شاخصه برند

عرضه گسترده اجناس به معنی کالا، پذیرش، رهبری و بیشتر راحتی خرید یکجا ه. مثلا، آمازون خود رو به عنوان تجربه ای برتر در خرید معرفی می کنه که طبق “بزرگ ترین انتخاب دنیا” بناشدهه. این موقعیت به آمازون اجازه میده تا به بازار اجناس متنوعی وارد شه، با اینکه شرکت واسه عرضه محصول در همه این صحنها با فشار زیادی روبه رو می شه.

حتی تحت یک برند قوی هم پیشرفت عرضه اجناس با خطر همراهه. ممکنه شرکت به بخش کسب وکار وارد شه که بدون مهارت ها و تواناییای لازم واسه اون باشه، برند منسوخ شده باشه و منابع موردنیاز در جای دیگری جذب شده باشن.

 

مشتریان در ولوو امنیت رو احساس می کنن.

نامشهودیای سازمانی

کپی کردن ویژگیا و منافع بیشتر به آسونی شدنیه درصورتی که اتحاد سازمانی از روش ارزشا، فرهنگ، کارکنان، راه حل و برنامه بسیار سخت هستش. ویژگیای سازمانی مثل جهانی بودن، نوآوری، کیفیت اساسی، مشتری اساسی، علاقه مندی به موضوعات اجتماعی یا محیط زیست معمولاً در رقابت مقاوم تر از ویژگیای محصول محور هستن.

دو برند دوربین به مشتریان نشون داده شد که یکی از اونا جایگاه تکنولوژی پیشرفته تر در اختیار داشت و دیگری کاربرد ساده تر داشت. ویژگیای فنی هر کدوم از برندا به روشنی نشون می داد برند با کاربرد ساده تر هم از تکنولوژی بالایی برخوردار بود. زمانی که هر دو برند باهم به مشتریان نشون داده می شدن، برند با کاربرد ساده تر از طرف ۹۴ درصد مشتریان در گروه با تکنولوژی بالادست بندی می شد. بااین حال، زمانی که این محصول دو روز بعد با نمایش برند اون به عنوان محصولی با تکنولوژی برتر (اما نه واقعاً) نشون داده می شد، تنها ۳۶ درصد احساس کردن از تکنولوژی بالاتری برخورداره.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   اشتباهات نوشتاری عادی و نحوه اصلاح اونا

امتیازات احساسی و خود اظهاری برند

رو دیگه عبور از ادعاهای ویژگی ای/عملکردی ایجاد موقعیتی طبق امتیازات احساسی یا خود اظهاریه.

امتیازات احساسی به توانایی در ایجاد یه جور احساس در مشتری به هنگام خرید یا استفاده از تجربه مربوط می شه. قوی ترین برندها بیشتر امتیازات احساسی ارائه می کنن. پس خریدار یا مصرف کننده می تونه احساس کنه:

  • در ولوو امنیت رو احساس می کنن.
  • با تماشای MTV پر از انرژی می شه.
  • با نوردستروم، شخص مهمی می شه.
  • با نوشیدن اویان سلامتی خود رو حفظ می کنه.
  • به هنگام رانندگی با یک فورد جستجو کننده قوی می شه.

امتیازات احساسی همه به شکل عبارات “من احساس می کنم …” بیان می شه، واسه اینکه ببینین یک امتیاز احساسی می تونه در فرق یک برند نقش داشته باشه، سؤالات “من احساس می کنم …” رو از مشتریان بپرسید.

امتیازات خود-اظهاری نمایانگر توانایی خرید و استفاده محصولیه که امکان معرفی خریدار رو جفت و جور می کنه. واسه توضیح بیشتر به مثالای زیر توجه کنین:

  • با چوب اسکیای روسیگنول، احساس ماجراجویی و جرئت می کنه.
  • با خرید از گپ احساس شیکی می کنه.
  • با استفاده از رالف لورن احساس پیچیدگی می کنه.
  • با خرید از کی مارت فروتن و صرفه جو به نظر می رسه.
  • با ماکروسافت احساس توانایی می کنه.

 

امتیازات خود اظهاری همه به شکل عبارات “من … هستم” بیان می شه، واسه اینکه ببینین امتیاز خود اظهاری می تونه در فرق یک برند نقش داشته باشه سؤالات ” من … هستم ” رو از مشتریان بپرسید.

[تعداد: ۶    میانگین: ۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید