رفتارای تخریب کننده مدیریتی

ما زمان زیادی رو صرف آموزش رهبرانمان می کنیم. اما وقت کافی واسه آموزش توقف رفتارای تخریب کننده مدیریتی اونا نداریم.

اگه ادبیات مربوط به رهبری رو بررسی کنین، میفهمید که تمرکز اونا بر رفتارای خوبه که کارشناسا پیشنهاد می کنن ما اونو در پیش گرفتن کنیم. با این حال، اگه با یک مربی اجرایی صحبت کنین به سرعت متوجه میشید که کار اونا بیشتر دقیق شدن بر هدایت مدیران بر دوری از رفتارهاییه که خود-محدود کننده و بی روش س و مانع کارکرد موفق تیم یا شرکت می شه.

در این مقاله بعضی از رفتارای تخریب کننده مدیریتی ارائه می شه. پیشنهاد می کنیم بر این رفتارها مروری داشته باشین و از این نکات مدیریتی واسه جلوگیری از اقدامات بالقوه مضر استفاده کنین.

رفتارای تخریب کننده مدیریتی که شما باید از همین حالا اونا رو متوقف کنین:

۱. مدیریت ذره بینی

درباره این نوع مدیریت در پدیده فکر مهتر قبلا توضیحات کامل ارائه شده. پس اینجا اشاره مختصری بر این موضوع می کنیم.

اگه همیشه کارکنان خود رو تحت نظر بگیرین و همیشه به اونا بگید که چه باید بکنن، در اینصورت شما یک مدیر ذره بینی هستید. هزینه های تیم و شرکت شما از این رفتار در مورد روحیه، گردش مالی و اثر اون در ضعیف سازی محیط کار، بسیار زیاده. تغییر این رفتار معمولا نیازمند مربیگری و بازخورد کامله.

واسه مطالعه بیشتر:

مدیریت ذره بینی چیه، چه علایمی داره و راههای مقابله با اون چیه؟

۲. انتقاد از کارمندان در عموم

این رفتار سمی افراد رو تحقیر می کنه و شما رو به عنوان یک مدیر واقعا بد در نظر بقیه افراد تیم نشون میده. صرفنظر از این که چقدر کارکرد کارمندتان ضعیفه یا چقدر از آن ناراحت شدین، یاد بگیرین که کمی مکث کرده و بعد یک بحث خصوصی رو بسازین که در اونجا بتونین خیلی راحت در مورد تاثیر رفتار در کار و کاسبی صحبت کنین و به طور مشترک یه برنامه بهبود بسازین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   بازاریابی محتوا به چه نوع داده هایی لازم داره؟

۳. جمع آوری مخفیانه اطلاعات در مورد کارکرد شرکت یا تیم

ممکنه تصور کنین کارکنانتون به اهداف اصلی شرکت اهمیتی نمی دن. پس ممکنه تلاش کنین مخفیانه اطلاعاتی به دست بیارین و به قول معروف مچ گیری کنین!

شاید کارکرد بعضی از کارکنان ضعیف باشه اما این همیشه به معنی کم کاری نیس، ممکنه اونا آخر تلاش خود رو کرده باشن اما به دلیل کمبود اطلاعات مناسب، یافته های ضعیفی حاصل کنن. راه درست اینست که اونا رو به طور مناسب آموزش بدین. اطلاعاتی که مخفیانه جمع آوری شده ناامنی و ترس در بین کارکنان ایجاد می کنه.

۴. گرفتن انگشت اتهام به طرف کارکنان

وقتی که مشکلی پیش میاد بعضی مدیران به جای پیدا کردن ریشه مسئله و تمرکز واسه پیدا کردن راه حل، دنبال مقصر گشته و بقیه رو سرزنش می کنن. باید بدونین که با این کار مشکلی حل نمیشه. به جای این کار با کارکنان جلسه گذاشته و دنبال دلیل و راه حل مشکل باشین.

کلام آخر:

شناسایی رفتارای تخریب کننده مدیریتی و تلاش واسه از بین بردن اونا جهت حصول بازخوردهای سازنده و مثبت، به شکل محسوسی واسه موفقیت شما و ایجاد یک محیط کار سالم که در اون افراد احساس احترام و تشکر می کنن، لازمه.

[تعداد: ۱۸    میانگین: ۴/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید