رهبر فکری در هر صنعتی هست. اینا کسائی هستن که قبل از روی دادن ترندها و روش ها، اونا رو شناسایی کرده و بینش و رهبری رو واسه همراهان خود آموزش میدن.

 

 

رهبر فکری

این افراد، مردم قدرتمندی هستن که فرصتا و قدرت نفوذ هم داخل و هم بیرون از صنعت خود کسب کردن.

راه واسه رسیدن به اینجور جایگاهی خیلی طولانی ست و شما باید بخاطر امتیازات زیادی که رهبر فکری بودن داره تلاش زیادی کنین. ۴ مرحله واسه پیگیری این راه هست که در ادامه بیان می شه:

 

۱- رهبر فکری بخش خودتون رو پیدا کنین

کی قبل از شما این راه رو رفته؟ دریابید که پیشگامان موردتحسین هستش چه کسائی هستن. وب سایتایی مثل Kred و Klout هستن که به شما در پیدا کردن و تحقیق درباره تاثیرگذاران به وسیله کلمات کلیدی بخش ی مربوطه کمک می کنن. مهارتاشون رو ببینین و به تاثیرات حسابای شبکه اجتماعی خودتون اضافه کنین.

در هر راهی که می تونین توجه نزدیکی رو به مردم ارائه بدین. اونا رو در شبکه های اجتماعی دنبال کرده و درباره گذشته و بخش شون تحقیق کنین. به دنبال نقاط قوتی باشین که با اونا به اشتراک گذاشته اید و مراقبِ چیزایی که با اون، شما رو شکست میدن باشین.

اونا در شبکه های اجتماعی و بلاگ شون بیش تر پست می ذارن؟ چه نوع نظرات و دیدگاه هایی رو جفت و جور می کنن؟ مقالهاشون در چه جاهایی به اشتراک گذاشته می شه؟ از دستاوردهای اونا به عنوان نشون و آزمایش واسه خود استفاده کنین و البته درس گرفتن از اشتباهات و نقاط ضعف رو یادتون نره!

۲- تمرکز خود رو عمیق تر کنین

رشته ای که شما در اون مشغول به کارید، بازارهای زیادی داره. خوب تحقیق کنین تا فهمیده باشین که کدوم یکی مناسب شماس. نقاط قوت خود رو بشناسین. همکاران تون چی رو در کار شما موثر می شمارند؟ از میزان تخصص خود آشنایی. و بدونین هنوزم باید چه مهارتایی رو یاد بگیرین. هر کدوم از اینا خود به تنهایی نقطه قوت شما حساب می شن. یک شخص کلی نگر، هیچوقت به عنوان یک کارشناس درنظر گرفته نمی شه! اگه می خواین متخصص باشین باید از کلی و عمومی بودن دست وردارین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   اجناس، افراد، و نامای تجاری پر نفوذ در نمایشگاه CES 2016

 

۳- خیلی شبکه سازی کنین

بین کنفرانسا و اینترنت، فرصتای زیادی واسه رابطه با رهبران فکری، همکاران بخش و … هست. شبکه سازی بیشتر به عنوان راهی واسه پیشرفت در بخش و پیدا کردن شغلی مناسب دیده می شه. با اینحال، شبکه سازی به عنوان یک بخش مهم واسه تبدیل شدن به یک رهبر فکریه. هرچه شبکه شما گسترده تر شه، تاثیرگذاریاتون هم زیاد می شه.

۴- به پخش خود بدین

بلاگ یا سایت شما دروازه ای واسه رهبری فکری ست. این محلی رو واسه به اشتراک گذاری عقایدتون و به نمایش گذاشتن علم تون جفت و جور می کنه. محتوای عالی در شکلای جور واجور زیاد ظاهر می شه اما ریشه ی اونا اطلاعاتی ست که خوب سرپرستی شدن. ببینین مردم چه سوالاتی رو در بخش ی شما دارن و تلاش کنین با درک و شناختای جدید به اونا جواب بدین.

نظم یک بخش لازم واسه انتشاره. اینکه هر از چند هفته مقاله های کمی رو منتشر کنین کافی نیس! حتی اگه این مقاله ها بسیار باکیفیت باشن. یه برنامه زمانی مشخص کنین که مخاطبان شما بتونن دنبال کنن. مطمئن شید که اونا بدونن چه زمانی پست بلاگ شما رو دریافت می کنن تا بتونن اونو دنبال کنن. واسه اینکه رهبر صنعت شید، تعهد و تلاش زیاد لازمه و این فقط با چند پست بدست نمیاد.

 

 

[تعداد: ۷    میانگین: ۳.۷/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید