بیلبوردهای هوشمند تبلیغاتی

نیازه که کمی دیوونه باشین تا بتونین جهان رو تتغیر بدین، این درسی ست که موسس و مدیر شرکت Immersive Labs میگه. اون کاری انجام داد که ثابت کنه پشت هر دیوانگی یک عقل بزرگه؟
تا کنون هنگام گذشتن از جایی بیلبوردهای دیجیتال رو مشاهده کردین و تصور کردین که چند چشم شما رو میبینن !!؟ ، این تصور رو جیسون سوسا موسس و مدیر عامل شرکت Immersive Labs کرده. این شرکت در نیویورک قرار داره و یک شرکت تخصصی واسه پیشرفت فن آوریای تبلیغاتیه.

ایده

مدیر این شرکت با ۳۱ سال سن تمرکز خود رو روی این بیلبوردهای دیجیتال تبلیغاتی متمرکز کرد، اون یک سیستم نمونه طراحی کرد و به وسیله اون به جدا سازی و بررسی این بیلبوردها پرداخت، این برنامه رو با کمک یک مهندس فن آوری به نام جاستین هولمز ساختن، این برنامه رو همراه دوربینی در بیلبوردهای خیابونا قرار داد، این دوربینا تموم مشخصات مردم مثل سن و جنسیت اونا رو ثبت می کنه با این کار میفهمه که کی به تبلیغات اهمیت میده تا لیستای مخصوصی از این اطلاعات رو به شرکت تحویل بده.
این یه برنامه خارق العاده ایه به خاطر همین از خود می پرسیم آدمایی که دنبال ایده های خود هستن چقدر حاضر هستن خطراتی رو تحمل کنن تا به نتیجه مورد نظر برسن.
این برنامه هوشمند با تغییر حالت آب و هوا به شکل هوشمند تبلیغات متفاوتی رو ارائه میده مثلا تو یه روز سرد و بارانی وقتی که عابری از کنار اون رد می شه تبلیغات قهوه داغ رو به نمایش میذاره و برعکس تو یه روز گرم و تابستونی تبلیغات نوشیدنیای خنک رو به نمایش میذاره، و اگه هوا گرم تر شه تبلیغات بستنی رو، همه این یافته های هدف واضحی داره که این تبلیغ رو به این شکل هوشمند طراحی کرد.

اجرا

سوسا واسه چند ماه با سکوت در شرکت کار می کرد، و تلاش زیاد و طولانی واسه ایدهایی که مثل اونا وجود نداره واسه شکلای جور واجور شرکتای تبلیغاتی رو انجام می داد، سوسا شرکتی که دنبال راه های پیشرفته رو سزاوار بهترینا می دونه، به خاطر همین اون تلاش می کنه در برنامه هوشمند خود مردم رو جذب کنه که هر کجا بیلبوردی دیدند به طرف اون برن و تشخیص دهند که این برنامه هوشمند تا چه حد توانایی داره.
سوسا درک می کنه که تبلیغات چقدر واسه مردم مهمه اون بعد از تحقیقات گسترده فهمید که تبلیغات دیجیتال به عنوان دومین و مهمترین تبلیغات شناخته شده و به درد بخور هستن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   استفاده از توییتر واسه رونق کار و کاسبی

سرمایه گذاری

سوسا کار در شرکت Immersive Labs رو شروع کرد در ماه دسامبر ۲۰۱۰ خیلی از شرکتا واسه این کار سرمایه گذاری کردن، این کار از روش برنامه StartUps که شرکت TechStars داشت در نیویورک انجام شد، این ایده به این صورت بود که در این شرکت در هر پروژه ۱۰برنامه باید انتخاب می شد، قدم بعدی انتخاب بودجه بود که واسه پیشرفت این پروژه ها استفاده کرده می شد این کار از روش ۷۵ شرکت سرمایه گذار واسه این برنامه ها انجام می شد و هر پروزه به مدت ۳ ماه هم اینکه راهنماییای بهترین کارآفرینان در جهان پشتیبانی می شد، از زمانی که جیسون این ایده رو ساخت تا به حال ارزش اون به ۸۴۸ هزار دولار در ۸ ماه رسیده.

تغییرات و آینده

سوسا تموم کارای خود واسه پیشرفت رو از دفتر مرکزی خود در نیویورک دنبال می کنه، این جوون فعال به یک شرکت واسه پیشرفت کار و کاسبی خود اکتفا نمی کنه بلکه در ۲۰ ایالت دیگه هم شرکتای دیگری ساخت، جیسون حدود ۵۰ درصد از سهام آمریکا رو از سود این تبلیغات دیجیتالی به دست میاره.
برخلاف تبلیغات بیلبوردها که بسیار خسته کننده هستن جیسون ایده ای طراحی کرد که در آمریکا ۷٫۷ میلیار دولار سود کنه آمریکا با این تبلیغات بیشتر از بیلبوردهای خارجی که سود اون به ۳٫۵ میلیارد دلاره می رسه  تموم این اعداد خیالی فقط از فکر خیالی یک جوون بود.

[تعداد: ۳    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید