وقتی که شرکت خود رو به سرمایه گذاران پیشنهاد می دید سوالاتی از شما خواهند پرسید. پس کارآفرینان عزیز باید واسه این جور سوالات همیشه آماده باشن.

بررسی اجماعی

در اول، سرمایه گذار لازمه نگاهی عامیانه، روشن و کوتاه رو به فعالیتای شرکت شما بندازه. پس کارآفرین باید قادر به پوشش جنبهایی که در زیر بیان می شه باشه:

نوع فعالیت شرکت چیه؟

چی شرکت رو متمایزتر از شرکتای حریف نشون میده؟

فرصتای این شرکت در بازار چه مقداره؟

بازار

باید سرمایه گذار رو قانع کنین که شرکت، فرصتای خوبی در بازار داره پس توقع سوالات زیر رو از سرمایه گذار داشته باشین.

کدوم بازار مورد توجه شرکت شماس؟

نسبت سهامی که می خواین واسه اون برنامه ریزی کنین چقدر س و چه زمانی می خواین از آن استفاده کنین؟

به چه دلیل فکر می کنین شرکت شما فرصت خوبی واسه پیشرفت داره؟

بنیانگذاران و تیم

تیم کار و کاسبی شما یکی از مهم ترین عامل بهره وری شرکت به حساب میاد. پس کارآفرینان باید تموم تکنیکای خود رو واسه یادگیری اونا بکار بگیرن. با اینحال سوالات زیر از سرمایه گذاران موردانتظاره:

اعضای اساسی تیم شما چه کسائی هستن؟

دانستنیای مهم کار و کاسبی شما که واسه تیمه؛ چیه؟

به چه دلیل تیم شما در برآورده کردن خواستهای شرکت منحصربه فرده؟

اجناس و خدمات

کارآفرین باید توضیح بده که محصول شرکت از چی تشکیل شده و به چه دلیل منحصربه فرد به حساب میاد. پس سوالات زیر رو توقع داشته باشی:

به چه دلیل مصرف کنندگان به محصول و خدماتی که ارائه می دید اهمیت میدن؟

خصوصیات جدا اجناس و خدمات شما چیه؟

در مراحل ساده تولید محصول و خدمات چی رو یاد گرفتید؟

سه ویژگی برتر محصول رو نام ببرین؟

رقابت

همیشه رقبای شرکت مصدر اصلی نگرانی هستن، و کارآفرین در جواب میگه رقیبی وجود نداره! پس سولات زیر موردانتظاره:

رقبای شرکت چه کسائی هستن؟

چی به شرکت شما رقابتی برتر ارائه میده؟

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   اصول هدف سازی واسه ایجاد نقشه راه موفقیت

رقبا چی بهتر از شما دارن؟

بازاریابی و کسب مشتری

سرمایه گذاران میخوان تجسم کنن که شرکت در بازار چیجوری واسه اجناس خود بازاریابی می کنه و چه هزینه ای واسه مصرف کننده در بر داره. پس واسه سوالات زیر آماده باشین:

شرکت واسه محصول و خدمات خود در بازار چیجوری برنامه ریزی می کنه؟

دریافت محصول چه هزینه هایی واسه مصرف کننده در بر داره؟

پیشرفت در کار و کاسبی

همه با نگاهی مثبت به شرکتی که توجه همه رو زود به خود جلب کرده؛ نگاه می کنن. شاید هم به سایت اون مراجعه کرده و اونو کنترل می کنن.

دلایل اساسی توجه زودرس به شرکت چیه؟

خطرات

هر پروژه کسب و کاری خطراتی رو به دنبال داره. پس به طور دقیق به سوالات جواب بدین.

خطرات اساسی که کار و کاسبی شما رو تهدید می کنه چیه؟

خطرات قانونی که با اونا روبرو میشید چیه؟

خطراتی واسه محصول شما هست؟

مالکیت الهی

همه شرکتا به مالکیت الهی به عنوان کلید موفقیت نگاه می کنن سرمایه گذاران به سوالات زیر توجه زیادی دارن.

مالکیتای فکری و الهی اساسی که شرکت با اونا روبرو می شه چیه؟ (اختراعات ثبت شده، کپی اسرار شرکت، دزدیدن لوگو و برند)

چی مالکیت حقوق الهی شرکت رو تضمین می کنه؟

امور مالی

سرمایه گذاران حتما از شرایط مالی شرکت سوالاتی خواهند پرسید و دوست دارن بدونن چه زمانی لازمه که سرمایه های شرکت چند برابر بیشتر شه.

توقع دارین سه سال آینده شرکت شما چه پیشرفتی کنه؟

فرضیات اساسی که شرکت رو طبق اون پیش می برین چیه؟

شرکت چند درصد از قرضای خود رو جمع آوری کرده؟

دوره های جفت و جور مالی

سرمایه گذاران دوست دارن بدونن در دوره های مالی چه مقدار بودجه جمع آوری کردین.

در این دوره چه مقدار بودجه جمع آوری کردین؟

شرکت میخواد بودجه خود رو در چه راهی هزینه کنه؟

[تعداد: ۶    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید