امتحان موفقیت چت بات

جدا سازی و بررسی دقیق چت بات ممکنه خسته کننده به نظر برسه، اما لازم نیس واسه امتحان موفقیت چت بات جدا سازی و تحلیلای پیچیده انجام بدین. می تونین این کار رو با بررسی تعداد انگشت تعدادی از معیارهای اندازه گیری انجام بدین. بیایید با هم پنج ملاک امتحان موفقیت چت بات رو بررسی کنیم.

۱. مشارکت، حفظ و دسترسی

این معیارها یک جای عالی واسه شروع هستن، چون اونا در یک نگاه به شما می گن که ربات شما چقدر به درد بخور یا کمک کننده س. دسترسی، به شما میگه که چه تعداد ادما از آن استفاده کردن. این نه تنها واسه اندازه گیری رشد مهمه، بلکه واسه درک معیارهایی که ما در زیر بررسی می کنیم، ارزش بررسی داره.

در عین حال، میزان مشارکت و حفظ شما نشون میده که چقدر افراد واقعا از چت بات استفاده می کنن. کاربران فعال شما کسائی هستن که اون چیزی که چت بات میگه، می خونن، در حالی که کاربران شرکت کننده به ربات جواب میدن. در کل، نوسانات این نرخا به شما کمک می کنه تا نقاط ضعف چت بات رو آزمایش کرده و موفقیت اونو .

وقتی که یک ویژگی جدید رو معرفی کردین یا تغییراتی در ربات خود ساختین، میزان مشارکت قبل و بعد از اونو واسه امتحان موفقیتِ تغییر، مقایسه کنین.

۲. کاربران برتر و عبارات برتر

کی بیشتر از چت بات شما استفاده می کنه و اونا چه می گن؟ این سوالات واسه امتحان موفقیت چت بات مهمه، چون به شما کمک می کنن تا مشخص کنین چی کارایی داره و چی نداره. با درک اینکه چیجوری مهمترین کاربران شما با چت بات شما رفت و امد می کنن، می تونین بفهمین که چیجوری تجربه کلی رو واسه افراد دیگه بهتر کنین. این، به نوبه خود، می تونه میزان مشارکت و میزان حفظ رو زیاد کنه.

بیشتر کاربران به سختی با چت بات رابطه برقرار می کنن و چون رابطه چندانی برقرار نمی کنن، پس اطلاعات کمی رو واسه تعیین اینکه چی باعث ترک اونا شده، از خود به جای می ذارن. به خاطر همین تنها فعالیتای کاربران برتر شما، کلید درک معیارهای چت بات شماس.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   از اسنپ چت چیجوری واسه بهبود کار و کاسبی خود استفاده کنیم ؟

۳. گامای مکالمه

هر بار که یک کاربر چیزی رو میگه و یک چت بات جواب میده، بات رفت و امد رو به عنوان یه قدم می شمارد. تعداد گامایی که کاربر در هر مکالمه بر می داره، می تونه در امتحان موفقیت چت بات در انجام یک کار، به درد بخور باشه.

از پایه، تعداد قدم به شما کمک می کنه تا درک کنین که ربات شما می تونه توجه مشتری رو حفظ کنه یا نه، و وظایف رو به سرعت بکنه.

۴. میزان کلیک (CTR)

مثل گامای مکالمه، میزان استفاده از میزان کلیک معیاری واسه امتحان موفقیت چت باته و بستگی داره به اینکه چه کاری با ربات انجام می دید. مثلا اگه شما یک ناشر هستید که یک چت بات رو واسه آگاهی کاربران از داستانایی که به اونا علاقه دارن، پیشرفت می دید، در این مورد هرچه میزان CTR بالا باشه نشون میده که موفقیت شما بیشتره.

واسه بعضی چت باتهای دیگه CTR بالا نشونه خوبی نیس. این مورد واسه ربات هاییه که به خاطر ارائه یک تجربه جداگونه طراحی شدن. مثلا، اگه افراد خیلی از میزان کلیک ربات پشتیبانی مشتری واسه پیدا کردن جواب به مشکلات خود در جای دیگه استفاده کنن، به جای اینکه از ربات شما واسه حل مسئله استفاده کنن، این به این معنیه که ربات کار خود رو درست انجام نمی ده.

۵. تریگرهای سردرگمی

یکی از واضحترین تحلیلایی که واسه چت بات انجام می شه، به وسیله تریگرهای سردرگمیه. تریگرهای سردرگمی لحظاتی هستن که در اون یک چت بات به طور کامل روی یک درخواست کاربر عمل نمی کنه. شما مطمئنا این لحظه رو قبلا با مشاهده این پیام که “با عرض پوزش، متوجه نشدم” تجربه کردین.

این وضعیت واسه کاربر فوق العاده ناامید کننده س، چون باید دوباره تلاش کنه و سوالات خود رو با جملات دیگری بگه تا زمانیکه ربات اونا رو درک کنه. این موضوع بعضی وقتا موجب می شه کاربران گفتگو رو قطع کنن. هنگام آزمایش کاربر و محتوای واقعی مکالمات، تریگرهای سردرگمی رو بررسی کنین تا ببینین چیجوری می تونین پیشرفت کنین.

[تعداد: ۴    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید