سرنخ فروش Sales lead می تونه کارگشای فروش شما باشه. خیلی از صاحبان کسب و کارای کوچیکِ موفق، دائم به دنبال گسترش پایگاه مشتریان و رشد کار و کاسبی خود هستن. رشد اقتصادی می تونه روندی سخت و دراز مدت باشه. یکی از عناصر پایه ای واسه رشد یک کار و کاسبی، داشتن دسترسی به یک جریان پایدار فروشه.

تعریف سرنخ فروش Sales lead

لید یا مشتری راغب یک شخصه. و یا اگه صاحب شرکتی باشین که به کار و کاسبی دیگه کالاهایی رو می فروشه(B2B)، یک کسب و کاره. که سرنخ فروش Sales lead به اجناس یا خدماتی که شما ارائه می دید، علاقمنده.

اینجا چند نکته واسه ایجاد سیستمی هست که به شما در شناسایی لیدها در کار و کاسبی کوچیک تون کمک کرده و اونا رو به مشتریان شما تبدیل می کنن.

واسه مطالعه بیشتر:

۱. مخاطبان هدف خود رو شناسایی کنین

اولین قدم در ایجاد لید (lead generation)، شناسایی مخاطبان هدف شماس. اگه به طور دقیق مشتری رو نشناسید نمی تونین به مشتری ایده آل خود دسترسی پیدا کرده. و محصول یا خدمات خود رو به اون بفروشین. پس لازمه درباره مخاطبان خود تحقیق کرده و تصویری روشن از اونا، محل زندگی اونا، اون چیزی که دوست دارن بکنن، مقدار درآمدی که به ، سبک زندگی و شخصیت اونا، و چیزای دیگه ای به جز اینا، داشته باشین.

اگه قبلا برنامه بازاریابی کامل نداشتید، بهتره به عنوان جزئی از این قدم، یه برنامه بسازین. با ایجاد برنامه به سرنخ فروش Sales lead دست پیدا می کنین.

واسه مطالعه بیشتر:

۲. روشای تبلیغاتی خود رو عاقلانه انتخاب کنین

واسه ایجاد لید، به یک طرح تبلیغاتی لازم دارین. که به وسیله اون اجناس و خدمات خود رو در خطر دید مخاطبان تون بذارین. چند روش هست. که به وسیله اونا می تونین کار و کاسبی خود رو گسترش کنین. و  واسه اینکار به استفاده از طرح بازاریابی خود واسه شناسایی موثرترین روشای کار و کاسبی تون، لازم دارین.

بعضی از ایده ها عبارتند از داشتن یک سایت اطلاعاتی، وبلاگ، رسانه های اجتماعی، سخنرانیا، رویدادهای صنعت، زیرمجموعهای مشتریان فعلی، تبلیغات کلیکی (پرداخت به ازای هر کلیک یا (PPC و تبلیغات سنتی.

واسه مطالعه بیشتر:

تبلیغات چیه و چیجوری عمل می کنه؟

راه حل تبلیغات و گسترش یکی از اساسی ترین آمیختهای بازاریابی

۳. یک قیف فروش بسازین

وقتی که دونستید کی رو هدف بذارین و بهترین راه واسه رسیدن به اونا رو تعیین کردین. نیاز به یک طرح واسه جمع آوری اطلاعات تماس دارین.

بخش اول این فرایند شامل قیفی کردن همه مشتریان بالقوه به شکل استاندارد یا صفحه هدفه. که اونا رو تشویق می کنه، کلا عوضش یک هدیه، کوپن، نمونه یا بعضی از انگیزهای ارزش افزوده رایگانِ دیگه؛ اطلاعات تماس خود رو به اشتراک بذارن.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   توافق Apple و Amazon جهت تجارت کتابای صوتی!

در این مرحله، داشتن پایگاه داده مدیریت رابطه با مشتری (CRM) لازمه. چون این پایگاه داده به شما در ردیابی مشتریان بالقوه طی فرایند ایجاد سرنخ فروش Sales lead کمک می کنه.

واسه مطالعه بیشتر:

رفتار خرید مشتریان ، از آگاهی رسانی تا مشتری وفادار!

و کار

۴. از یک خبرنامه ایمیلی واسه ایجاد روابط استفاده کنین

حال که با مشتری بالقوه تماس دارین، وقت اینه که این روابط رو پرورش بدین. تا بتونین اونا رو از مرحله لید به مرحله فروش (و در آخر به مرحله فروش تکراری!) بیارین. یکی از بهترین روشهای ایجاد رابطه موافق با مشتریان بالقوه، خبرنامه ی ایمیلیه. این مقاله چند راهنمایی در مورد بازاریابی ایمیلی واسه شروع کار ارائه می کنه. مطمئن شید که از مقرراتی که بخشی از قانون برخورد با ارسال هرزنامه (CAN-SPAM Act) است، باخبر هستید و از آن پیروی می کنین.

۵. از اهرم رسانه های اجتماعی واسه رابطه و مشارکت استفاده کنین

رسانه های اجتماعی فرصتی واسه کسب و کارای کوچیک جهت ایجاد گفتگو با مشتریان بالقوه جفت و جور می کنه. و به تولید لیدهای جدید منجر می شه. شما می تونین یک صفحه فیس بوک، پروفایل توییتر، صفحه LinkedIn، حساب Pinterest یا یک صفحه YouTube بسازین. تا مخاطبان خود رو جذب و درگیر کنین. بعد اونا رو از روش مراحل ی خود واسه تبدیل شدن به لید، قیفی کنین.

هم اینکه، وقتی که اونا رو در سیستم هدایت می کنین، می تونین از رسانه های اجتماعی واسه گفتگو با اونا و کسب اطلاعات بیشتر در مورد اون چیزی که اونا لازم دارن و میخوان، استفاده کنین. هر چی مشتری رابطه مثبت تری با کار و کاسبی شما داشته باشه، احتمال بیشتری داره که به برند شما اعتماد کرده و در آخر از شما بخره.

واسه مطالعه بیشتر:

راه حل رسانه های اجتماعی موفق از دیدگاه بازاریابان برجسته

کاربرد رسانه های اجتماعی در سال ۲۰۱۷ چیجوری هستش؟

ایجاد لید یا سرنخ فروش Sales lead باید به عنوان یک مراحل دراز مدت و همیشگی در نظر گرفته شه. اگه با استفاده از نکات بالا سیستم به درد بخور بودن رو به دست بیارین، می تونین روند تولید لید یا سرنخ فروش Sales lead رو ساده کرده و فرصتای خود رو واسه رشد کار و کاسبی زیاد کنین.

[تعداد: ۴    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید