اشتراک گذاری محتوا

همه تأیید شدن رو دوست داریم. بازاریابان هم همینطورند. وقتی کسی از مردم محتوای ما رو به اشتراک می ذارن در کنار امتیازات کسب و کاری که ساخته میشه افتخار و غرور خاصی رو هم تجربه می کنیم. معیارهایی مثل میزان تبدیل که معمولاً بیش تر از اشتراک گذاریای شبکه های اجتماعی به درآمد کسب و کارای کوچیک کمک می کنن. در حالیکه هنوزم خیلی از بازاریابان تنها به همین نوع اشتراک گذاری براشون کافیه.

یک اتفاق عجیب! ما اشتراک گذاریایی که انجام می شه رو می فهمیم درسته؟ و فکر می کنیم که با دیدنِ اونا فهمیدیم چیجوری میشه مردم رو واسه اشتراک گذاشتنِ محتوای مون جلب کنیم. درسته؟ اما این واقعیتِ چیزی که اتفاق می افته، نیس!

واقعا، چندین مطالعه فهمیدن که متأسفانه متوسط محتوا اشتراک گذاری کمی رو به خود می گیرن. بعد از مطالعه میلیونا مقاله، BuzzSumo و Moz کشف کردن که نصف همه همهِ مقاله های منتشر شده تنها ۸ (و یا کم تر) بار به اشتراک گذاشته شدن. حتی CoSchedule  با بررسی کاربرهای خودش به نتیجه ای بدتر از آن رسید: ۷۷ درصد از افراد این بررسی، محتوای خودشون رو تنها ۳ بار (و کم تر) به اشتراک گذاشته ان. این موضوع، بسیار ناامیدکننده ست.

اما شما می تونین با باخبر شدن از چند ترفند و استفاده از چند نرم افزار، کاری کنین که محتوای واسه شما، بیش تر به اشتراک گذاری شه. در این پست، با این مراحل

آشنا میشیم.

۱- تنها محتوایی که ارزش اشتراک گذاری داره رو منتشر کنین

شایدً بارها این جمله رو شنیدین. اما اونو ندیده نگیرید! اگه محتوایی به درد بخور و باحال، تولید نمی کنین بهتره بدونین که پیشرفت و اشتراک گذاری خیلی باعث رونق نمی شه. این کار بیش تر ضربه می زنه تا اینکه به درد بخور باشه. چیجوری؟

اگه به اندازه کافی محتوا رو ارتقاء داده و به اشتراک بذارین، مردم به طرف دیدنِ محتوای شما بین. وقتی اونو ببینن و اونو جوری که به نظر می رسه مهم ندانند یعنی شما اثر منفی روی اونا گذاشته اید. و اونا این تجربه رو همیشه به یاد دارن. اگه بازم به اشتراک گذاشتن محتوای ضعیف ادامه بدین، می بینین که مخاطبان تون شما رو ندیده می گیرن. اگه به دنبال تولید محتوای قوی و جذاب هستید، با مجموعه پدیده فکر مهتر تماس بگیرین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   افزایش یک میلیون تومانی خودروهای پرطرفدار داخلی

 

۲- از تصاویر استفاده کنین

وقتی درباره اشتراک گذاری محتوا صحبت می کنیم، ، یعنی درباره شبکه های اجتماعی صحبت کردیم. پس، میدونیم که رسانه های اجتماعی هم تصاویر رو خیلی دوست دارن. یک نمونه آمار: پستای فیسبوک که تصاویر در اونا استفاده شده نسبت به پستای بدون تصویر، ۲ الی ۳ برابر بیش تر باعث رفت و امد می شن. پس دیگه با این موضوع جنگ نکنین! واسه هر محتوای خود دست کم یک تصویر درنظر بگیرین که از طراحی و نقوش خوب و گیرایی واسه شبکه های اجتماعی استفاده شده باشه. تا اینجا بخش اول کار انجام شد. پس از این کار، بازاریابان باید بخشی از محتوا رو با تصویر ترکیب کنن تا تصویر به تنهایی بتونه یک محتوا رو نمایان باشه.

 

۳- از پلاگینای اشتراک گذاری استفاده کنین

این مورد بیش تر واسه وبلاگا و سایت هاست. اگه تا الان استفاده نکردین حتماً همین حالا هم اینکه کردن دکمه های “پخش” در بقیه شبکه های اجتماعی دست به کار شین. با این کار، در هر کدوم از صفحات سایت شما این تکمها قرار می گیرن و امکان اشتراک گذاری به آخر سادگی می رسه.

بخشی از محتوای سایت پدیده فکر مهتر

 

۴- اسامی افراد رو در محتوای خود بکار ببرین

تا الان در سایت مون، بارها عنوان “تاثیرگذاران” رو استفاده کردیم. در هر بخش ای افراد تاثیرگذاران اون صنعت هستن. راهی ست که می تونین از روش خودِ مردم، کار و کاسبی تون رو رونق بدین. پس می تونین از اسامی اونا (Mention) در محتوای تون استفاده کنین. مطمئن باشین که انجام این کار، اعتبار خاصی رو به شما می بخشه. نقل از کارشناسا شما رو هوشمندتر نشون میده.

۵- تیترهای عالی بنویسین

حقیقت تلخ اینه که خیلی از مردم خودِ محتوای شما رو مطالعه نمی کنن. حتی ممکنه اونا رو به اشتراک هم بذارن! معمولاً تصمیم به اشتراک گذاشتن یا نذاشتن محتوا رو از روی تیتر مطلب انتخاب می کنن. مطالبی که تیترهای جذاب دارن به اشتراک گذاشته می شن نه مطالبی با تیترهای کسل کننده!

 

[تعداد: ۸    میانگین: ۳.۶/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید