ساخت برند و مدیریت دارایی اون

  • شما این کار رو انجام نمی دین فقط واسه اینکه بهترینا به نظر بیایید. شما می خواین تنها کسی تصور بشین که این کار رو انجام میده. – جری گارسیا،مٌرده ممنون
  • شما نمی تونین کسب وکاری رو بنا کنین که مجبور باشین خودتون نباشه. جف بزوس آمازون
  • رمز موفقیت، پایداری در مقصوده. – بنجامین دیزرلی

 

 

راه حل کسب وکار با دارایی برند توانا می شه. به شرکت اجازه میده در بازارهای محصول و خدمات به رقابت بده و نشون دهنده گزاره ارزش راه حل کسب وکاره. ازاین رو برند از دید هدف دار واسه پیشرفت، تصحیح و اهرم بندی داراییای برند، حیاتیه.

ساخت برند به بازگشت سرمایه منجر می شه. درواقع، اثر برند بر بازگشت سرمایه تقریباً به بزرگی بازده سرمایه در محیطای متنوعی مثل اینترنت و شرکتای با تکنولوژی بالا ه. هم اینکه، تلاشای محاسبه ارزش دارایی برند، در مقایسه با بقیه داراییا رو می سازه که دارایی برند از ۱۵ تا ۷۵ درصد ارزش شرکت رو به خود اختصاص میده.

ایده دارایی برند، که در آخرای ۱۹۸۰ مطرح شد نقش اساسی داشت، چون که نحوه نگاه به بازاریابی رو تغییر داد. درجایی که تصویر برند می تونه مأموریت مدیر تبلیغات تصور شه، دارایی برند-به عنوان یک دارایی کلیدی شرکت- باید بخشی از راه حل کسب وکار تلقی شه، که در محدوده صلاحیت مدیر ارشد قرار داره. مدیریت اون به جای تاکتیکی و واکنشی، هدف دار و آرزو گرایانه و به جای کوتاه مدت، بلندمدت بود. این معنی حقیقتاً نقش بازاریابی و رئیس بازاریابی رو متحول ساخت.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   فروش بیش تر رو بدون صرف هزینه های اضافه!! تجربه کنین

سه نوع دارایی برند هست- آگاهی برند، وفاداری برند، و همخوانی برند.

در مقالات بعدی این سه نوع رو تشریح می کنیم. با پدیده فکر مهتر همراه باشین.

[تعداد: ۳    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید