازخورد باشه. با در نظر گرفتن نظرسنجی Gallup، نسل جوون خواستار دریافت بازخورد از طرف مدیران هستن – اما بعیده خودشون واسه این کار درخواست کنن.

 

۴- پول رو واسه مشکل تلف نکنین

تحقیقات زیادی نشون داده که پرداخت پول بیش تر به کارکنان با رفت و امد و مشارکت بیش تر ارتباطی نداره. نمی گیم که دلایل خوبی واسه پرداخت به کارکنان بخاطر چیزی مهم، وجود نداره، فقط انتظار نداریم که پرداخت بیش تر ، موجب رفت و امد و مشارکت بیش تر شه.

 

۵- روابط کارمندی بسازین.

اگه روابطی قوی بین کارکنان خود بسازین، احتمال رفت و امد و مشارکت اونا بیش تر می شه. البته هیچ راه آسونی واسه انجام این کار وجود نداره – تمرینات تیم سازی سرگرم کننده هستن، اما زمانایی واسه کار با هم و ایجاد اعتماد بین اونا، مطمئن ترین راهه. تیمای قوی تر بیش تر از سفر حال می کنن تا از رسیدن به مقصد! – چیزی که باید  واسه همیشه و موقع پیشرف شرکت، بخاطر داشته باشین.

 

۶- به اونا حس هدفمندی بدین.

Adam Seabrook شریک بنیانگزار Betterteam میگه:

به نظر من، این بخش مهم ترین بخش از بهبود رفت و امد واسه رهبرانه. به زمانی فکر کنین که پیشرفت کردین و تموم توان خود رو استفاده کردین. با یقین اطمینان دارم که حس هدفمندی دارین- و این یعنی در کاری که انجام دادین هدفی مخفی وجود داشته.

حال چیجوری میشه این حس رو به کارکنان منتقل کرد؟ بعضی از کارفرمایان اینکار رو مستقیما با اهدای پاداش، آسون کردن سازی داوطلب شدن کارکنان، و یا برابری سهم و کمک کارمند، انجام میدن.

یه سریای دیگه هم این کار رو با الهام بخشی انجام میدن. استیو جابز با اشاره به اینکه میلیونها نفر از مردم از کامپیوتر استفاده می کنن، و هر روز اونو به کار می گیرن؛  به کارکنان اپل القا کرد که میزان زمان راه اندازی مک رو کم کنن. اون اشاره داشت که کم کردن و اصلاح زمان راه اندازی، که به وسیله میلیونا نفر از مردم درزمان چند سال، چند برابر شده کمی به طول زندگی افزودهه.

 

۷- بذارین کارکنان از همون شروع کارشون رو درست شروع کنن

از روز اول، رفت و امد و مشارکت رو با نوشتن یک توضیح وظایف پرورش داده و به افزایش کارکرد کارکنان کمک کنین. چون که استقلال و جلسات منظم رو تقویت می کنه و احساس هدفمندی رو واسه این نقاط از روش فرایندهای جاری ترسیم می کنه، با این کار در حالی که روی به کار بستن نقاط قوت جدید تاکید می کنین و دستاوردهای ساده اونا رو می شناسین، از همون اول به ایجاد رفت و امد و مشارکت کمک میکنین.

، حالا آماده ی الهام بخشی و انگیزه دادن به تیم تون هستید؟

اگه مشکل زمانی دارین، نکته ۲  آسون راه واسه اجرا در کوتاه ترین زمونه. می تونین از اونجا شروع کنین.

[تعداد: ۶    میانگین: ۴.۲/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید