ارسال مستقیم ایمیل به مشتریان

واسه بهترین مشتریان بالقوه ی خود ایمیل ارسال می کنین؟ اگه این کار رو نمی کنین، بهتره بدونین که از بودجه ی تبلیغاتی خود بیشترین استفاده رو نکردین.

با استفاده از کمپین ایمیل مستقیم، می تونین توانایی ارسال ایمیل به لیستی از مخاطبان ویژه و هدف دار رو داشته باشین. شما امتیاز این کار رو زمانی بدست میارید که بتونین در این لیست دقیقا بهترین مشتریان بالقوه ی خود رو جای بدین. در این پست سه روشی هست که مشتریان کمک می کنه تا بیش ترین نتیجه رو از تک تک ایمیلای دریافتی داشته باشن.

  • شباهت در سفارشات

اولین روش، یکی از چیزایی ست که شما دوست دارین . وقتی شما به دنبال لیست ایمیلا می گردین لیستی از مشتریان رو  پیدا میکنین که مشابه آدمایی هستن که در گذشته، از بهترین مشتریان شما بودن.

به خاطر انجام این کار، شما باید تا حدامکان درباره اینکه بهترین مشتری شما کی ست بدونین. یکی از راه ها واسه انجام این، مصاحبه و یا بررسی بهترین مشتریان تونه. اونا چه کسائی هستن؟ اطلاعات جمعیتی اونا چیه؟ دوست دارن چه کارایی بکنن؟ بقیه علاقه مندیایی که دارن چه چیزایی ست؟

هرچه بیش تر درباره اونا بدونین، بیش تر می تونین افراد دیگری که مشابه اونا هستن رو پیدا کنین.

واسه گرفتن این اطلاعات باید واسه انگیزه مشتری، پیشنهاداتی رو درنظر بگیرین. پیشنهاداتی مثل تخفیف دادن، یا نوشتن اسامی اونا در قرعه کشی و … البته به اونا اطمینان بدین هرگونه اطلاعات اونا از طرف شما، محفوظ مونده و با کسی به اشتراک گذاشته نمی شه.

پیشنهاد ما واسه مطالعه:

تکنیک فروش : واسه تخفیف دادن از مدیرتون بپرسید

تکنیک فروش : تخفیف رو از روش ماشین حساب محاسبه کنین

انجام این کارا، کار و کاسبی شما رو می سازه.

اگه تمایل دارین که قدمایی رو بالاتر برید می تونین از خدمات شرکت که می تونه مدل بهترین مشتریان تون باشه استفاده کنین. تعدادی از داده های بزرگ شرکتا، محمولهایی از اطلاعات میلیونا تن از مردم رو دارن. شما می تونین اطلاعات مشتری رو واسه گردآورنده ی اطلاعات ارسال کنین بعد اون داده ها رو مدیریت می کنن تا همه چیز رو درباره مشتری از روش این فایلایی که آدما به شرکتا دادن دریابد. شما می تونه میانگین سن مشتریان، سطح درآمد، علایق و … رو دریابید. این لیست رو با کارگذاری درمیون بذارین. بعد اعتماد به نفس بیش تری شما رو محاصره می کنه چون حالا میدونید لیستی که در اختیار دارین بسیار نزدیک تر به کسائی ست که قصد رسیدن به اونا رو دارین.

  • به دنبال جواب باشین

شما در حالت نرمال می تونین دو نوع لیست ایمیل تهیه کنین.

اولین نوع اون، یک لیست جمع آوری شده. این لیست با گرفتن اطلاعات از منابع جور واجور تهیه می شه. این منابع می تونه، پیشنیه ی دولتی، کارت ضمانت، گزارشای شرکتی، فهرست راهنمای تلفن، دفاتر اعتباری، بررسیا و … باشه. اگه تا الان کارت و فرمی رو واسه شرکت در قرعه کشی پر کرده باشین شایدً فهمیدین که از شما سوالاتی رو پرسیده ان. این کارتا، به کسی که لیستا رو تهیه کرده و نام شما رو با کسائی که ویژگیای مشترک با شما دارن، قرار میده فروخته می شن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   دلایل مشتری بالقوه واسه خرید چه چیزایی هستن؟!

، این لیستای جمع آوری شده شاید اسامی آدمایی رو با علایق مشابه شامل هستن، اونا کسائی نیستن که بخاطر جواب دادن به هرگونه پیشنهاد و خریدی که مربوط به این علایق باشه شناسایی شده باشن. اونا هیچ اقدامی رو هم در جهت علاقه مندی ای که مربوط به محصول و یا خدمات شما باشن انجام نداده ان.

دومین نوع لیست، لیست جواب داده هاست. این نوع از لیست، شامل اسامی آدمایی ست که به پیشنهاد مربوطه مستقیماً جواب دادن. درباره اون پرس و جو کرده و یا عمل خرید رو انجام دادن. که این مورد هم ما رو بیش تر به چیزی که به دنبالش هستیم نزدیک می کنه. یعنی احتمال اینکه نسبت به پیشنهاد آینده ما جواب مثبت دهند بیش تر می شه.

  • از رقبای خود کپی کنین

آخرین مورد این پست، چیزی ست که معمولاً خیلی از ارسال کنندگان ایمیل اونو از دست میدن. در حالی که من باور دارم این یکی از سریع ترین و آسون راه ها واسه شناسایی بهترین لیست ایمیله.

موضوع، تحقیق کردنه. تحقیق کنین که رقبای شما چه کاری انجام میدن تا فهمیده باشن که کدوم یکی از ایمیل مستقیم استفاده می کنن. شاید مجبور باشین واسه انجام این کار، کمی همت به خرج بدین.

مثلا، شاید شما تو یه شهر کوچیک، فیزیوتراپ هستید. شایدً هیچ فیزیوتراپی که از ارسال مستقیم ایمیل استفاده کنه در اون منطقه وجود نداره. در اینجور شرایطی شما باید به دنبال پیدا کردن موفق ترین ارسال کننده ی ایمیل فیزیوتراپ در شهر دیگه باشین. با کمک کسی که لیستا رو تهیه می کنه، دریابید که حریف تون از کدوم لیست استفاده می کنه. اگه دیدید که حریف شما همیشه از یک لیست استفاده می کنه بدونین که شک نداشته باشینً فرصتای خوبی رو از آن بدست آورده که باعث یافته های بهتر می شن. پس این یکی از چیزایی ست که شمام باید استفاده کنین.

پس باید درباره اینکه رقبای تون مشغول چه کاری هستن اطلاعات بدست بیارین و راه اونا رو دنبال کنین. دقت کنین: از لیستی استفاده کنین که به وسیله بهترین رقیبای تون استفاده شده و از لیستایی که اونا هم دوری کردن دوری کنین.

از این سه روشی که در پست قرار دادیم واسه ایجاد بهترین لیستا استفاده کنین تا مطمئن شید که ایمیلای تون به دست افراد صحیحی می رسن. امیدوارم به درد بخور واقع شه. نظرات خود رو در این مورد با ما در بین بذارین.

 

[تعداد: ۹    میانگین: ۴.۸/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید