رفاه کارکنان و سرمایه انسانی از موضوعات اصلی و فاکتورهای موفقیت شرکت هاست. حتی بسیاری فکر می کنن که در درجه اول، کارکنان باید در رفاه باشن تا با رضایت خاطر به تولید و بهره وری پرداخته و در مرحله بعد، میزبان مشتری باشن.

 

 

رفاه کارکنان و سرمایه انسانی

استرس می تونه از هر چیزی نشأت بگیره. چه منشأ اون در خونه باشه و چه محل کار ، کارمند به کمک شما لازم داره. و همین موضوع دلیلِ همین امره که رفاه کارکنان رو در اولویت بذارین.

استرس یک بخش طبیعی از زندگی روزمره س، اما وقتی که غیر قابل کنترل می شه، زمان یک تغییر فرا می رسه. این به ویژه در محل کار لازمه. کارکنان پر استرس شروع به نبود همکاری مناسب می کنن، و بهره وری شون با رکود روبرو می شه و حتی ممکنه در جایی دیگه به دنبال فرصتای بهتر باشن.

مردم میخوان واسه کارفرمایانی کار کنن که رفاه کارکنان رو در اولویت قرار میده، و شرکتایی مثل بانک TD از نمونه های شاخص در این مورد هستن. اونا می دونن که موقع بروز استرس بیشتر از حد و غیر قابل کنترل چه اتفاقی واسه رفاه کارکنان میفته.

 

بانک TD چیجوری با استرس جنگ می کنه؟

بانک TD در موقعیتای بسیار استرس زا مثل سرقتا فعالانه عمل می کنه، موقعیتایی که در صنعت مالی غیر عادی نیس و می تونه صدمات روانی بسیاری بر افراد درگیر در اون وارد آورد. این سازمان واسه کمک به مدیریت تاثیرات عاطفی و روانی این جور بحرانا بر کارکنان خود، بدون این دست اون دست کردن مشاوران رو به محل می فرستد تا با کسائی که مستقیما با اون موقعیت در رابطه بودن جلساتی داشته باشن.

کارکنان هم اینکه ممکنه موقعیتای ضربه روحی و لازم رو در خونه تجربه کنن. در سال ۲۰۱۲، طوفان شن زندگی خیلی از کارکنان بانک VH TD رو پریشون کرد. برنامه کمک به کارکنان این سازمان (EAP) شامل یک وبینار واسه کارکنان در هفته اتفاق حادثه بود. از روش وبینار، کارکنان در مورد منابع FEMA  آگاهی پیدا کردن و مقالاتی رو در مورد ی مدیریت تلاشا واسه بهبود اثرات طوفان گرفتن.

اون دسته از کارمندان بانک TD که شاهد یک سرقت بودن یا خونه خود رو در طوفان از دست داده بودن خوب پوشش داده شدن تا استرس خود رو مدیریت کنه و در تایم معقولی به کاراشون برگردن. هزینه های کمک به کارکنان با روشی سریع و موثر موجب صرفه جویی در پول بانک TD شد: میزان غیبت کنترل شد، کارکنان به سطح بهره وری قبلی خود بازگشتند و مهم تر از همه، به کارکنان فهماند که سلامت و رفاه اونا در اولویته و پس موجب افزایش روحیه و رضایت شغلی اونا گردید.

اولویت قرار دادن رفاه کارکنان واسه همه سازمانا لازمه. وقتی که شما روی سلامت کارکنان خود سرمایه گذاری می کنین، شک نداشته باشین کارکنان هم تلاش زیادی می کنن تا بهترین کارکرد رو داشته باشن.

 

نقش شما در بهبود رفاه حال کارمند چیه؟

با روشای زیر می تونین به اونا کمک کنین:

 

آموزش عادات مثبت

وقتی که کارکنان نمی دونن که چیجوری استرس خود رو مدیریت کنه، ممکنه به مهارتای مقابله ی بد روی بیارن و حتی باعث استرس بیش تر شن. رادیوی عمومی ملی، بنیاد رابرت وود جانسون و مدرسه ی بهداشت عمومی Harvard T.H. Chan ، گزارشی رو در ماه جولای سال ۲۰۱۶ منتشر کردن. این گزارش نشون می داد که ۲۵ درصد از کارکنان می گن که شغل اونا واسه عادات خواب و غذای اونا بد و نامناسبه.

خواب واسه مدیریت استرس بسیار حیاتیه. بدیش اینه، بررسیای CareerBuilder در ماه مارس سال ۲۰۱۶ نشون داد که ۵۸ درصد از کارکنان خواب کافی ندارن، و ۴۴ درصد از اونا هم گفتن که فکر کردن به کار باعث بیدار موندن اونا می شه.

دست به کار شید؛ به کارکنان خود در مورد نحوه ی مدیریت انتخابای مهم سبک زندگی مثل خواب و غذا آموزش و آگاهی بدین. اتاق استراحت رو با مواد تازه و بین وعدهای سالم پر کنین طوری که اونا استرس خود رو با شیرینیای دارای کربوهیدرات بالا و نوشیدنیای شیرین تقویت نکنن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   اصول برندینگ موفق چیه؟ چیجوری میشه برندینگ موفق داشت؟!

در مورد قدرت روشای جمع کردن حواس مثل مدیتیشن و تمدد اعصاب آموزش بدین تا موقع فرا رسیدن زمان خواب اونا رو به کار گیرند. یک جلسه برگزار کنین و یک مربی جمع کردن حواس به اون دعوت کنین. اینطوری، کارکنان به جای شب بیداریای به دلیل استرس در شب قبل از سخنرانی بعدی شون، می تونن نگرانیای خود رو مطرح کنن و فقط روی سخنرانی تمرکز کنه و خیلی راحت به خواب روند.

 

کارکنان رو هم مثل مردم ببینین

کارفرمایان بعضی وقتا به کارکنان خود به عنوان دارایی خود نگاه می کنن، نه یک آدم! خیلی راحت فراموش میکنن که اونا هم خونه و زندگی دارن. باید بدونن که کارمندان هم خونواده و مسئولیتایی در خونه دارن.

 

مطلب پیشنهادی: مشکلات کارآفرینی و نبود تعادل بین کار و زندگی!

 

اینطوری، باید با کارکنان خود مثل دیگه مردم رفتار کنین. وقتی که احساس می کنن ظرفیت شون پر شده، باید واسه صحبت کردن در مورد سررسیدهای غیر مناسب و حجم کار سنگین احساس راحتی داشته باشن. هم اینکه، دوست دارن بدونن که جایگاه الان شون چیه. اگه کارمند در مورد اینکه مدیریت در مورد کارکرد اون چه فکری می کنه، به حدس و فکر خود متکی باشه، ممکنه نسبت به آزمایش مدیران از کارای مورد انتظار، دچار استرس و نگرانی شه.

این موضوع عادیه – چون که طبق تحقیقات Leadership IQ از سپتامبر ۲۰۱۶ ، تنها ۴۵ درصد از کارکنان بیشتر یا همیشه می دونن که کار درست و خوبی رو انجام میدن.

واسه به دست کم رسوندن نگرانیای کارکنان در مورد کارکرد شون، فقط کافی ست اونا رو تشویق و تایید کنین. اگه کاری رو بسیار عالی انجام میدن، تشویق شون کنین. این نه تنها استرس اونا رو کم می کنه بلکه روحیه شون رو بالا می بره و حتی ممکنه موجب بهبود کارکرد شه.

 

سیاستای نا آرومی زدا بسازین

یکی از عوامل ایجاد استرس و آسیب رسان به رفاه حال کارکنان نبود تعادل بین کار و زندگیه. با هم که تکنولوژی بیش تر با زندگی مردم آغشته می شه، در روشایی ناسالم هم شروع به وصل کردن کارکنان به محیط کار می کنه.

مطالعه ای که در آوریل ۲۰۱۵ در مجله روانشناسی بهداشت شغلی (Journal of Occupational Health Psychology) منتشر شده نشون داد که “telepressure”- یعنی انگیزه جواب سریع به همه پیاما- می تونه با زمان لازم واسه دوری از کار و استراحت، تداخل داشته باشه. از بین ۳۰۳ شرکت کننده در مطالعه، کسائی که غرق در جواب به پیاما می شدن، کیفیت خواب ضعیفی داشته و بخاطر مشکلات سلامتی غیبت بیش تری از کار داشتن.

مقرراتی رو واسه ارسال و دریافت پیام الکترونیک تنظیم کنین و کارکنان رو از بردن کار به خونه در تعطیلات آخر هفته باز دارین. اگه کارکنان شما در تلاشند تا وظایف کار و زندگی خصوصی خود رو مدیریت کنن، گزینه های کاری انعطاف پذیر رو به اونا پیشنهاد بدین.

 

مطلب پیشنهادی: کارکنان باید به ایمیلای کاری در ساعات غیراداری، جواب بدن؟

 

اول، “ساعات تمرکز کاری” بسازین- یک بازه زمانی که در اون همه مجبور به حضور در دفتر کار هستن. بعد، تجهیز کارکنان رو با وسیله و منابع لازم واسه کار از راه دور مجهز کنین. بعضی ممکنه در زمان صبح سازنده تر باشن، در حالی که بقیه شبها کارا رو بهتر انجام میدن. دادن حق انتخاب به اونا اجازه میده تا برنامه ای مناسب واسه خود بسازن، برنامه ای که می تونه استرس محل کار اونا رو کم کنه.

وقتی که صحبت از رفاه کارکنان پیش میاد، اولین چیزی که باید بکنین اینه که اونو در اولویت بذارین. با هدف قرار دادن دلیل اصلی ضعف سلامت کارکنان – یعنی استرس- برخوردی فعال و قاطع با اون داشته باشین.

وقتی که شما از کارکنان خود حمایت می کنین ، اونا به مراتب واسه مدیریت استرس خود و دقیق شدن بر حفظ سلامت و کارکرد کاری قوی، مجهز تر و آماده تر می شن.

شما چیجوری رفاه کارکنان خود رو جفت و جور می کنین و اونو در اولویت قرار می دید؟ نظرات خود رو واسه ما ارسال کنین!

[تعداد: ۴    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید