نوآوری در شرکتای نوظهور

با ادامه فشار روی کارکنان واسه بهتر شدن سطح کیفیت اجناس و واقعیت بازار که شرکتای نوظهور رو بدون تحقق سود دائم پس می زنه، اهمیت جواب به این سوال زیاد می شه. چیجوری می تونین فضای کافی واسه نوآوری بسازیم؟ شرکتای بزرگ با وجود فشارهای جورواجور محیطای نوآوری رو واسه کارکنان خود ایجاد میکنه. اما ممکنه شرکتای کوچیک نتونن واسه کار و کاسبی خود اینجور محیطی جفت و جور بیارن. مدیران نمی تونن کارکنان خود رو مجبور به ارائه یا نوآوری کنن.

قبول شکست

ما از اشتباهات خود درسایی بیشتر از موفقیت یاد می گیریم.

یک شرکت معماری بزرگ که کار طراحی زمینای بسکتبال رو رو دوش داره، از شکست مقابل چشم مشتریان خود ترس داشت، یکی از ملاکای طرح اونا، موافقت تموم مدیران واسه ارائه طرح به مشتری بود اما، کار سخت تر از چیزی بود که فکر میکردن! اونا باید طرح خود رو به ۱۰۰ مهندس که در شرکت کار می کردن ارائه می دادن تا مورد تایید واقع شه. به چه دلیل کسی از قبل تلاش نمی کرد به این نکات رسیدگی کنه؟ سرمایه گذاران شرکت به اشتباه خود فهمیدن و تصمیم گرفتن تموم طرحای خود رو قبل از فروش به مهندسان ناظر جهت اطمینان عرضه کنن. شرکتا باید فرهنگی رو بسازن که شکست خود رو تصویب کرده و از آن درس بگیرن. مشکل مدیریتی یا شکست در مدیریت رو گردن کارکنان خود نیندازید.

اثبات فرهنگ همکاری

یک ضرب المثل ژاپنی میگه “هوش ۱ شخص، با هوش چند شخص در یک جای مساوی نیس!” منبع نوآوری و خلاقیت همکاریه، طرح ایده ها در بین همکاران می تونه سرعت کار شما رو زیاد کنه و مشکلات سریع تر حل شن. به طور مثال جلسه ای برگزار می شه که ۲۱ مهندس اونو تشکیل میدن. این جلسه در هفته یه بار در شرکت برپاست. مهندسان درباره یک مشکل به عجز رسیده بودن اما وقتی که با هم همکاری کردن توانستد در ۲ ساعت اونو حل کنن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   ادامه تحصیل هم ژن داره!

 

بقیه از همکاری کردن با هم به دلایل زیر ترس دارن:

ترس از دست دادن شخصیت و هویت خود

ترس از دست دادن نبوغ فکری خود

ترس از دست دادن استقلال و آزادی

باخبر شدن از جواب مشتری و نظرات اونا

باید از شکستای خود درس بیاموزید. افکار ما نیازمند تشویق هستن. واکنشا و نظرات بقیه واسه حل مشکلات متعدده. پس از واکنشایی استفاده کنین که ً رو راست و از منابع اصلی سرچشمه میگیره. حتی بعضی وقتا مدیران فکر می کنن ً مشتری رو درک کردن. مشتری شما نیازمنده از آن سوالاتی بپرسید و عکس العمل اونو زیر نظر بگیرین به ایده های مخاطبان تون گوش بدین ممکنه یکی از مشکلات شما با پیشنهاد مشتری حل شه.

[تعداد: ۵    میانگین: ۴.۸/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید