داشتن شناخت خوب از مشتریان، شما رو قادر می سازه تا روشای هدف دار بازاریابی رو پیشرفت داده و بعد نیازای خاص اونا رو برآورده کرده و در آخر فروش خود رو زیاد کنین. اما از کجا میشه اطلاعات مشتری رو دریافت ، ذخیره  و دسته بندی کرد؟ استفاده از سیستم مدیریت رابطه با مشتری (CRM) می تونه با جفت و جور این اطلاعات درآمد شما رو زیاد کنه.

مزیتای سیستم مدیریت رابطه با مشتری

سیستم مدیریت رابطه با مشتری می تونه یک وسیله قوی در زرادخانه بازاریابی شما باشه. با ثبت اجناس محبوب و غیر محبوب مشتری، الگوهای هزینه ای و محل اونا، سن و جنسیت مشتریان، نرم افزار سیستم مدیریت رابطه با مشتری شما رو قادر می سازه تا یک تصویر دقیق از سلیقه ها، نیازها و عادات خرید اونا داشته باشین.

این کار به نوبه خود شما رو قادر می سازه تا پایه مشتری خود رو به گروه هایی از خریداران با سلایق و بودجهای جور واجور تقسیم کنین. مثلا شما می تونین مشتریان سودآور و مشتریان بالقوه خود رو شناسایی کنین، و اونا رو با پیامای بازاریابی و پیشنهادات مخصوص هدف بذارین. اگه پیام – و زمانبندی اون – درست باشه، می تونین میزان تبدیل فروش خود رو خیلی زیاد کنین.

سیستم مدیریت رابطه با مشتری یک راه حل کار و کاسبی مشتری محوره که واسه بهینه سازی درآمد، سود و رضایت مشتری طراحی شده. هرچه بیشتر مشتریان خود رو درک کنین، هدف قرار دادن مشتریایی جدید و افزایش فروش آسون تره.

اگه پایگاه داده های بازاریابی خود رو داشته باشین، خط فروش و تحویل تون از روش سیستم مدیریت رابطه با مشتری  انجام می شه، و پس  می تونین بر رابطه نظارت داشته باشین و بازگشت سرمایه گذاری خود رو به دقت اندازه بگیرین. با استفاده ی موثر داده ها، می تونین فروش رو از یک پایگاه مشتری هدایت کنین، و عوضش مقدار زیادی پول رو طبق جذب مشتری جدید مصرف نکنین.

ارزش پولی سیستم مدیریت رابطه با مشتری

سیستم مدیریت رابطه با مشتری فقط واسه شرکتا نیس. کسب و کارای کوچکتر حتما نیازمند یک بسته پیچیده ی سیستم مدیریت رابطه با مشتری نیستن. اما اگه این بسته به درستی اجرا شه، بیشتر سیستما می تونن ظرف دوازده ماه هزینه مصرفی خود رو دوباره برگردونن.

این روزا خیلی از کسب و کارا استفاده از یک سیستم مدیریت رابطه با مشتری طبق ابر رو انتخاب می کنن. این کار تعدادی امتیاز داره: سیستمای طبق ابر رو میشه خیلی راحت و خیلی راحت در دسترس کارکنان فروش که بیرون از دفتر کار می کنن، قرار داد. برنامه های کاربردی طبق ابر بیشتر ارزون ترن؛ چون احتیاجی به سرمایه گذاری بزرگ ندارن. و کسب و کارا می تونن اشتراک ماهانه داشته باشن.  ارتقای سیستم مدیریت رابطه با مشتری آنلاین راحت تره.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   بازاریابی محتوا و نکاتی درباره اون

واسه مطالعه بیشتر:

آشنایی با اصطلاحات CRM

یک کار و کاسبی کوچیک می تونه کمترین پرداخت رو واسه سطح ورودی سیستم مدیریت رابطه با مشتری طبق ابر،  واسه هر کاربر در هر ماه داشته باشه(تقریبا۳ پوند). به خاطر این انتظار میره ، کسب و کارایی که حدودا ۱۰ کارمند دارن، واسه یک سیستم طبق ابر مناسب حدود ۵۰ پوند واسه هر کاربر در هر ماه پرداخت کنن.

هم اینکه، شرکتا می تونن یک سیستم مدیریت رابطه با مشتری رو خریداری و در شبکه کامپیوتری خود راه اندازی کنن. در شروع احتمال داره هزینه به میزان قابل توجه ای بیشتر باشه، چون پشتیبانی از فناوری اطلاعات و هزینه های ساده ی مجوزهای نرم افزاری رو شامل می شه. پشتیبانیIT  خود رو بررسی کنین تا ببینین چه مواردی رو پوشش میده.

انتخاب بسته سیستم مدیریت رابطه با مشتری

با داشتن سیستم مدیریت رابطه با مشتری در بازار، می تونین تصویر واضحی از آن چیزی که باید انجام بدین، داشته باشین. مثلا به چیزی لازم دارین که به طور کامل با نرم افزار موجود شما کار کنه؟ می خواین تماس فروش یا ارسال ایمیلای خودکار رو واسه تایید سفارشات مشتریان زمان بندی کنین؟

باید تلاش کنین از یک سیستم مدیریت رابطه با مشتری با کاربری آسون استفاده کنین. بعضی سیستما با پلتفرمای عادی رایانها موافق هستن – کارکنان بیشترین استفاده رو از این سیستما می کنن چون با اونا آشنا هستن.

هر بسته ای که انتخاب کنین، قرار دادن اون در دسترس همه، بسیار لازمه. بیشتر، سیستم مدیریت رابطه با مشتری فقط واسه راحتی و ارتقای کارکنان فروش استفاده می شه و فرصتای دیگه در سراسر سازمان ندیده گرفته می شن، فرصتایی که با اونا می تونین اطلاعات لازم واسه ایجاد وفاداری مشتری رو جمع آوری کنین. واسه اونکه سیستم مدیریت رابطه با مشتری اثر داشته باشه ، همه کارکنان باید در فرایند باشن.

[تعداد: ۱    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید