راه هایی واسه فروش هوشمندانه تر

راه هایی واسه فروش هوشمندانه تر

در امر فروش، مشتریان شما سرسخت ترین منتقدان هستن. که اونا ممکنه واسه خرید محصولی وسوسه شن اما بالافاصله گارد گرفته و به دنبال دلیل و بهانهایی هستن که باعث شه پولی که با زحمت زیاد کسب کردن رو خرج نکنن. اما کارآفرینان و فروشنده های حواس جمع راه هایی رو پیدا میکنن تا با مشتریان بالقوه توافق کرده و بعد بتونن ارزش محصول و یا خدمات خود رو به نمایش بذارن.

در این پست مهارتایی رو عنوان می کنیم که بتونین هوشیارانه تر با امر فروش برخورد کرده و ماهرتر شید. همراه مون بمونین.

۱- نیازای مخفی اونا رو کشف کنین

مشتریان، همیشه توانایی صحبت کردن درباره نیازای خود رو ندارن و نمی تونن اونا رو خوب بگن. مثلا، شاید فقط بگن که قصد افزایش فالوور و طرفداران فیسبوک خود رو دارن. یعنی بزرگ ترین اولویت اونا افزایش و بهبود دسترسی به مخاطبان باشه.

یاد بگیرین که چیجوری میشه نیازای مخفی مخاطبان رو شناسایی کرد. بعد فرصتایی رو پیدا کنین تا کاربران رو در مشاغل شون موفق تر کنین. با درک عمیق از آن چیزی که مشتریان واقعاً به اون اهمیت میدن می تونین عواملی رو که اسباب مزاحمت این معامله رو ایجاد می کنن شناسایی کرده و از بین وردارین.

۲- با بررسیا و تحقیقات موردی نگرانیا رو سهولت واقعیش کنین

بعضی وقتا مواقع، مشتری شما زمانای سختی رو به دنبالِ جواب به اینکه چیجوری میشه فرایند و یا تکنولوژی جدیدی رو به کار و کاسبی اضافه کرد می گذرونه. با اینکه ارزش چیزایی که شما پیشنهاد می دید (محصول/خدمات) واسه شما روشن ست اما ممکنه واسه مشتری شما ایجاد ابهام و دودلی کنه. پس میشه گفت که خریداران، جزو دیرباور ترین افرادند.

Nan Hruby در HNH Sales Training میگه: “همونطور که شما درباره خرید کلی شک و دودلی داشته و نگرانید مخاطبان شمام عین همین حس رو تجربه می کنن.” واسه اینکه به این شروط و ملاحظات مخاطب فائق بیایید داستانایی رو با اونا سهیم شید که نشون میده بقیه مشتریان تون چیجوری از خدمات و اجناس شما امتیازات زیادی کسب کردن. تاکید کنین که بقیه کسب و کارا با استفاده و درآورده ارزشا از طرف خدمات و اجناس شما باعث شدن که مشتریان نسبت به تغییر بازتر عمل کنن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   تاثیرگذاران صنعت چه کسائی هستن ؟

خصوصاً اگه مشتری شما احساس می کنه که در بین انتخاب دو گزینه دودلی داره، با انجام شدن این کار از طرف شما، احساس راحت تری رو در اون ایجاد کرده و باعث میشید تا با شما موافقت کنه. Hruby عنوان می کنه: “بعضی وقتا، تنها، نشون دادن لیستی از شرکتا و مشتریان تون که در گذشته با اونا همکاری داشتین کافی ست تا ذهن مخاطب رو تصرف کنه.”

۳- کم تر بفروشین

وقتی “قیمت” نگرانی ی اصلی ست راه هایی رو پیدا کنین تا اونو با بودجه ی مشتری برابری بدین. بسیاری اوقات، راه حل ساده، کاهش کمیت کارای پیشنهادی ست تا هزینه کلی اونو هم کم کنین.

Jim Herst پیشنهاد میده که اول، پروژه های کوچیکی رو با مشتریان بسازین تا بیش تر بتونین فرصت همکاریای بعدی رو جفت و جور کنین. Herst نام این روش رو “Foot-in-the-door” می نامد.

۴- یافته های نبود استفاده از محصول/ خدمات رو توضیح بدین

واسه اینکه مشتری رو به انجام یک اقدام قاطعانه تشویق کرده و انگیزه بدین اول باید توضیح بدین که اگه در انجام این اقدام شکست بخورند چه اتفاقی می تونه رخ بده. به خاطر این که مردم تمایل دارن در مقابل یافته های منفی ایمن باشن انجام این کار نتیجه خوبی میده. همینطور استفاده ار احساسات رو ندیده نگیرید و با جزئیات دقیق و کامل توضیح بدین که اگه پیشنهادات شما رو جدی نگیرند چه اتفاقاتی ممکنه پیش بیاد.

کار و کاسبی باید بدونه که اگه الان پیشنهاد شما رو رد کنه، بعدا باید زمان و هزینه بیش تری رو واسه جبران اون بربیاد.

۵- به مشتریان خود آموزش بدین

مشتری رو دوبارهً به وسطای قیف فروش برگردونین. اگه هنوز واسه گفتن “بله” ی معامله آماده نیستن زمان بیش تری رو صرف آموزش اونا و توضیج ارزشی که در حال پیشنهاد دادن اون هستید بکنین. از فروش سخت دوری کنین. با استفاده ار بازاریابی ایمیل و موردهدف گذاشتن دوباره تبلیغات تلاش در به اشتراک گذاری اطلاعات و موادی کنین تا مشتریان بتونن با مرور اونا به تصمیم درست درباره همکاری با شما برسن.

[تعداد: ۳    میانگین: ۴.۳/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید