رضایت کارکنان این روزا از اهمیت بالایی برخورداره. به دنبال افزایش فروش هستید؟ پس لازم دارین تا روی مشتریان خود تمرکز کنین .و اونا رو مهمترین اولویت خود بذارین، درسته؟
این کار شک نداشته باشین یک راه حل خوبه. با قرار دادن مشارکت کارکنان در هسته کار و کاسبی  و جلب رضایت کارکنان ، می تونین مشتریان بیشتری رو جذب و حفظ کنین. رضایت مشتری رو بهتر کرده و کارکرد شرکت رو بهتر کنین.

یه مطالعه درمورد بانکداری خُرد، نشون داد که کارکنان خوشحال و راضی بیشتر از کارکنان دیگه موفق تر هستن. این مطالعه درزمان سه سال، نگرشای شغلی و هم اینکه کارکرد مالی و رضایت مشتری رو آزمایش کرد. و دریافت که نگاه و رضایت کارکنان به طور پیوسته کارکرد رو زیاد می کنه.

این مطالعه به وسیله تحقیق دیگری که موسسه ی گالوپ انجام داد تایید شد. که نشون میده سازمانایی که سطوح بالایی رو واسه مشارکت و رضایت کارکنان قرار میدن. سودآوری، بهره وری، رضایت مشتری و ابقای کارکنان رو بالاتر می برن. و هم اینکه میزان غیبت از کار، حوادث ایمنی و نقصای کیفیتی کمتر می شن.

پنج راه واسه شکل دادن رضایت کارکنان هست:

۱. کار مهم بسازین

چشم انداز روشن ، هدف و مأموریت مربوط به ارزشای اصلی رو در اختیار کارکنان بذارین. و استانداردهای بالایی مشخص کنین. این سه مورد رو در رفتارای روزانه و فعالیتا بذارین. و مطمئن شید که درباره شون گفتگو می کنین. هر کارمند لازم داره که بدونه نقشش چیه و چه کمکی به دیدگاه شرکت می کنه. تا خود احساس کنه وظیفه اش مهم و معنی داره. رضایت کارکنان از نقش و کارشون ، رضایت مشتری رو هم در پیش داره.

۲. سبک رهبری خود رو با هر فرد برابری بدین

یکی از عوامل اصلی واسه رفت و امد بالا، تعاملات تکراری با کیفیت بالا بین یک کارمند و مدیر مافوقِ بی واسطهه. به عنوان یک مدیر، مهمه که از میکرو مَنیجینگ (مدیریت ذره بینی) دوری کنین. و عوضش از یک راه و روش مربیگری استفاده کنین. و مطمئن شید که انگیزه هر فرد رو درک می کنین، به دیدگاه هاش گوش می دید و به اونا فرصت می دید. تا واسه رسیدن به یافته های مطلوب کار کنن. (نه اونکه به اونا بگید چیجوری کارشون رو به روش شما بکنن.)

واسه مطالعه بیشتر:

چرخه دمینگ وسیله رسیدن به کیفیت و رضایت مشتری

۵ اجزای لازم واسه جفت و جور کردن خدمات مشتری عالی

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   افزایش فالورهای اینستاگرام چیجوری شدنیه؟

۳. ارائه یافته ها رو واسه کارکنان آسون کنین

مطمئن شید که ساختار سازمان، راه حل و فرآیندها به جای ایجاد مانع و نا امیدی از افراد حمایت می کنن. تا موثر و به درد بخور باشن. هم اینکه اطمینان پیدا کنین که ساختارهای شما می تونن با تغییرات موافق و با اهداف هم جهت شن. تا منابع لازم واسه موفقیت افراد جفت و جور شه. ایده های کارکنان خود رو در مورد چگونگی ساده سازی، بهبود کارایی و اثر ، هماهنگی با هدف و ارزش شرکت و کاهش ناامیدیا، جویا شید.

وقتی کارکنان بتونن ایده های خود رو خیلی راحت با مدیر خود در بین بذارن. محیطی به وجود میاد که  رضایت کارکنان در اون اهمیت پیدا می کنه. در این صورت خیلی راحت می تونن نارضایتی و یا رضایت مشتری رو هم به مدیر انتقال دهند. و راهی واسه حل و بهبود اون پیدا کنن.

۴. فرصتای پیشرفت رو جفت و جور کنین

از منابع داخلی که از پیشرفت شغلی مورد نظر افراد حمایت می کنن، حمایت همه جانبه شخصی داشته باشین. مثل اطمینان و اعتماد به نفس، انعطاف پذیری و هوش هیجانی و هم اینکه مهارتای فنی و رهبری.

۵. به نقاط قوت خود بدین

نقاط قوت شما چیزایی هستن که از آن حال می کنین. و به شکل ذاتی و ذاتی شکل می گیرن، واسه شما انرژی به ارمغان میارن و انتخاب می کنین. که با کدوم یک کارتون رو انجام بدین. هر چیزی رو که در اون خوب هستید. اما انتخاب نکردین که انجامش بدین و یا چیزی که انرژی شما رو تخلیه می کنه، نقطه قوت نیس.

ایجاد نقاط قوت بسیار مفیدتر از تلاش واسه حل نقاط ضعفه. از تیم خود بخواهید تا نقاط قوت رو بشناسن. و نقشا رو با نقاط قوت خود برابری دهند. بجای پر کردن شکافا و ایجاد نقاط ضعف، برنامه هایی رو واسه تقویت نقاط قوت در نظر بگیرین. وقتی که همه افراد نقاط قوت خود و همدیگه رو بشناسن. و روی نقاط قوت کار کنن، متعهدتر، مشارکتی تر و به درد بخور تر و راضی تر هستن.

اگه رضایت مشتری واسه تون مهمه. و هم اینکه می خواین کارکرد خود رو افزایش و بهبود بدین، سود خود رو بالا ببرین و مشتریانی داشته باشین که شما رو دوست دارن و به بقیه هم پیشنهاد می کنن. پس از رضایت کارکنان سازمان در مورد حولوحوش مهم کار مطمئن شید.

[تعداد: ۷    میانگین: ۳.۷/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید