باخبر شدن از روشای استخدام که همیشه در حال تغییره؛ احتمال جذب شدن شما رو به عنوان نیروی کار در شرکتا زیاد می کنه.

 

 

روشای استخدام

مدیریت منابع انسانی، شغلِ رقابت برانگیزی ست. یعنی شما همیشه باید به دنبال افراد مستعدی باشین که به رشد کسب وکارتان کمک کنن. ساختن بهترین تیم، نه تنها نیازمند مرور کامل بر خواهندگان کار و انجام مصاحبه با کاندیداهاست، بلکه به شکارِ استعدادها و استخدامِ افراد مطیع (و همینطور کسائی که هنوزم نمی دونن -میخوان– واسه شما کار کنن) هم اشاره داره.

استخدام بسیار هزینه بره پس طبیعی ست که شما همه تلاش خود رو بکار بگیرین تا به بهترین نتیجه برسین. اول باید کاندیداهای احتمالی رو شناسایی کرده و متقاعدشان کنین تا پیشنهادات شما رو درنظر بگیرن. بعد باید کارکرد اونا رو مشاهده کرده و روی آموزش اونا سرمایه گذاری کنین. اما موضوع اینجاست که روند استخدام، بطور پیوسته در حال تغییر و تغییر ست.

اگه می خواین شرکت شما به عنوان یک سازمان مدرن شناخته شده و در رقابتا پیشی بگیره باید از بهترین و جدیدترین این روش ها آشنایی.

در این پست، به جدیدترین روشای استخدام که سال ۲۰۱۷ میلادی رو تعریف می کنه، می پردازیم. امیدوارم واسه کسائی که به دنبال استعدادهای برتر می گردن به درد بخور باشه. همینطور خواهندگان کار که به دنبال شغل می گردن می تونن با مطالعه مقاله چیجوری نقاط ضعف خود رو در مصاحبه استخدامی بپوشونیم؟  شانسِ قبولی در این مصاحبها رو زیاد کنن.

۱- کسب و کارای جانبی

خیلی از کسائی که از قبل در شغل خود موفق بودن شایدً با کار کردن جانبی موافق و راضی هستن مثل نویسندگی جانبی، عکاسی جانبی، بلاگ نویسی جانبی، طراح گرافیک و …

همه اینا احتیاجی به دفتر (آفیس) تموم وقت ندارن. استخدام کنندها می تونن کسائی رو واسه کار پاره وقت در سازمان شون استخدام کنن بدون اینکه لازم باشه کار فعلی شون رو ترک کنن.

وظایفی هست که احتیاجی نیس حتماً به وسیله کارکنان تموم وقت انجام شه. اگه طراح گرافیکی بیرون از سازمان تون نظر شما رو جلب کرده یا می خواین در تیم بازاریابی خود جذب کنین، پیشنهاد کارِ پاره وقت رو به اونا ارائه بدین. واسه اینکار، فقط باید عالی بودن سازمان تون رو به اونا نشون بدین تا اونا بخوان درخواستِ کارِ تموم وقت رو از شما داشته باشن.

 

۲- رزومهای ویدیویی

رزومهای ویدیویی واسه خواهندگان کار می تونه رقابت برانگیز و سخت باشه. اما واسه یک استخدام کننده واقعاً خوبه. شما شخصیت کاندیدا رو حتی بدون اینکه واسه مصاحبه دعوت کنین، می بینین. می تونین ببینین که در مقابل دوربین چقدر استرس و عصبی ان. می تونین زبون بدن اونا رو ببینین و تن صدای شون رو تشخیص بدین. همه اینا چیزایی ست که از یک رزومه ی کتبی بدست نمیاد!

استفاده از این نوع استخدام (استخدام از روی رزومه ویدیویی) جزو روشای استخدام رو به افزایشه. خیلی از کاندیداها با علاقه و اشتیاق روبروی دوربین خواهند نشست فقط کافی ست استفاده از این نوع تاکتیک رو بگید.

۳- کاندیداها بیشتر از خدمات رزومه نویسی استفاده می کنن

همونطور که تعداد خواهندگان کار زیاد می شه استفاده از خدمات رزومه نویسی هم بیش تر می شه. طبق داده هایی که به وسیله ResumesPlanet جفت و جور شده، تعداد آدمایی که نوشتن رزومه رو به متخصص اینکار سپرده ان در سال ۲۰۱۶، در مقایسه با سال قبل تر از آن ۳۸ درصد زیاد شده. انگار این روش، کم کم بیش تر هم شه!

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   مخاطبان محتوای ما چه کسائی هستن؟

این اتفاق واسه کارفرمایان به چه معناست؟

اگه به رهبر تیم لازم دارین، -مثلا، به دنبال این نباشین که این جایگاه رو در اختیار کسی بذارین که تونسته بهترین رزومه رو بنویسه. بلکه باید کاندیدایی رو که مخصوص لیدری تربیت شده و برتری داره استخدام کنین. همه ما باید دریابیم که هیچ مشکلی با خدمات رزومه نویسی وجود نداره! مهم نیس کی این رزومه رو نوشته! فقط مهم خودِ کاندیداست.

هرچه اطلاعات موجود و در دسترس روی رزومه درست و واقعی باشه اوکیه. واقعا، ما باید کاندیدا رو تشویق کنیم تا در نوشتن رزومه شون درخواست کمک کنن چون این، کارِ کارفرمایان رو آسون تر می کنه.

به این فکر کنین که اینجور رزومه ای، تمیزتر و منظم تر بوده و به ما در جدا اطلاعات مهم و همینطور صرفه جویی در زمان کمک می کنه.

۴- سرمایه گذاریای بیش تر روی استخدامای بازاریابیای اجتماعی

شبکه های اجتماعی بطور خیلی عجیبی روند استخدام رو تغییر دادن. واسه شمام بسیار واجبه که از همه پتانسیل اونا استفاده کنین. قبل از هر چیزی، این پلت فرما به شما کمک می کنن تا فرصت شغلی که ساختین بین مردم منتشر شه و این تنها امتیاز این شبکه ها نیس!

شبکه های اجتماعی، یه محل کامل از استعدادهای برتره. البته نه یعنی هر کسی که صفحه شرکت شما رو در اینستاگرام دنبال کرده باشه، لازمه ی درنظر گرفتن باشه یا هر موثر در بخش ی شما، مهارت و علم کافی داشته باشه! نه.

کارِ شما باید شناساییِ دقیقاً همون استعدادی باشه که به اون لازم دارین. کارفرمایان منابع رو نه تنها روی بازاریابی شبکه های اجتماعی سرمایه گذاری می کنن بلکه به استخدام کردن از روش این پلت فرما هم ارزش قائلند. اصطلاحِ “شکارچیانِ استعداد” واسه تیمای استخدامیِ این شرکتا بکار گرفته می شه که در سراسر لینکداین، تلگرام، فیسبوک، توییتر و اینستاگرام گسترده شدن.

مطلب پیشنهادی: نقش شبکه های اجتماعی در استخدام شدن/نشدن افراد

 

 

۵- فرصتای آموزشی کارکنان

وقتی به دنبال استعدادهای برتر می گردین باید از این واقعیت آشنایی که اینطور افراد میخوان پیشرفتی رو در بخش ی کاری شون بسازن. اونا نمی خوان واسه شما کار کنن چون قراره فقط کمی پول بیش تر از کارفرمای فعلی شون پرداخت کنین. اونا به پیشنهاد کاری شما فکر می کنن چون احساس می کنن فرصتی واسه پیشرفت دارن. بله، ایجاد فرصتای رشد هم از روشای استخدام سالای آینده ست.

بیشتر از ۵۰ درصد کسب و کارای کوچیک و متوسط از قبلا روی آموزش سرمایه گذاری کردن. شمام باید با این روش و وضعیت هماهنگ شده و به عنوان یک اولویت کاری واسه شرکت درنظر بگیرین. وقتی فرصتای رشد رو واسه اونا پیشنهاد بدین، استخدام و موندگاری شون خیلی راحت تر می شه.

 

چون شما با چالشای زیادی در طول فرایند استخدام روبرو میشید یاد می گیرین که چیجوری اونا رو با بررسی، بررسی، تجربه و تمرین حل کنین.

دنبال کردن بزرگ ترین روشای استخدام این فرایند رو واسه شما راحت تر و موثرتر می کنن. همیشه باید از تمرینای رقبا و بزرگ ترین انتظارات افراد با استعداد در بخش ی خودتون آشنایی. استخدام کردن در عصر دیجیتالی امروز لازمه ی یک کارفرمای نوآور شدنه که نه تنها پول بهتری رو پیشنهاد بده، بلکه فرهنگ سازمانی جذاب تری رو هم بوجود آورد.

 

[تعداد: ۳    میانگین: ۴.۳/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید