قانع کردن مشتری

بازاریابی و فروش جزء اساسی در کار و کاسبی شما به حساب میاد، چون باعث می شه محصول خود رو بهتر و باحال تر ارائه بدین. باید بدونین کی و کجا سکوت کنین تا از امتیاز اون در زمان درست استفاده کرده و در بازاریابی و فروش خود از بقیه پیشی بگیرین!

 

۱- شاید مشتری شما حرفی واسه گفتن داشته باشه

همیشه یک کارآفرین خوب آماده پاسخگویی دقیق به سوالات مشتریه، اما بهتره به گرمی جواب مشتری رو بدین و بعد سکوت کنین، بدترین کارآفرین کسی ست که بدون توقف صحبت کنه. اینجور فردی همیشه تلاش می کنه توپ رو در زمین خود نگاه داره و به مشتری اجازه مطرح کردن سوالات رو نمی ده.

۲- مشتری شما حق داره سوالات خود رو مطرح کنه

مسئولان فروش که در زمان فروش سکوت نمی کنن به دو دسته تقسیم می شن:
دسته اول: کسائی هستن که می ترسن مشتریان سوالاتی از اونا بپرسند!
دسته دوم: کسائی هستن که دوست ندارن مشتریان از اونا سوال بپرسند!
معمولا نوع اول می ترسن که مشتریان در سوال پرسیدن زیاده روی کنن. یعنی مشتری بازم سوالات طولانی و کلمات و عبارتای عجیب استفاده کنه!

۳- هیچکی دوست نداره یک طرفه صحبت کنه

اینجا، به بعضی از مواردی می پردازیم که جلسه فروش رو واسه مشتریان خسته کننده می کنه.
این آدما دائم ساعت خود رو چک می کنن و یا به صفحه گوشی خود نگاه می کنن، یا حتی در حال بررسی پیامای شبکه های اجتماعی یا ایمیل خود هستن. خمیازه میکشن، و تمرکز خود رو از دست میدن، از رابطه چشمی با شما صرفه نظر می کنن، صندلی خود رو حرکت میدن بهتر می دونن به هر چیزی گوش کنن جز صحبت شما! نمی تونین این حالتا رو کنترل کنین. این حالات صحبت یک طرفه س. به نظر شما به چه دلیل بیشتر دانشجویان سر کلاس می خوابن؟

به یاد داشته باشین:  درخشش کلام یا نوشتن متن روی فروش شما تاثیر نمی ذاره بلکه به ارائه راه حل به مشتریان بالقوه مربوط می شه مشتریان دوست دارن مشکلات اونا رو حل کنین.

۴- مشتری، همیشه حقیقتی رو که قصد مخفی کردن اونو دارین؛ کشف می کنه

اگه مقابل این نوع از مشتریان قرار گرفتید باید بگیم اولین نفری نیستین که در اینجور شرایطی قرار میگیره، اونا می دونن که شما می خواین اونا رو تحریک کنین تا از اجناس شما بخرن، دلیلی که باعث می شه شما امتیازات محصول رو واسه بقیه توضیح بدین، اینه که بعضی وقتا احساس می کنین واسه این معامله آماده نیستین یا به شکل واضحی طبیعت مشتری بالقوه خود رو نمی شناسید! هم اینکه زمانی که احساس می کنین حریف شما در این کار از شما پیشی گرفته شما شروع به توضیحات بدون معطلی واسه مشتری می کنین.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   تکنیک فروش: به نظر میاد که شما واقعاً از این (کالا) خوشتون اومده. درست میگم؟

در مقابل مشتری با ناامیدی ظاهر نشید!

فرق زیادی بین ارائه خدمات به مشتریان و به نمایش گذاشتن محصول هست، وقتی کالاهایی رو به نمایش می ذارین و ۲۴ ساعت در محل فروش حاضر هستید، و شاید ۷ روز هفته و ۳۶۵ روز سال رو هم کار می کنین تا شاید با مشتری جدیدی آشنا شید. اما بهتره بدونین که در حال تلاش یه ریز هستید.

اگه مشتری بالقوه واسه محصول شما ارزش قائل شه؛ با وجود همه کارا و تلاشاتون شروع به شک و دودلی می کنه که این محصول ارزش واقعی رو داره یا نه! و شاید مشتری از خود بپرسد که به چه دلیل به این شکل ناامید کننده تلاش می کنین محصول خود رو بفروشین، اون از خود می پرسد: به چه دلیل این خدمات رو به شکل رایگان به من ارائه میده؟ شاید محصول، کیفیت خوبی نداره!
اگه مشتری ارزش واقعی محصول رو نبیند و خدمات شما رو به عنوان ارائه محصولی بی کیفیت در نظر بگیره شما فروش محصول رو به شکل درست در دست نگرفته اید! این راه حل که استفاده کردین مدت طولانی دووم نخواد آورد و شما شک نداشته باشینً شکست می خورید.
تا الان فهمیدین که سکوت شما چقدر می تونه در برنده شدن شما تاثیر بزاره، اما شاید می پرسین که چیجوری این کار رو انجام بدیم؟
جواب این سوال در مرحله دوم صحبت شما با مشتری صورت میگیره، مدیر فروش حرفه ای می تونه مهارت زیادی داشته باشه و یکی از اونا سکوته که تا آخرین دقیقه فروش محصول اونو اجرا می کنن، به این صورت می تونین بهتر به خواستهای مشتری گوش کرده و خواستهای مشتری بالقوه خود رو برآورده کنین.

 

[تعداد: ۶    میانگین: ۴.۷/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید