ساختار آژانسای تبلیغاتی یکی از روشای گسترده در پخش تبلیغات شرکت هاس. قبل از این که به کار و کاسبی تبلیغات ملحق شید، باید ساختار پایه این نوع کار و کاسبی رو بدونین. سازمانا اندازه و اشکال متنوعی دارن، اما بیشتر سازمانای تبلیغاتی آزمایش شده یا مورد آزمایش قرار می گیرن تا خوب کار رو پیش ببرن.

ساختار آژانسای تبلیغاتی

در سازمانای تبلیغاتی کوچیک یک نفر چند وظیفه رو انجام میده و دراقع ممکنه همون یک کارمند کل کار سازمان رو به گردش در آورد. در سازمانای بزرگتر بعضی از این بخشا واسه کارایی بیشتر شروع به کار می کنن. اما اصول هر دو کار و کاسبی (کار و کاسبی کوچیک و بزرگ) برابر هستن. بخشای متنوعی در ساختار آژانسای تبلیغاتی اجرا می شن که شما رو قادر می سازه تبلیغاتی موثر ارائه بدین پدیده فکر مهتر در این پست به چند بخش موثر اشاره میکنه با ما همراه باشین. این بخشا عبارتند از؛

۱_ خدمات حساب

۲_ برنامه ریزی حسابا

۳_ خلاقیت

۴_ خدمات مالی

۵_ خرید رسانه

۶_ تولید

 

خدمات حساب

بخش خدمات حسابداری آژانسا مربوط به مدیرانه، مدیران مسئولیت ایجاد رابطه با خیلی از مشتریان رو رو دوش دارن. این بخش از کار رابطه بین سازمانا و مشتریان واسه پرداخت صورتحساب رو ایجاد میکنه. در گذشته آژانسا مشکلات زیادی با مشتریان واسه پرداخت صورتحساب خود داشتن اما این روزا با وجود خدمات حسابداری خیلی از آگهیا خیلی راحت پخش داده می شن و صورت حساب قبل از کار پرداخت می شه. یک کمپین تبلیغاتی باید دارای یک تیم خدمات حسابداری باشه.

برنامه ریزی حسابا

این بخش تحقیق رو با تفکر هدف دار ترکیب می کنه. چون مسئول این بخش از کار، مخلوطی از یک محقق و مدیر حسابه و اداره حسابداریای بینشی مصرف کننده رو به عهده داره. جهت گیری هدف دار و تحقیق هم یکی از وظایف این فرد واسه پشتیبانی کمپینای تبلیغاتی مورد هدف هستش. نظم و انضباطی که مصرف کننده در مراحل پیشرفت تبلیغات به ارمغان میاره همه از دسترنج زحمت برنامه ریز حساب هاس، چون تبلیغات موثر رو به شرکتا ارائه میده تا بازخورد خوبی حاصل کنن.

خلاقیت

خلاقیت موتور هر آژانس تبلیغاتیه. این نیروی زندگی بخش کار می تونه باعث زنده شدن زندگی و کار شه. خلاقیت در ساختار آژانسای تبلیغاتی مایه ثروت و جذب کاره. نقشای زیادی در بخش خلاقیت آژانسا هنر نمایی می کنن.این افراد شامل گزینه های زیر هستن؛

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   سرمایه گذاری واسه پروژه جدید چیجوری صورت میگیره؟

*کپی رایتر گرون

* مدیران هنری

* طراحان

*هنرمندان بخش تولید

* طراحان وب

*بازدید کنندگان

بخش مهم و لازم خلاقیت یک آژانس رو کپی رایترگرها و مدیران هنری اجرا می کنن این افراد با استعدادهای خود باعث تولید طرحای قشنگ با کمک طراحان و هنرمندان می شن.

خدمات مالی

گرفتن دستمزد در آخر هر ماه، این چیزی ست که کارکنان آژانسای تبلیغاتی از شما میخوان. و دقیقا این چیزی ست که مشتریان شما از خودتون میخوان، (گرفتن بازخورد) در مرکز تموم ورود و خروج پولای کار و کاسبی، مسئولیت دادن حقوق و دستمزد یک وظیفه مهم در آژانس هاس. هزینه های فروشنده های مواد، امتیازات کارکنان، سفرهای تفریحی، و … می تونه کار و کاسبی شما رو قشنگ با بیریخت جلوه بده. ۷۰ درصد از آژانسای تبلیغاتی حقوق و امتیازات کارکنان رو خوب پرداخت می کنن.

خرید رسانه

 

خرید رسانه ها در زمان مناسب واسه تبلیغات یا تهیه مکانی واسه ایجاد کمپینای تبلیغاتی موفقه. که شامل تلویزیون، رادیو یا تبلیغات در فضای باز و استفاده از بیلبوردها، پوسترها، بازاریابی چریکی، مجلات، روزنامه ها، آگهیای اینترنتی واسه خرید و فروش و … ه این بخش معمولا با همکاری افراد جور واجور و ایده های ساده واسه ایجاد رابطه با مشتریان شکل میگیره.

تولید

ایده ها فقط ایده هستن و تا وقتی که اجرا نشن همون ایده باقی می مونن. زمانی که اجرا شن به تولید و ثروت تبدیل می شن در طول مراحل خلاقانه و با مشاوره در مورد اجرای ایده ها درگیر خیلی از مشکلات میشید تا این ایده به فروش برسه. تیمای خلاق در  آژانسای تبلیغاتی می تونن با بودجهای محدود و طراحیای خاص کار شما رو در رسیدن به آرزوی خود کمک دهند. آژانسا با هم متفاوت ان و پیچیدگیای خاصی دارن به طور مثال آژانسای بزرگ بخشای فرعی داشته و به ادارات دولتی در رابطه ان این بخشا عبارتند از، منابع انسانی و امکانات جور واجور، پژوهشا، پیشرفت آنلاین، بخشای آی تی و … مربوط می شن. ساختار آژانسای تبلیغاتی نکات مهمی داره که با در نظر گرفتن این موارد  موفقیت شما عملی می شه.

[تعداد: ۱    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید