دوی این دسته افراد تقریبا شرایط مالی برابری دارن، چون اومدن سراغ کار و به کار نیاز دارن
ولی یه دسته خوشحال و دسته دیگه ناراحت و نا امید هستن
شما که رئیس اون شرکت هستید، از کدوم دسته انتخاب می کنین
حتما جواب شما آدمایی هست که پر انگیزه و پر انرژی هستن، چون آدمایی که انگیزه ندارن، انرژی ندارن و خوشحال نیستن، وقتی وارد یک شرکت بشن، شک نداشته باشین روی افراد دیگه هم تاثیر منفی می ذارن

انتخاب با شماس
دوستان عزیز ما واقعا دو انتخاب بیشتر نداریم
شما باید یکی از این دو رو انتخاب کنین
انتخاب اول ما که بدیش اینه خیلی از مردم ما این انتخاب رو انجام میدن اینه که هر روز غرغر کنیم، هر روز روی چیزایی که نداریم تمرکز کنیم و به جای اینکه چیزایی که داریم رو ببینیم، فقط روی نداشته هامون تمرکز کنیم و هر روز آدم ناراحت تری شیم و هیچ وقت پیشرفت که نمی کنیم، پسرفت هم می کنیم
هر روز پسرفت، پسرفت، پس رفت
دسته اول دسته ای هستن که موضوع ویدیو ما اون دسته افراد نیستن
دسته دوم که مورد بحث ما هستن و طرفدار اون افراد هستیم، آدمایی هستن که با اینحال که خیلی چیزها در زندگی ندارن، ولی تمرکزشون رو روی چیزا و موهبتایی که الان دارن می ذارن و پس آدم شادی هستن و هر روز پیشرفت و پیشرفت وپیشرفت بیشتری دارن
دسته دوم دسته موفقا و برندها هستن و دسته اول دسته بازندها هستن
همین امروز شما باید انتخاب کنین که می خواید در دسته برندها باشین یا می خواین در دسته بازندها باشین و من از شما می خوام و توقع دارم که جزو دسته برندها باشین

شادی مسریه
نکته دیگری که می خوام عرض کنم اینه که شادی یک پروسه مسریه
یعنی اگه شما شادیتون رو به بقیه انتقال بدین اونا هم خوشحال تر می شن
اگه شما در جمع آدمایی باشین که آدمای شادی نیستن شک نداشته باشین شمام آدم شادی نباشین
پس تلاش کنین دوستان خود رو به شکلی انتخاب کنین که آدمای شادی باشن و باعث شن، میزان شادی شما افزایش پیداکند، نه این که باعث شن هر روز میزان شادی شما کمتر و کمتر شه

نکته آخر که نکته بسیار مهمیه اینه که تحقیقات نشون داده که اگه شما شادی خود رو به بقیه انتقال بدین، شادی شما بیشتر می شه
شاید این نکته برخلاف خیلی از قوانین ریاضی و فیزیک باشه ولی در مورد شادی قضیه برعکسه
اگه شما شادیتون رو به بقیه منتقل کنین، میزان شادی شما به مراتب زیاد میشه
پس من از شما خواهش می کنم که این ویدیو رو واسه دوستانتون، واسه آدمایی که دوستشون دارین و دوست دارین که پیشرفت کنن بفرستید تا اونا هم تصمیم بگیرن که از امروز آدم شادتری باشن و از زندگیشون لذت ببرن تا بتونن راه موفقیت و پیشرفت رو طی کنن

امیدوارم که این ویدیو واسه شما جذاب بوده باشه و به موضوع این ویدیو یعنی رابطه بین شادی و موفقیت، دقت کنین و نکته ویدیو رو تو ذهن داشته باشین که اگه خوشحال نباشین هیچ شانسی واسه موفقیت ندارین و اگه خوشحال باشین شانس شما واسه موفقیت بسیار بیشتر از افراد دیگه می شه
روزی خوب و پر انرژی داشته باشین

در مطلب قبل تلاش کردیم چند روش اثبات شده واسه نابود کردن غم و اندوه و ساختن یک زندگی خوشحال، رو به شما پیشنهاد دهیم
در این مطلب ادامه اونو میگیم:

۶
از قسمت امن ذهنی خود بیرون شید، و ذهن خود رو از نو بسازین
در بیشتر مواقع تغییرات باعث نارضایتی و نگرانی افراد می شه، به شکل عادی افراد دوست ندارن مسائل جدید رو تجربه کنن، از ترک شرایط فعلی خود ترس دارن
مثلا خیلی از آدما از شغل فعلی خود ناراضی هستن، اما نمی تونن اونو ترک کنن، چون می ترسن اگه از این شغل بیرون شن شرایط بهتری به دست نیاورده و شکست بخورند

محققان به این نتیجه رسیدن که اگه آدما به شکل معقولانه از منطقه امن و راحت ذهن خود بیرون شه، می تونن میزان اندورفین موجود در مغز خود رو زیاد کرده و پس خوشحال تر باشن

دستورالعمل:
• در زندگی خود تجربیات جدیدی به دست بیارین
در هر بخش از زندگی خود هدفی تعیین کرده و تلاش کنین به اون برسین موقعیتی واسه خود بسازین تا بتونین از منطقه امن خود بیرون شده و از این تجربیات جدید خود لذت ببرین

• بیشتر از قبل به مسافرت برید
کارشناسان اعصاب ثابت کردن که تجربیات جدید می تونه تغییرات خوبی در مغز بسازه و سلامت روانی فرد رو پیشرفت بده
وقتی شما از مسافرت خود حال می کنین، به شهرهای جدیدی می رید، اکتشافات شما باعث می شه از نظر ذهنی خوشحال تر باشین

۷
بجای ماتریالیسم ( Materialism) ، به خاطرات باور داشته باشین
ماتریالیسم یا ماده گرایی به دیدگاهی می گن که بر این باوره که هر چیزی رو که در هستی هست ماده یا انرژیه و همه¬ی چیزها از ماده تشکیل شدن و همه¬ی پدیده ها از نتیجه¬ی برهم عملای مادیه
شما ممکنه از یک بازی رایانه ای خوشتون بیاد و بعد از یه مدت براتون عادی شه، این به دلیل نشون دادن موارد مادیه که تنها در بازه زمانی خاصی در میزان شادی و خوشبختی ما تاثیر می ذارن
مالکیت داراییای مادی خوبه اما اونا هیچوقت نمی تونن مثل خاطراتمان، بخشی از ما باشن، به خاطر همین بهتره بیشتر به خاطره سازی بدین

دستورالعمل:
به جای اینکه پول خود رو صرف خرید یک وسیله مادی کنین می تونین از گزینه های زیر استفاده کنین:
• می تونین به کلاسی برید که همیشه آرزوی شرکت در اونو داشتین، مثل کلاسای موسیقی

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   فولکس واگن بیانیه روزنامه FAZ رو تکذیب کرد

• می تونین به سفری برید که همیشه دوست داشتین در اونجا باشین

۸
تمرینای تمرکز ذهن انجام بدین
مراقبه و تمرکز ذهنی، امتیازات خیلی زیادی داره
در زندگی لحظاتی رو اختصاص بدین تا از تموم افکار، احساسات کثیف، خود رو آزاد کنین
مدیتیشن سلولای خاکستری مغز رو بیشتر کرده، پس میزان یادگیری زیاد می شه و حافظه و احساسات افراد بهبود پیدا میکنه و میزان استرس و اضطراب رو کم می کنه
این تنها چند مورد کوتاه از امتیازات مدیتیشنه

دستورالعمل:
• شما می تونین برنامه Headspace meditation رو دانلود کرده و خیلی راحت از آن استفاده کنین
تنها چیزی که به اون احتیاج دارین یک صندلی و ۱۰ دقیقه زمان خالیه

۹
از بقیه تشکر کنین
تحقیقات نشون میده نوشتن یادداشتایی به خاطر تشکر باعث افزایش شادی و رضایت از زندگی می شه وافسردگی رو کم می کنه
مغز شما نمیتونه به شکل همزمان روی نکات مثبت و منفی تمرکز کنه، از این جهت تمرین تشکر به شما کمک می کنه تا روی امور مثبت تمرکز کرده و ناراحتیا رو از زندگی خود دور کنین

موقع تشکر ، دوپامین و سروتین بدن افزایش یافته و این عمل باعث شادی مغز می شه؛ شما می تونین از تکنینک تشکر به عنوان یک داروی ضد افسردگی استفاده کنین

دستورالعمل:
• عادت کنین در هر روز ۳ دلیل رو واسه تشکر پیدا کنین

• هر چند وقت یه بار یک کارت تشکر واسه عزیزانتان و یا کسائی که تازگیا لطفی در حقتون کردن، بفرستید

• به جای تمرکز به مشکلات و نکات منفی، به شکل روزانه به نکات مثبت بیاندیدشید و این کار رو تمرین کنین تا بر ذهن شما مسلط شه

۱۰
عادتای خوب در خود بسازین
یکی از مهم ترین تفاوتای بین افراد خوشحال و غمگین، نوع عادات اوناس
همه ما آدما بیشتر از ۴۰ درصد از روز، رو به امور غیر از تصمصم گیریای مهم و فقط انجام عادات خود می پردازیم
دل کندن از عادات و کنار گذاشتن اونا بسیار سخته
مثلا اگه دچار استرس میشین، به طرف سیگار می رید، ذهن شما عادت می کنه تا در مقابل دریافت نیکوتین، استرس شما رو کم کنه، سیگار رو یه جور پاداش در نظر میگیره
شما می تونین به جای سیگار کشیدن، پیاده روی کنین و نوع پاداش ذهنی خود رو تغییر بدین

اگه این عادات سالم تر و خوشحال تر در زندگی شما نباشه، باعث می شن نصف روزتون رو صرف انجام امور ناراحت کننده کنین و این به مرور باعث افسردگی و ناراحتی شما می شه

دستورالعمل:
• شما می تونین از روش تغییر محیطی خود شانس تغییر عادات خود رو بالاتر ببرین، بعد از این کار تلاش کنین از روش ها و فعالیتای جانشین استفاده کنین و عادات خوب رو جانشین عادات بد کنین

۱۱
توانایی پیش بینی مسائلی که باعث شادی و خوشحالی ما می شه
چیزای زیادی در زندگی هست که به اندازه خواستها و نیازای شما نیس
شما ممکنه ماشین گرون دوست داشته باشین، بعد از تلاشای بسیار به اون می رسین و حالا نگران ایجاد خراش وضربه به اون هستید، هزینه های غیر منتظره که واسه تعمیرات و مثال دیگه خرج می کنین ذهن شما رو درگیر کرده و موجب نگرانی شما می شه
شما سالیان طولانی تصمیم داشتین ازدواج کنین و حالا که با همسرتون هستید راه های حفظ و ایجاد رابطه صمیمی رو درک نمی کنین

پس دلیل مهم ناراحتی ما اینه که فکر می کنیم بعضی مسائل باعث شادی ما می شه و وقتی به اونا می رسیم میفهمیم که بیشتر ناراحت هستیم تا خوشحال

دستورالعمل:
• اهداف کوچیک و بزرگ زندگیتون رو مشخص کنین و با آدمایی که به این اهداف رسیدن، حرف بزنین
در مورد تجربیات اونا چه خوب و چه بد بپرسید تا فهمیده باشین واقعا این هدف باعث خوشحالی شما می شه یا نه

۱۲
نسبت به خودتون دلسوز باشین تا اعتماد به نفس خود رو تقویت کنین
بهتره تلاش کنیم با سخنان آزار دهنده میزان اعتماد به نفس خود رو کاهش ندیم
آدمایی که اعتماد به نفس بالاتری دارن، میزان ارتباطات اجتماعی شون بیشتر بوده و هوش هیجانی ، شادی و رضایت از زندگی بیشتری دارن

دستورالعمل:
• با خودتون مثل بچتون رفتار کنین

• ازتمرینات ذهنی مثل یوگا ومدیتیشن استفاده کنین

• این نکته رو قبول کنین که هیچ انسانی کامل نیس، پس شمام کامل نیستین

• می تونین در این راه از یک روانشناس هم استفاده کنین

۱۳
این واقعیت رو قبول کنین که آدم در بعضی از موقعیتا زندگی ممکنه ناراحت و سرخورده شه
بیشتر آدما تلاش می کنن از احساسات منفی دوری کنن، چون اونا از مقابله با درد و رنج و نا امیدی می ترسن
اما این احساسات در داخل هر انسانی هست و شما نباید از رویارویی با اونا ابا داشته باشین
در بعضی شرایط افراد تلاش می کنن این غم و اندوه رو با اعمالی مثل اعتیاد، نوشیدن الکل و یا سیگار آرامش دهند، اما این روش ها شرایط رو بدتر می کنن

کلا هر آدم سالم، احساسات مثبت و منفی در وجودش داره که ممکنه با اونا مواجه بشه و این در حد عادی بسیار طبیعیه

دستورالعمل:
احساسات خود رو خوب بشناسین
مثلا اگه احساس غم و اندوه به سراغ شما اومد با خود بگید این “غم” است و آدم در بعضی شرایط اونو تجربه می کنه
پس می تونین احساسات خود رو کنترل کنین

دسته‌ها: آموزشی