فرهنگ ما، بطور پیوسته به شما میگه تا هر کاری که بتونین جهت موندن در بیشترین حد پتانسیل انجام بدین، حتی اگه مجبور باشین ۵ لیوان قهوه تو یه روز بخورین!

اما وقتی بحث “زمان خواب” فرا می رسه، پیدا کردنِ یک استراحت واقعی بسیار سخته. خیلی از کارآفرینان شبا رو با فکر کردن به مشکلات همون روز و نگرانی روز بعد می گذرونن.

اینجا نکاتی ذکر شده که می تونه به کارآفرینان خسته کمک کنه تا در طول شب، راحت تر خستگی خود رو برطرف کردن کنن.

۱- تجدید ذهن

استرس رو با آموزش دوباره ذهن تون بازسازی کنین. بجای اینکه در طول شب به نگرانیا فکر کنین به همه چیزایی که بخاطرش شکرگذار هستید فکر کنین. فقط روی جنبه ی مثبت چیزها تمرکز کنین. طبق تحقیقات Harvard ، “شکرگزاری، رابطه شدید و همیشگی با خوشبختی داره. شکرگزاری، به مردم کمک می کنه تا احساسات مثبت بیش تری رو تجربه کرده و از تجربیات خوب لذت ببرن. سلامتی اونا رو بهتر کرده و باعث می شه ارتباطات قدرتمندی رو بسازن.”

۲- از رختخواب تنها واسه خواب استفاده کنین

رختخواب رو فقط واسه خوابیدن نگه دارین. لپتاپ رو در فاصله دورتری از خود بذارین. در مقابل احساسی که شما رو به تماشای تلویزیون وامی داره مقاومت کنین.اگه بتونین محرکای موقع خواب رو از خود دور کنین میتونین که به بدن خود آموزش بدین تا هرچه سریع تر به خواب برود.

۳- در طول ۲ ساعت مونده به خواب غذا نخورده و ورزش نکنین

هر دوی این فعالیتا باعث رخ دادن فعالیتای شیمیایی در بدن می شن که می تونه خواب رو از چشمون شما دورتر کنه.

۴- اثرات کافئین رو در متابولیسم تون اداره کنین

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   تصمیمات مالی در شروع کار و کاسبی و ۴ بخش اصلی اون

میدونید که کافئین می تونه به مدت طولانی در بدن شما بمونه؟ در بدن بعضی افراد، کافئین می تونه بیشتر از ۱۵ ساعت بمونه. به مقدار کافئینایی که می تونه در غذاها و نوشیدنیایی که در طول روز مصرف می کنین وجود داشته باشه توجه کنین.

همه افراد باهم فرق دارن. بدن شون هم همینطور! با در نظر گرفتن عوامل زیاد و وابسته به آنزیمای موجود در بدن فرد، کافئین ممکنه سریع تر و یا کندتر جدا سازی شه.

با یک حساب سرانگشتی میشه گفت که قهوه ای که بعدظهر میل می کنین در خواب شبونه شما اثر میذاره.

۵- به ساعت خیره نشید

هیچوقت به ساعت خیره نشید. اگه فهمیدین که واسه دیدن اون وسوسه میشید، اونو در زیر پتو مخفی کنین.

۶- فعالیتای ریلکس کننده انجام بدین

اگه هنوزم غرق خواب نشدید بلند شده و به یک اتاق آروم برید. اتاقی باشه که بتونین بخونین و یا فعالیتای آروم بخش دیگری رو تا وقتی که دوبارهً خسته میشید انجام بدین.

۷- دوش گرفتن

آب گرم به ریلکس شدن ماهیچها کمک کرده و گردش رو زیاد می کنه. همینطور فوایدی رو مثل ماساژ و ورزش کردن به ارمغان میاره.  چند شمع روشن کنین. یک موزیک آروم پخش کرده و حدود ۱۰ دقیقه در وان قرار بگیرین.

دوش و یا حموم کردن، زمان بسیار خوبی واسه انجام مدیتیشن و تمرینای ذهنی ست.

۸- راحت ترین لباسای خود رو به تن کنین

از لباسای رسمی، کاری و یا مدرسه ی خود آزاد شید و لباسای سبک، راحت و آزاد بپوشید. مطمئن باشین که احساسات بهتری رو تجربه می کنین.

 

[تعداد: ۳    میانگین: ۴/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید