در زمان شروع پروژه و در آخر پروژه مورد هدف، باید به اموری فکر کنین که یکی از اونا بهتر شدن موفقیت اجناس طبق نظر مشتریانه.

به چه دلیل رضایت مشتری؟ به چه دلیل نظر و تجربه شخصی ما نه؟ !!!

مهم ترین کار شما اینه که به تمایلات و نظرات مشتری اهمیت بدین و خدمات درخواستی رو واسه اونا در نظر بگیرین. حالا دوباره سؤال رو تکرار می کنیم:
به چه دلیل مشتری؟ به چه دلیل من نه!!!

جواب ساده س!؛ چون کار شما بدون مشتری ارزشی نداره!
مشتری پایه کار شما و باعث وجود کار شماس. بدون مشتری کار می میره و ارزش خود رو از دست میده.


رضایت مشتری کاریه که نمیشه اونو ندیده گرفت!

 

وقتی به نظر مشتری توجه می کنین؛ به یافته های خوبی دست پیدا می کنین. شنیدن نظرات مشتری به شما اجازه میده کار خود رو در آینده ببینین و تنظیم کنین. همه می دونن که رضایت مشتری چیزی ست که نمیشه اونو ندیده گرفت!

۱/ از خود بپرسید به چه دلیل مردم به تجارت الکترونیکی روی میارن؟

جواب شما درست شما رو به جایی میرسونه که مشتری دنبال اینه. مردم بعضی از زمان خود رو بیرون از منزل می گذرونن؛ بعد به خونه باز می گردن. هنگام بازگشت خسته هستن و حوصله ی کاری رو ندارن که دوباره بیرون رفته، خرید کنن و احتیاجات خود رو برآورده سازند. پس به سراغ اینترنت رفته و خریدهای خود رو انجام میدن.

وقتی در حال ساخت یک سایت هستید به این فکر کنین که این شخص به چی نیازمنده؟ مطمئن باشین که در درجه اول مشتری شما به جواب گویی سریع نیازمنده. این خدمات اعتبار شما رو به عنوان خریدار بالا می بره. پس راحتی و سهولت استفاده، از اولویت کار سایت شماس.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   فرصتای موفقیت با جذب مشتریان جدید چیجوری شدنیه

۲/ ارائه محصول مناسب در زمان مناسب که مشتری به اون لازم داره

ارائه محصولی که مشتری میخواد درست در زمان درخواست، کاریه که تلاش زیادی میخواد. با این کار مشتری حتماً با رضایت کامل خرید رو از شما تکرار می کنه. شما به کارمندانی نیازمندید که جواب گوی نیازای مردم در نقاط جور واجور دنیا بوده در و رابطه با اونا هستن.

سؤال مهم: چیجوری نظر مشتری رو بدونیم؟

پخش شبکه های اجتماعی بین صاحبان کار و کاسبی خیلی به اونا کمک می کنه تا دیواره های بین مشتری و فروشنده از بین برود. همینطور مشتری می تونه شکلای جور واجور اطلاعات و فواید اجناس و خدمات شما رو بدونه و شمام همیشه می تونین با اون در رابطه باشین.
صرفه نظر از شبکه های اجتماعی، می تونین راه های دیگری مثل ساخت گروه صاحبان کار و کاسبی با استفاده از برنامه focus Group دور هم گرد بیارین و از نظرات و پیشنهادات اونا هم استفاده کنین.

هم اینکه می تونین از روش Google Analytics از نظرات مشتریان خود باخبر شید.
مراقب تصمیم گیری هاتون باشین که به شکل صحیحی باشه تا مشتریان خود رو حفظ کنین و مشتری جدید جذب کنین.

[تعداد: ۲    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید