شناسایی امتیازات و فواید محصول به مشتری چه کمکی می کنن؟ اگه یک کارآفرین هستید و در اول راه هستین باید بدونین چیجوری لازم مشتری رو با اجناس و خدمات خود به دست بیارین.

شناسایی امتیازات و فواید محصول

راه های زیادی هست تا اجناس خود رو جور واجور و جذاب نشون بدین. سود کسب کردن از اجناس یا خدمات به نوع روشای هدف دار کاربردی شرکت بستگی داره. از عوامل مهمی که در موفقیت شرکتا و فروش اجناس تاثیر داره طراحی کالای شرکت یا پروژه س. محصولی که طراحی کردین ظاهر خوبی داره؟ احساس خوبی به مشتری منتقل می کنه؟ تا چند درصد لازم مشتری رو برطرف می کنه؟ امتیازات خاص محصول چیه؟ فواید محصول رو چیجوری واسه مردم توضیح می دید؟ با پدیده فکر مهتر همراه باشین تا جواب تموم سوالات خود رو دریافت کنین.

فرق امتیازات و فواید محصول

فرق امتیازات و فواید محصول یا خدمات، با امتیازات یا منافعی که به مشتری از روش فروش میرسونه شناخته می شه. به خاطر همین اگه به بازاریابی محصول تون مشغول هستید و دوست دارین ویژگی اونو مردم بهتر بشناسن باید روی دو بخش اساسی تبلیغات و پیشنهاد فروش تمرکز کنین.

امتیازات

امتیازات خوده محصوله. یا هر چیزی که ویژگیای محصول رو نمایان می سازه. “Features” این کلمه به معنی ویژگیای خوبه و جذابیت خاصی داره. بعضی از ویژگیا ظاهری هستن. که شامل رنگ، حجم، نوع فعالیت کارکرد و یا طراحی کالا به حساب میاد . اگه خدمات ارائه می دید ویژگیا می تونه قیمت کمتر، ارائه خدمات ویژه واسه یه بار، ارائه اصل خدمات و … باشه.

فواید اجناس

فواید صفتای به درد بخور محصول هستن. “Beneflts” که به بهتر شدن وضعیت مشتری کمک می کنن. و هر کمکی که محصول واسه مشتری محقق می سازه فایده نامیده می شه. فواید اجناس به سوال مشتریان جواب میده. چه سودی از محصول به مصرف کنندگان می رسه؟ مثلا وزن اون سبک تر باشه. قابل حمل و کوچیک باشه. به طور مثال در یک کیف جای بگیرین. قیمت اون کم و از دید اقتصادی به صرفه تره.

این مطلب رو هم توصیه می کنم بخونین:   آینده مدیریت اجرایی سازمان و بررسیا

یک مثال می زنیم تصور کنین یک شرکت تولید گوشی یک گوشی رو طراحی کرده که باتری اون بدون نیاز به برق و با انرژی خورشیدی شارژ می شه. ارائه محصول، صرفه جویی برق، بازاریابی محصول نپخته و شروع شرکت به عنوان شرکتی نوظهور در ارائه اینجور محصولی همه و همه در فواید محصول سهیم هستن.

اهمیت شناسایی امتیازات و فواید محصول

۱_ باعث می شه طراحی اجناس رو رو بهتر انجام بدین. تبلیغات خود رو بهتر در رسانه ها منتشر کنین، و در راه فروش مدیری خبره شید.

۲_ در صورت بودن اختلافات باعث شناخت خوب و بد شده و از بروز مشکلات جلوگیری می کنه.

۳_ با روشای هدف دار موثر به گسترش و قیمت اجناس کمک می کنین.

۴_ به درستی به لازم مشتری جواب می دید.

۵_ با شناسایی امتیازات و فواید محصول می تونین روشای هدف دار پیشرفت خود رو به درستی روی هر یک متمرکز کنین.

پس باید محصول خود رو کشف کنین واسه این کار اول درخواست مشتری رو بدونین.

سوال کردن از مشتری بالقوه درباره ایده ها واسه پیشرفت محصول، کنترل رقبا واسه تغییر اجناس خود، اهمیت دادن به شکایتای مشتری و … تلاش داشته باشین همیشه انتقاد پذیر باشین. شناسایی امتیازات و فواید محصول می تونه باعث گسترش کار و کاسبی تون شه.

[تعداد: ۲    میانگین: ۴.۵/۵]

دسته‌ها: آموزشی

دیدگاهتان را بنویسید