رمز موفقیت وال مارت

۱۰ شرط سام والتون واسه موفقیت شرکتا

شکلای جور واجور مغازها، متروها و امثال اون به شکل زیاد در شهرای جور واجور منتشر شدن. در آمریکا هم مغازه های زنجیره ای وال مارت با کالاهایی که قیمتای پایین دارن در مکانای متنوعی منتشر شدن. مؤسس این مغازه های زنجیره ای مردی به نام سام والتون بود. این مرد با تلاش زیاد تونست راه موفقیت رو پیدا کنه تا ثروتمندترین مرد آمریکا از سال ۱۹۸۲ تا ۱۹۸۸ شه.

سام از روش ۱۰ راه در تجارت به این موفقیت رسیده که به ذکر اونا می پردازیم.


۱- به کار و کاسبی خود اهمیت بدین

اگه کار خود رو دوست داشته باشین، هر روز در محل کارتون حاضر میشید. و در طول روز به این فکر می کنین که چیجوری می تونین باعث رشد بهتر کارتون شید. کم کم میفهمید آدمایی هستن که کار شما رو انجام میدن. باید به موفقیت شرکت و تجارت خود ایمون داشته باشین. با این کار هر نقصی رو تکمیل می کنین.

۲- با کارمندان مثل شریک خود رفتار کنین

موفقیتای شرکت چه مالی و چه الهی رو با کارگران خود شریک شید تا احساس کنن شریک شمان نه کارمند شما! این کار به شما کمک می کنه که کارمندان تون شما رو متعجب کنن. واسه کارگران خود قیمتا و خدمات خاص در نظر بگیرین و در زمان بازنشستگی سهمی از شرکت رو به اونا بدین. کارگران رو تشویق به خرید این سهام از شرکت کنین تا مالک اونا شن. شرکتای بزرگ، هدایایی رو به رؤسای قسمتای خاص شرکت اهدا می کنن، اما کارگران ساده ی شرکت شون، از یادشون میره! یک شرکت باهوش کسی رو از یاد نمیبرد!

۳- در شرکای خود ایجاد انگیزه کنین

مشارکت در سهام شرکت واسه ایجاد انگیزه در تیم شرکت کافی نیس! شما به اهدافی لازم دارین که در صورت محقق ساختن این اهداف بتونین این موفقیتا رو جشن بگیرین. ایده های کارمندان تون رو تشویق کنین. واسه هر ایده ای که باعث فروش خوب اجناس تون شه جایزه ای در نظر بگیرین. کارای زیادی هست که  می تونین با انجام دادن اونا در افکار بقیه اشتیاق خرید به وجود بیارین.

۴- اطلاعات خود رو با تیم هماهنگ کنین

هر چی بیشتر اطلاعات داشته باشین و با تیم خود در بین بذارین یادگیری اونا بالا میره! بعد علاقه و اثرات اونو در کار می بینین. تبادل اطلاعاتِ لازم بین شما باعث ایجاد اعتماد بین شما و اونا می شه. هم اینکه این باعث تلاش بیشتر اونا واسه رونق بیش تر کار و کاسبی هستش.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   رازهای موفقیت واسه کارآفرینان

۵- ممنون تلاش کارکنان باشه

بعضی از افراد رو پول خوشحال می کنه، یه سریای دیگه رو پیشرفت و یه سریای دیگه به دنبال تشکر و احترام هستن. وقتی تیم از کاری خسته می شه و در انجام کاری شکست می خوره؛ می تونین در مقابل بقیه، اونا رو تشویق کنین و از اونا تشکر کنین. از ته قلبتون این کار رو انجام بدین. این کار باعث تلاش بیش تر اونا واسه موفقیت می شه.

۶- موفقیت خود رو جشن بگیرین

به دنبال بخش طنز شکست خود بگردید :)) همه کارا رو با جدیدت نگاه نکنین! بعضی وقتا این کارا واسه عوض کردن محیط کاری تون خوبه. واسه شادی در زندگی و کارتون جایگاهی بذارین. وقتی شکست می خورید مثل دیوانها خوشحال باشین؛ بعد همه غم هاتون رو کنار بذارین و دوباره شروع به رقابت کنین. همیشه همه دائم پیروز نمی شن! پس وقتی موفق میشید خوشحال باشین و جشن بگیرین.

۷- کسائی که با شما کار می کنن رو دور هم جمع کنین و با همدیگه صحبت کنین

کاری که باید انجام بدین اینه که کارکنان شرکت رو جمع کنین و با اونا درباره امور شرکت صحبت کنین. به صحبتای اونا گوش بدین و از ایده هاشون استفاده کنین! اینجا افکار جدید متولد می شن، مشکلات و نواقص کشف می شن، و خدمات به درد بخور مشخص می شه.

۸- انتظارات مشتری

به انتظارات مشتری اهمیت بدین. اگه این کار رو انجام می دید مطمئن باشین که این بار با دوستان و خونواده پیش شما باز می گردن! چیزی که بخاطر اون اومدن رو به اونا بدین. کاری کنین فکر کنن شما از خریدشان سپاسگزارید. به خطاهای خود اعتراف کنین. سام والتون بیرون مغازه خود در جلوی درب نوشته س رضایت شما تضمین شده. و این حقیقت بود نه شعار!

۹- هزینه های خود رو بهتر از رقبا کنترل کنین

بعد از گذشت ۲۵ سال مغازه های وال مارت هنوزم جزو بهترین شرکتا حساب می شن. و به عنوان بهترین صادر کننده در اجناس معروفند. کنترل درست هزینه ها از اشتباهات احتمالی جلوگیری می کنه. خطا در تجارت چیزی عادی ست، ممکنه شمام فرد موفقی در تجارت باشین اما کنترل نکردن و خرج هزینه های اضافه باعث ورشگستگی تون شه!

۱۰- شنا در خلاف جهت

برخلاف راهی که بقیه انتخاب می کنن برید. هر کاری رو که بقیه با روش خاص خود انجام دادن شما با روش دیگری انجام بدین. واسه سختیا و مشکلات زبادی آماده باشین.


[تعداد: ۷    میانگین: ۴.۱/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید