خرده فروشان آنلاین از شخصی سازی سایت واسه بازاریابی به مشتریان به شکل جداگونه استفاده می کنن اینجا به چند امتیاز این تکنیک بازاریابی می پردازیم.

این روزا دیگه شرکتای B2B اهمیت شخصی سازی سایت و امتیازات اونو فهمیدن. قسمت بزرگی از بازار تجارت الکترونیک به شخصی سازی سایت موفق بستگی داره، که یکی از روشای اصلی بهینه سازی در بقیه صنایعه. خرده فروشان آنلاین از شخصی سازی سایت واسه جمع آوری داده های مشتری، پیشنهادای محصول، ارسال پیامای شخصی و چیزای دیگه ای به جز اینا استفاده می کنن . این تکنیک هم اینکه امتیازات زیادی رو واسه صاحبان کار و کاسبی جفت و جور می کنه.

شخصی سازی سایت یعنی استفاده از اطلاعات جمع آوری شده در مورد بازدیدکنندگان سایت واسه ایجاد محتوای مربوطهه که واسه هر کدوم از بازدیدکنندگان سفارشی و منحصر به فرده. به همین دلیله که خریداران B2B  اینجور تجربه هایی رو درخواست می کنن که از روش کامل سازی تکنولوژی بسیار عالی ایجاد شدن. تکنولوژیایی که می تونه فرایندها و ساختارهای سازمانی رو یکجا شکل دهند.

در ادامه به ۸ امتیاز شخصی سازی سایت واسه صاحبان کار و کاسبی در تجارت الکترونیک نگاهی داریم.

مزیتای شخصی سازی سایت

  1. افزایش تبدیل

کامل کردن شخصی سازی سایت در تجارت الکترونیک به افزایش فروش دیجیتال و میزان تبدیل تبدل می شه. چون که لیدها (مشتریان راغب) با محتوای هدف دار تغذیه می شن. شرکتای B2B که از این راه حل استفاده می کنن شاهد افزایش ثبت نام، تولید مشتری راغب، فروش و تبدیل کلی هستن. این افزایش زمانی اتفاق میفته که با وجود کم بودن توجه و دقت کاربران معمولی اینترنت در این دوره، به اندازه کافی موفق به جلب توجه خریداران خود شده باشین. هر شرکت B2B که شخصی سازی سایت رو انجام میده جدا از اینکه ارائه اون چیزی که خریداران میخوان، به تولید لیدهای شایسته دست پیدا می کنه.

  1. بهبود رفت و امد

    شخصی سازی سایت به معنی دانستن سلایق و نگرانیای خریداران درست در وقتیه که در موقعیت ارائه خدمات بهتر واسه اونا قرار می گیرین. مشتریانی که می تونن به سایت شما رابطه داشته باشن، زمان بیشتری رو در اون صرف می کنن و دوست دارن که در آینده هم به سایت شما برگردن. خیلی از مشتریان وب سایتای تجارت الکترونیکی رو بهتر می دونن که نه تنها جزئیات اونا ، بلکه اطلاعات خرید اونا رو هم به یاد میارن. این افزایش رفت و امد با سایت می تونه شما رو از پرداخت هزینه های اضافی واسه تبلیغات هدف دار بی لازم کنه.

وقتی که شرکتای B2B  ،   دعوت به خرید (call to action) رو در سطوح جور واجور مراحل خرید سفارشی سازی کنن، می تونن الگوهای رفتاری رو بیاموزند و بهترین پیشنهادات مهم، پیاما و محرکای احساسی رو شناسایی کنن.

  1.  پیشنهاد دقیق اجناس

این مورد شاید یکی از بزرگترین امتیازات شخصی سازی وب سایته. موتورهای پیشنهاد کننده یافته های دقیقی رو طبق جمع آوری داده های موثر تولید می کنن. این موتورها وقتی اطلاعات بیشتری رو در مورد رفتار بازدیدکنندگان جمع آوری می کنن، پیش بینیای بهتری انجام میدن. پیش یبنیایی که در آخر باعث تنظیم سیستمیک اجناس ، برابر با ترجیح دقیق بازدید کننده ، می شن.

سیستم پیشنهاد کننده با بررسی تاریخچه وبگردی بازدیدکنندگان، اطلاعات زمان واقعی رو ذخیره کنه و هم اینکه به طور سیستماتیک رفتارای فردی اونا رو در طول جلسه وبگردی بخاطر می سپارد. پس، هر بازدید کننده با یه سری از اجناس در رابطه روبرو می شه که با ترجیحات و خواستهای اون تناسب داره. پس امکان فروش سریع محصول واسه شما جفت و جور می شه.

  1. اطلاعات انتخابی

کاربران آنلاین دوست ندارن که با معرفی صدها محصولی که نمی خوان، بمباران شن. این مسئله معمولا باعث می شه که کاربران سایت رو ترک کنن. در این حالت، ممکنه اونا رو واسه همیشه از دست بدین، مگه اونکه شانس بیارین و در آینده باز گردند. شخصی سازی سایت با اضافه کردن محتوای اصلاح شده و شخصی سازی شده که واسه درک آسون تره. از میزان این اطلاعات اضافی کم می کنه. نمایش هدف دار اجناس مربوطه مراحل تبدیل رو بهتر کنه. در حالی که محتوای اصلاح شده بجای خسته کردن کاربران، اونا رو تحریک می کنه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   بازاریابی مستقیم چیه!!! (Direct Marketing)

واسه مطالعه بیشتر:

ضرورت سایت حرفه ای و ۸ دلیل اثبات لازم اون واسه کار و کاسبی

نکات بازاریابی واسه کسب و کارای تجارت الکترونیک

  1. ارتباطات موثر

رابطه موثر و موثر  زمانی ممکنه که شرکت شما مناسب ترین محتوای شخصی سازی شده رو به مشتریان مناسب در زمان مناسب ارائه میده. پیامای شخصی سازی شده باعث افزایش معروفیت شما می شن، چون این محتواها تعاملات معناداری با هر خریدار ایجاد می کنن.

  1. بهبود وفاداری مشتری

طبق تحقیقی که به وسیله Exact Target و Forrester Consulting، انجام شد، ۹۶ درصد از بازاریابان باور دارن که شخصی سازی سایت نقش مهمی در حفظ و وفاداری مشتری داره. کاربران احساس عزت و احترام زیادی دارن.  اگه فهمیده باشن که یک کار و کاسبی تلاش می کنه تا با گوش دادن و اهمیت دادن به مشتریانش ، خدمات بهتری به اونا ارائه بده. مشتریان وفادار بهتر می دونن خرید و فروش بیشتری رو با برندی که به اون اعتماد دارن بکنن. پس به طرفداران دائمی و پر شور اون برند تبدیل می شن و به بقیه هم پیشنهاد می کنن.

  1. مشتریان در کنترل تجربیات خود هستن

یکی از دلایل اینکه شخصی سازی بسیار موفقیت آمیز به نظر می رسه، اینه که با تمایل ذاتی مردم واسه مسئول بودن در ارتباطه. بیشتر افراد دوست دارن در کنترل تجربیات خود باشن و این موضوع حتی تا انتخابایی که ما در هر جنبه ای از زندگی خود انجام میدیم، گسترش پیدا میکنه.

با تجارت الکترونیک شخصی سازی شده، بازدیدکنندگان تنها کالاهایی رو می بینن که به خواسته هاشون مربوطه؛ بدون اونکه اجناس دیگه که به خواستهاشون مربوط می شه در خطر دید اونا قرار بگیره. اگه خریداران با تبلیغات آزار دهنده اذیت و فریفته نشن ، تبدیلای تجارت الکترونیک ساده تر، روان تر و سریعتر می شن.

  1. قابلیتای جستجوی پیشرفته تر 

شرکتای B2B نیاز به موافقت با خواستهای مشتریانی دارن که میخوان اجناس و خدمات ارائه شده رو بررسی کنن. این مسئله واسه اونکه شرکتا بتونن خود رو به رقابت برسونه، لازمه. به خاطر این نیازمند توانایی ارائه جستجوهای آنلاین با معیارهایی مثل جزئیات محصول، قیمت، دسترسی و رتبه بندیه. با اینجور جستجوهایی ، ارائه شخصی سازی آسون می شه، چون بر مبنای وبگردی و هم اینکه تاریخچه خرید مشتریان ساخته می شه.

کنسرسیوم شخصی سازی

شخصی سازی سایت در تجارت الکترونیک لازمه. چون به طور طبیعی، توجه مشتریان رو به کالاهایی که مربوط به اوناس، معطوف می کنه. با این حال، از اونجا که شخصی سازی به جمع آوری و استفاده از اطلاعات کاربر متکیه، مسائل مربوط به حریم خصوصی باعث نگرانی می شه. واسه راهنمایی و ارتقاء شخصی سازی بازاریابی اخلاقی ، کنسرسیوم شخصی سازی که یه گروه حمایت کننده جهانیه، ایجاد شده. اعضای بنیانگذار این کنسرسیوم شامل خطوط هواپیمایی آمریکایی،  PricewaterhouseCoopers  و DoubleClick هستن.

کنسرسیوم شخصی سازی، مدیریت اطلاعات حریم خصوصی و اهداف اطلاعات اخلاقی رو تنظیم کرده. که شامل آگاهی دادن به کاربران در مورد جمع آوری داده ها و دلایل اینه. در یک نظرسنجی از بیشتر از ۴۵۰۰ کاربر آنلاین که کنسرسیوم چندین سال پیش انجام داد نشون داده شد که ۷۳ درصد از شرکت کنندگان هیچ مشکلی با سایتایی که اطلاعات شخصی اونا رو نگهداشتن ، ندارن؛ ۶۳ درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی از لازم دوباره به وارد کردن اطلاعاتی که قبلا ارائه دادن ناراحت بودن. در حالی که تنها ۱۵ درصد مخالف به اشتراک گذاری اطلاعات شخصی خود به شکل آنلاین بودن.

البته این میزان درصد موافق و مخالف بسته به مناطق جور واجور متفاوته. و در هر صورت حفظ اطلاعات باید با مجوز و رضایت مشتریان صورت گیرد. و تنها تکیه به این آمار که فقط مخصوص یک منطقه خاصه نمیتونه پایه قرار گیرد. پس واسه اونکه شخصی سازی سایت تون موفق بکنه اول با مشتریان دائمی و یا مشتریان جدید الورود که تمایل به ادامه رابطه با شما و سایت شما دارن در این باره گفتگو کنین.

[تعداد: ۲    میانگین: ۳/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید