شعار بازاریابی موثر

اگه می خواین کار و کاسبی تون در خاطر مشتریان بمونه، در این صورت یک شعار بازاریابی موثر می تونه شما رو از بقیه جدا کنه. اینجا به چگونگی نوشتن یک شعار قانع کننده و قوی می پردازیم.

به این فکر کنین که به چه دلیل به یک شعار لازم دارین

باید چیزی بسازین که اصیل و به یاد ماندنی باشه ، برند شما رو از بقیه جدا کنه و دارای یک امتیاز کلیدی باشه.

رو راست باشین

روی چیزی که شما رو از رقبایتان جدا می کنه تمرکز کنین، مثل خدماتی که ارائه می دید.

به شعارهای کسب و کارای دیگه نگاه کنین

بدونین که چی اثرگذاره و چی نیس. بعضی از شعارها ساده هستن، یه سریای دیگه به مشتری اشاره دارن. مهمتر از همه، شما به شعاری لازم دارین که مردم به اون باور داشته و اونو به یاد داشته باشن.

شعارتان مشتری محور باشه

از مشتریان خود بپرسید که کدوم ویژگیای شرکت شما رو دوست دارن. اگه یک موضوع بارها تکرار می شه ، اونو به شعار خود اضافه کنین.

با کارکنان خود طوفان ذهنی بسازین

از کارکنان بخواهید تا یک طوفان ذهنی درمورد ایده های شعاری بالقوه داشته باشن و یا یک رقابت واسه پیدا کردن بهترین شعارها برگزار کنین. یک لیست کوتاه تهیه کرده و ایده های خود رو با بعضی از مشتریان و جفت و جور کنندگان خود تست کنین.

مطمئن شید که از شعار شخص دیگری استفاده نمی کنین

می تونین در پایگاه داده آنلاین ثبت مالکیت الهی و فکری ببینین که ایده تون به نشون تجاری تبدیل شده یا نه.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   رابطه مدیر با کارکنان در حالت ایده آل چیجوری باید باشه؟

شعار کوتاه انتخاب کنین

اگه می خواین شعارتان تو ذهن مردم نفوذ کنه، تلاش کنین که بیشترین حد از هفت کلمه استفاده کنین نه بیشتر.

استخدام و یا کمک از مشاور بازاریابی

اگه در تلاش هستید تا یک ایده ارائه بدین، به استخدام یک کپی رایتر یا مشاور بازاریابی هم فکر کنین. از صاحبان کسب و کارای دیگه بخواهید که داوطلبان و یا سازمانا رو به شما معرفی کنن. مشاوران بازاریابی در طراحی شعار بازاریابی موثر می تونن کمک زیادی داشته باشن.

از شعار خود محافظت کنین

واسه جلوگیری از استفاده بقیه از شعار، اون ردر سایت مالکیت الهی و فکری ثبت کنین ( http://ip.ssaa.ir و WIPO  ).

پخش شعار

شعار خود رو روی کارتای ویزیت کار و کاسبی ، روی لوازم التحریر، در مواد بازاریابی ، در نمایشگاها و در پایین ایمیلا، منتشر کنین. هم اینکه می تونین اونو به نشون خود اضافه کنین. تا اونجا که ممکنه از شعار خود استفاده کنین و مطمئن شید که به وعده خودتون عمل میکنین.

به طور منظم شعار خود رو بررسی کنین

مثل پیشنهادات تون، شعارتان هم باید با نیازای بازار برابری داشته باشه.

شعار بازاریابی موثر در موندگاری کار و کاسبی تون در خاطر مشتری اهمیت ویژه ایی داره. شما از چه شعار بازاریابی واسه کار و کاسبی خود استفاده می کنین؟  شعارای خود رو با ما در بین بذارین.

[تعداد: ۳    میانگین: ۳.۷/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید